Shrike Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hei! Jeg har nå undersøkt, og funnet ut at CCNA eksamen privat kun vil koste meg 1500kr, bøker og en stor posjon selvdisiplin. Har sendt mail litt frem og tilbake med næringsakademiet, og de anbefaler meg denne pakken Er det andre som har tatt dette privat og har noen gode råd og inspill? Evig taknemmelig Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg ville ha kjøpt disse istedet: http://www.amazon.com/gp/product/078214391...=books&v=glance http://www.amazon.com/gp/product/158720095...=books&v=glance Om du ikke har en 2500 ruter eller to (som du finner "gratis" på ebay) så ville jeg også anbefale å laste ned denne: http://www.boson.com/netsim/bd/index.asp Trial versjoner er gull Et annet tips; Kjøp heller sertifiseringen på www.prometric.com eller www.vue.com, så får du den for 1000kr. Næringsakademiet tar 500kr ekstra for å registrere den for deg Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Ok, så man kan faktisk sitte hjemme og ta testen? Jeg trodde en måtte møte opp personlig på et kontor? Regner med at beviset som mottas er det samme, og at de er likeverdige med hverandre? Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Nei, du kan ikke sitte hjemme. Testsenteret Næringsakademiet har er levert av Prometric eller Vue. Når du bestiller en test hos Næringsakademiet, bestiller Næringsakademiet en test av Prometric eller Vue. Det kan du gjøre selv og spare 500kr. Du setter datoen selv og velger Næringsakademiet som test sted og møter opp når du skal ha test. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Nei, du kan ikke sitte hjemme. Testsenteret Næringsakademiet har er levert av Prometric eller Vue. Når du bestiller en test hos Næringsakademiet, bestiller Næringsakademiet en test av Prometric eller Vue. Det kan du gjøre selv og spare 500kr. Du setter datoen selv og velger Næringsakademiet som test sted og møter opp når du skal ha test. 5236395[/snapback] Ah! Hehe, takk! Begynte å lure litt her =) *drar frem lesbrillene* Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Har du tatt sertifisering no eller? eg skal begynne å lese på mandag tenker eg =) har tilgang til en del 2500, 46xx, 7606 så eg trur eg skal fint få til den biten der vertfall. Lenke til kommentar
zTab Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg skal ta denne eksamenen på onsdag.. *Grøss* Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg skal ta denne eksamenen på onsdag.. *Grøss* 5661197[/snapback] kunne du gitt meg feedback på korleis det var:P? kor lenge har du lest til prøva? Lenke til kommentar
zTab Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 kunne du gitt meg feedback på korleis det var:P? kor lenge har du lest til prøva? 5667235[/snapback] Skal gi deg tilbakemelding på den vettu! Jeg har lest litt frem og tilbake siden i høst. Jobber over 100% så jeg har ikke lest "i ett" på en måte. Bøkene jeg har brukt er Sybex (Lammle) sin study guide og Fast Pass-boken. Har brukt simulator som fulgte med study guiden. Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Eneste problemet med CCNA testen er at den er så pirkete på små ting som ikke er så veldig relevant. Heldigvis har de rettet en del på dette siden jeg tok den. CCNP/CCDP/CCSP/CCVP osv er mye mer praktisk fokusert, noe jeg synes er enklere. Mye handson gir deg automatisk mye "gratis" Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Eg skal ha med meg en 26xx idag, og så skal eg øve på configureringa og slikt i kveld etter jobb..=) Lenke til kommentar
zTab Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Da kan jeg med glede fortelle at jeg besto testen! Trodde egentlig det var flere og mer kompliserte lab-oppgaver, men det viste seg å ikke være tilfelle. Er ikke helt sikker om jeg bare var heldig eller hva det var Det som jeg skjønte at jeg ikke kunne nok om var vlan/vtp og det å hente ut denne informasjon om hvilken switch som var root bridge på grunnlag av dette. Boka jeg brukte dekket heller ikke alle emnene som ble spurt om rundt dette. Var derfor usikker på 5 spørsmål som ble stilt rundt dette, men klarte heldigvis å ro meg i land på resten.. Det er som det blir nevnt tidligere her at man må kunne litt om veldig mye.. Jeg synes det er enklere å kunne mye om lite.. Men nå er jeg ihvertfall ferdig med den og klar for CCNP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå