airblade Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Hei! Jeg sitter med Linux Debian på serveren min. Jeg har fått satt opp IPv6, tunell, osv. osv. Problemet mitt er: Når jeg legger til flere IPv6-ipèr, a:b:c:d::1 til f.eks. a:b:c:d::10, starter eggdrop, irssi, BitchX, psyBNC, eller whatsoever og setter IPv6-ipèn til å være a:b:c:d::5, så vil den ikke komme på internett med den bestemte IPv6-ipèn - den velger heller en helt annen som f.eks. a:b:c:d::2 - og kommer da såklart på internett - men med feil IPv6ip Hvorfor skjer dette, og hvordan kan jeg fikse det? Linux Debian 3.1 - kernel 2.4.27 Tunnel broker: https://tb.ipv6.btexact.com/ Trenger virkelig hjelp med denne nøtta =) PS.: Si ifra om det trengs mer informasjon så skal jeg gledelig meddele den Endret 30. november 2005 av airblade Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Et lite tips Flytt denne posten til Linux-delen av forumet.. Den finner du her. Der får du nok kjappere hjelp :-) Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hva du mener med "feil ip", ipv4? Får du reply om du pinger (husk å bruk ping6)? Lenke til kommentar
airblade Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Hva du mener med "feil ip", ipv4? Får du reply om du pinger (husk å bruk ping6)? 5234449[/snapback] Altså, la oss si at jeg setter my-ip6 i eggdrop til a:b:c:d::2 (utifra ovenfor) og kobler den til en EFnet IPv6 server, den kommer på nettet - men med f.eks. a:b:c:d::8 som IPv6ip.. Jeg får ping replay på alle ipv6 ipene jeg setter opp, så ipv6 fungerer.. Helt sikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå