Gå til innhold

Ødelagt kamera; Pentax Optio s5i

Anbefalte innlegg

Da jeg kom tilbake fra ferie i sommer sluttet mitt Pentax Optio s5i å åpne seg da jeg skrudde det på, det virket som om noe var ødelagt på innsiden og hindret linsa fra å komme ut (det sier 'knak knak' når den prøver å komme ut). Tok det til reparasjon hos Fovi/Pentax Norge de sa det ville koste 1750 kroner fordi jeg var nødt til å bytte hele innmaten ettersom en bit var brukket. Kameraet tar fremdeles bilder dersom man får linsen helt ut, men den er forvridd og noe er tydelig galt.

Spm 1)

Er det noen steder å få tak i billigere komponenter enn dette? Evt går det an å fikse noe selv?

Spm 2)

Og lønner det seg å reparere det eller kjøpe et nytt kamera (har prisen sunket slik at verdien i dag ikke er større enn det det koster å reparere?)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Etter min erfaring lager Pentax stort sett solide saker, men feil kan selvsagt skje. Jeg tror ikke du kan regne med å få tak i billigere deler andre steder dersom du ikke får det utbedret på reklamasjonsretten din. Jeg ville i tilfelle avskrevet kameraet, men demontert det og forsøkt å reparere selv. Til slutt hadde jeg kastet alle bitene og kjøpt nytt.....

Hovedproblemet med å kjøpe nytt kamera er å finne et som er så likt det gamle at kona ikke ser forskjell!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...