Gå til innhold

Problem med rendering av spill (Ati)

able

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte for 2 år siden et ati radeon 9800 skjermkort. Etter at jeg lastet ned noen drivere til dette kortet har det alltid vært identifisert som 9800 PRO (PRO ble lagt til). Alt fungerte likevel ypperlig, ingen problemer.

La nettopp inn Call of duty 2 og etter dette har skjermkortet ikke vært det samme. I windows sin oppstartsmeny er det alltid noen streker som vises over hele bildet, men så fort jeg kommer til innloggingen er disse borte.

Derimot ser alle spillene mine fullstendig håpløs ut nå, dette gjelder kun spill. Alt av video osv fungerer helt fint.

Har prøvd fjerning av drivere, og installering av nye, formatering og installering av en fersk win xp på ny partisjon (dual-boot), men problemet bare fortsetter.

Slik ser skjermbildet ut nå:

c.jpg

Noen som vet hva problemet kan være?

Endret av able
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet var nytt da det ble kjøpt, lastet ned ati tray tools nå og der blir det identifisert som radeon 9800, men ingen andre steder.

Har ikke prøvd å flashe bios, vet ikke hvordan jeg gjør dette. Har du en god link?

kan legge til at på den nye win xp installasjonen så mister jeg hele bildet når jeg legger inn nye drivere fra ati. har fått opp en feilmelding som sier at windows mistet kontakt med skjermkortdriver før bildet bare svartnet. Dette er offisielle drivere fra ati.

Lenke til kommentar

hmm.. Det må være en feil med selve skjermkortet, eller i bios for feilen er der allerede når bios starter opp, før noe operativsystem har hatt tid til å laste en driver.

Kan det være at slikt som shader osv (kan ikke noe om skjermkort) er feil innstilt?

Lenke til kommentar

strange, da jeg ikke har hørt om noen drivere som softmodder et 9800 kort til et 9800pro kort. husker at det fantes omega drivere for 9800se-9800pro mod, men disse gjaldt ikke for 9800np kort.gidder du sjekke hva hastigheter skjermkortet ditt kjører på?du kan evnt laste ned sisoft sandra eller rivatuner feks for å sjekke det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...