Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsetting av 2 routere til hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

Hei, har en router fra før som alltid har virket (D-link ett eller annet, usikker på modell)

Far min kjøpte en ny D-link(DI-624) gjennom pc avtale med jobben for og kunne ha en bærbar pc med seg tråløst i huset.

Problemet er att eg ikke greier og få tilgang til internett/nettverk gjennom denne routeren

Har skrudd av DHCP serveren i DI-624 routeren

Hvordan får eg den gamle routeren til og bli "Master" i systemet og den nye til å bli bare enn tråløs "router" liksom?

PS. Kan ikke koble fra den gamle og bare bruke den nye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke glem å konfigurere et minimum av sikkerhet på Wireless-delen av den nye routeren (bytte admin-passord, bytte SSID og gjerne slå av SSID broadcast, aktivere kryptering og evt. MAC-filtering).

Sett LAN-adressen på den nye routeren til en adresse i samme range som den gamle routeren (helst utenfor DHCP-range eller i hvertfall så høyt at du ikke risikerer konflikt med evt. DHCP-tildelte adresser) slik at du kan komme inn på admin-grensesnittet.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen.

Har hatt STORE problem i dag. Det virket heilt fint i går etter at eg gjorde som dere sa, men i dag ville den nye routeren ikke mer. Har restarta den tusen ganger og skrudd av DHCP osv men av og til klikker den bare. Eg brukte Opera(standard internett leser) til og sette opp i går, men når eg bytta til IE( :nei: ) så blei det mye bedre. Menyene osv var raskere og den klikka ikke så ofte.

Den gamle routeren klikka litt i dag og trur eg, kan det være at eg henta ip(release/renew) ganske ofte stod bare

MAC Address 00-11-95-34-bf-fa

Connection DHCP Client Disconnected

IP Address 0.0.0.0

Subnet Mask 0.0.0.0

Default Gateway 0.0.0.0

DNS 0.0.0.0 0.0.0.0

Kan ikke bytte ip på den nye routeren uten at den klikker. Må eg skaffe ny(10day dead on arrival eller noe følgte med pakken)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...