Gå til innhold

Terratec Grabster AV250, s-video, sort/hvitt bilde

Anbefalte innlegg

Skal digitalisere en haug analoge vhs-filmer. Til dette har jeg tidligere brukt s-video-inngangen på mitt 6600GT vivo-kort, men etter reinstall og bytte av noe hardware har jeg fått problem med at maskinen blacker ut og ikke reagerer under capture. Dette problemet har jeg ikke greid å løse, og det var ingen tips å hente på forumet. Maskinen er for øvrig 100% stabil ellers.

For å komme i gang med jobben så snart som mulig kjøpte jeg en Terratec Grabster AV250 og kjører med s-video tilkobling fra vhs-spilleren. Men nå er det oppstått et nytt problem - bildet blir kun i sort/hvitt. Har eksperimentert med masse innstillinger på PAL/NTSC, source (composite, s-video osv) uten at problemet blir borte.

Har testet med kabler og scart som fulgte med grabsteren, samt de jeg har brukt tidligere, fremdeles kun s/hv. Jeg får fargebilde når jeg bruker nvidia wdm som source, men det gir som nevnt problemet nevnt tidligere i innlegget.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går ut fra at vhs-spilleren din har s-video-muligheter.

Hvis du har s-video utgang på vhs-spilleren, så skal dette virke uten videre når du bruker s-video kabel. Det kan være brudd i kabelen.

Hvis du bruker scart-utgangen, så skal den være omskiftbar mellom kompositt og s-video via en eller annen innstilling på spilleren.

Svart-hvitt bilde tyder på at bare luminans-signalet (lysstyrke) når fram, du mangler krominans-signalet (farge).

Lenke til kommentar

Kabelbrudd er utelukket, da jeg har testet med to kabler. Bruker scartadapter med utgang for lyd, s-video samt kompositt, og har testet med to stk der også.

Jeg vet egentlig alt du skriver allerede (uansett, takk for at du prøver :) ) . Det som er rart er at dette fungerer med farger når jeg bruker vivo-funksjonaliteten på 6600GT-kortet mitt, men ikke når jeg bruker s-video inngang på Grabsteren.

Har prøvd med HTPC`en også, den har et 9600AIW-kort. Samme elendigheten...

:no:

Det må være en instilling på pc et sted som er feil, men jeg klarer bare ikke å finne ut hvilken. Capper over kompositt-inngangen så lenge.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det nøyaktige samme problemet har jeg og.

Nettopp kjøpt meg den Terratec Grabsterer'n i håp om å kunne se på gamle NTSC VHS kassetter, men eneste jeg har problemer med er at det er sort/ hvitt bilde :hrm:

Har du fått fikset det du eller? Har forsåvidt lyd. Ikke i selve capture-vinduet, men etter at den er lagret ferdig.

Har bare prøvd SCART, men skal det ha noe for seg å prøve med en S-videokabel?

Lenke til kommentar

Nei, har ikke fått fikset dette enda, men må innrømme at jeg ikke har lagt så alt for mye energi i problemløsningen...har reinstallert windows siden jeg startet denne tråden, så jeg kan vel håpe på et lite mirakel. Får se når jeg legger inn driveren til grabsteren igjen senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...