MrGod Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Jeg lurte på om jeg må kjøpe ny strømforsyning når jeg skal oppgradere til XP 2GHz eller P4. Jeg må også ha nytt hovedkort. Jeg har en 200W og lurer på om det er ett MUST med ny strømforsyning... Er det anbefalt eller er det ett must? Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 kommer litt an på merke, og hvor mange andre enheter du har. jeg har 145w powersupply på en XP1700+ med to harddisker, zipdrive og cdbrenner. fungerer utmerket. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 fikk ikke duron 800 til å virke med 200w. du trenger minst 250. Lenke til kommentar
MrGod Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Takk for svaret ! :smile: Jeg har cd-rom, brenner, 2 disker, XP 2GIG skal jeg vel overklokke så mye som mulig.. Så du mener at det kan være "bortkastet" småmynter? Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Quote: Den 2002-09-01 15:15, MrGod skrev:Jeg lurte på om jeg må kjøpe ny strømforsyning når jeg skal oppgradere til XP 2GHz eller P4.Jeg må også ha nytt hovedkort.Jeg har en 200W og lurer på om det er ett MUST med ny strømforsyning... Er det anbefalt eller er det ett must? Den strømforsyningen du har støtter nok ikke P4. P4 må ha en ekstra liten kvadratisk strøm kontakt i tillegg til ATX-kontakten. Så hvis du velger P4 må du ha ny strømforyning uansett. Har selv prøvd å kjøre en XP1600+ på 145W strømforsyning uten problem, men det er nok ikke å annbefale i lengden. Vil anbefale min. 250W for XP2000+, har du planer om å overklokke, kjøre flere harddisker eller kraftig skjermkort bør du velge 300-400W. Du kan godt prøve å kjøre med 200W, sannsynligvis vil det gå bra. Men hvis pcen nekter å starte eller blir ustabil må du bytte. Lenke til kommentar
MrGod Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Jhbamse: Kjører en P2 Celeron 466 no. Er atx-støtte på strømforsyningen. Kjøper nytt Asus GF4 kort samtidig. Skal overklokke AMD eller P4 (kommer an på pris på mandag). Er det noen spesifike merker du vil anbefale til strømforsyning? Har sett på denne: Sirtec HPC-300 300W ATX (AMD&P4 OK) Quiet! (databutikken) til 314,- 340W av samme merke koster 472,- Er det dyrt? kanskje jeg skal velge ett annet merke? Uansett så sitter jeg igjen med inntrykket at ny strømforsyning er best. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Quote: ...Den strømforsyningen du har støtter nok ikke P4. P4 må ha en ekstra liten kvadratisk strøm kontakt i tillegg til ATX-kontakten. Så hvis du velger P4 må du ha ny strømforyning uansett.... Ikke nødvendigvis :wink: ...kjører du med P4 under 2GHz så klarer du deg med en "ikke"-P4 strømforsyning (merk: dette gjelder bare hovedkort med en ekstra molex kontakt på hovedkortet)...noen hovedkort har itillegg til den vanlige strømkontakten, en molex (slik som du bruker til cd-rom, hdd osv) og en slik kvadratisk sak til P4....har du ikke den kvadratiske saken, så bruker du isteden en molex kontakt...Soltek har bl.a. slike hovedkort (har testet selv med en P4 1,7GHz), men der anbefales det ikke å bruke molexen til P4 over 2GHz. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Har ingen erfaring med den strømforyningen du nevner. Men har selv gode erfaringer med Enermax f.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl stillegående er den også. Husk at antall Watt ikke sier noe om kvaliteten på den spenningen som strømforsyningen leverer. husk at det er avgjørende at strømforsyningen leverer høy og stabil nok spenning når du skal overklokke. Jeg vil anbefale deg å bruke noen ekstra 100-lapper på en god strømforsyning. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Er det egentlig ikke bare like greit å kline til med en ny strømforsyning på min. 300 watt først som sist så slipper du å bekymre deg? Ekstra utgift, men jeg tror at du i lengden sparer deg for trøbbel. Husk at du sikkert skal oppgradere ytterligere før eller senere, og de fleste komponentene blir ikke akkurat gjerrigere på strømforbruk etter som utviklingen går framover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå