Darkwing Duck Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Vil legge til at det noe rart med innstallasjonen av nedlastet XP fra siden jeg refererte til. Du får med en patch som skal kjøres etter innstallasjonen. Jeg prøvde å kjøre validation før jeg kjørte patchen og fikk da beskjed om at jeg hadde en ulovlig program-nøkkel. Det var det vanlige maset om at nøkkelen var en firma-nøkkel som var meldt stjålet osv. Vet ikke hva den patchen gjør med regner med at den kun gjør så du slipper å få opp "du har en pirat-versjon" nede i hjørnet. Den siden var nok litt god for å være sann. Xp fra komplett er bestillt. Mvh Darkwing Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Uff da Darkwing, da høres det ut som den patchen fikser legichek.dll filen eller noe, og XP'n faktisk er ulovlig. Men da er andre advart i alle fall. Ellers har vel MS oppnådd mye med denne "kritiske oppdateringen" siden folk bryter sammen og bestiller XP i massevis. Man kan jo ikke kritisere dem for det, men den 1 prosessor regelen er drøy altså. Syns de kunne lempe litt på den, 1 lisens pr person/husstand eller noe burde være mulig syns nå jeg... Men jeg lurer på noe, jeg har en lovlig XP Home, som jeg innstallerte og aktiverte, for så og innstallere Corp PRO 2 uker senere. Trenger eksternt skrivebord ol, på den maskinen. Men hva må jeg gjøre når/hvis jeg vil innstallere den samme Home igjen på en annen pc? Må man ringe og styre for å få aktivert hver gang man formaterer eller hvordan er dette egentlig? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hvordan og når får du denne meldingen da Magnus? Og har du Windows 98 eller nyere originalt kan du kjøpe en Windows Xp Oppgradering og da betaler du kun ca. 700 kr. for Pro-utgaven. Lenke til kommentar
xes Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Vil legge til at det noe rart med innstallasjonen av nedlastet XP fra siden jeg refererte til. Du får med en patch som skal kjøres etter innstallasjonen. Jeg prøvde å kjøre validation før jeg kjørte patchen og fikk da beskjed om at jeg hadde en ulovlig program-nøkkel. Det var det vanlige maset om at nøkkelen var en firma-nøkkel som var meldt stjålet osv. Vet ikke hva den patchen gjør med regner med at den kun gjør så du slipper å få opp "du har en pirat-versjon" nede i hjørnet. Den siden var nok litt god for å være sann. Xp fra komplett er bestillt. Mvh Darkwing 5281776[/snapback] Vel, jeg har kjørt denne XP'n 1 uke uten problemer nå. Har brukt winupdate hver dag, og får ikke noen antydninger om at noe ikke er som det skal. Siden en del her tviler og jeg ikke er 100% sikker selv, så skal jeg ringe MS norge og høre hva de mener. Kommer med tilbakemelding. MVH. Xes Lenke til kommentar
argomara Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Var innpå komplett nå og sjekket hva det sto ang os og her er en fin nyhet for dere som tror dere må handle hardware til:Produktet kan nå kjøpes løst ( ikke sammen med hardware ) hvis det skal innstalleres i egen PC.!! Hværsegod. Det er jo ikke så gal pris på 875kr syns jeg da... Lenke til kommentar
xes Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Fikk ut finger'n og ringte MS Norge, og helt til jeg nevnte den patchen mente han det var kurant vare siden jeg ikke hadde problemer med windows update. Da ble han mere tvilsom og ba meg ramse opp et nummer ( det som står under "registrert til" i min datamaskin/egenskaper. Han sa da at dette var en versjon beregnet på bedrifter etc. og ikke privatpersoner. En såkalt volumlisens. Han mente også at all orginal MS software skulle leveres med embalsje og cdplate med hologrammer på. Men han kunne ikke si noe sikkert siden alt jo virker fint på winupdate. Jeg spurte da om han ville ha nettadressen til den tvilsome websjappa og sjekke nermere, men jeg fikk bare en webadresse der jeg kunne sjekke selv. På spørsmål om det kunne være forskjellige regler i forskjellige land når det gjelder kjøp og salg av brukte lisenser ble han usikker og ba meg igjen sjekke selv. Vel, valideringstesten fikk jeg ingenting negativt på, men noe hologram på embalsje eller orginal cd plate har jeg jo ikke. Skal prøve og skjerpe engelsken min tur jeg, og sende en forespørsel til MS i USA i stedet. Så inntil videre så bør kanskje ikke dette anbafales alikevel... mvh. Xes Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Det hørtes usedvanlig lite serviceminded ut fra MS xes, men de sier med andre ord at hvis du har fått pachet slik at winupdate blir lurt, bryr de seg ikke om det, og webshops som selger volumlisenser i fleng til private er også utenfor deres interessefelt... Ja, ja men da fungerer altså din versjon tilsynelatende som en ekte da. Men er ening i at dette alternativet ikke høres helt bra ut i alle fall, dyrt for en patch som ikke gjør det noe mer lovlig enn alle andre patcher der ute. Lenke til kommentar
adis Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Fekk også denne etter kvart berømte "feil" meldingen om validering. Det som er saken her er at eg har pirat kopi installert på laptopen min. Verjsonen som eg har er lastet ned fra nettet. Årsaken til at eg har ein piratkopi installert er at eg ikkje fekk med noko REIN windows cd med maskina. Men istedet fekk ein recovery DVD som installerer alle drivara og all slags mulig crap som maskin leverandøren syns er kjekt å ha. Mesteparten av det som kom med maksina går an å avinstallera men likavel så opplevede eg maskina som særs treg både i oppstart og ellers i bruk. Løysingen va da å installera ein rein pirat versjon av Windows. Resultate va ikkje til å ta feil av, maskina jobba betraktelig raskare. Men så kjeme denne pirat beskjeden opp og irritere meg. Eg har betalt for ein Windows XP pro lisens. Er det ikkje da samma f om eg installere fra cden som fulgte med eller laster ned ein fra nettet. Programmet er jo fortsatt det eg betalte for. Ein formatering er totalt uaketuelt, det som eg ser i ettertid at eg burde brukt produktnøkkelen som er klistra på laptopen og ikkje den som var i txt fila, men gjort er gjort og spist er spist. Det som eg egentleg lurer på er om det har noko å sei bortsett fra den meldingen? Frykta ein stund at eg ikkje kom til å få oppdateringa fra MS, men såg i går at den oppdaterte seg sjølv. Har tenkt å kontakta MS om dette, men tenkte å lufta det her først. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 du kan avinstallere den beskjeden som kommer om at windowsen din er priatkopiert. tror det er det letteste å gjøre, tviler sterkt på at du kommer noen vei på å klage til microsoft. men du kan jo prøve å bruke en key changer, det er det jeg bruker når jeg installerer windows, fordi den keyen som funker med min stock windows xp ikke godtar SP2, så jeg må bytte. Lenke til kommentar
jorgenk4 Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Hvisman får beskjed om at Windows er piratkopiert kan du bare legge den inn på nytt eller laste ned crackn på nettet. Dessuten er det bare en test fra Windows som de driver med Endret 18. desember 2005 av jorgenk4 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 jorgenk4, det der er ganske tungvindt å gjøre når man kan bare avinstallere saken istede. den ligger på kontrollpanel -> legg til fjern programmer. Lenke til kommentar
b21a Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Eg har betalt for ein Windows XP pro lisens. Er det ikkje da samma f om eg installere fra cden som fulgte med eller laster ned ein fra nettet. Programmet er jo fortsatt det eg betalte for. Ein formatering er totalt uaketuelt, det som eg ser i ettertid at eg burde brukt produktnøkkelen som er klistra på laptopen og ikkje den som var i txt fila, men gjort er gjort og spist er spist. 5309134[/snapback] Vel du svarer jo deg selv her, hadde du brukt den nøkkelen du har betalt for hadde du sansynligvis ikke fått meldingen. du betaler for nøkkelen og ikke plata, så du kan bruke vilken som helst plate for å installere windows (så lenge den plata passer til lisensen du har kjøpt. mao. home/pro) i. flg. MS Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 windows har jo også en innebygd "validation disabler" 1. Open IE 2. Click on Tools 3. Click on Internet options 4. Click to the Programs tab 5. Click on the Manage Add-ons button. 6. Select Windows Genuine Advantage 7. Click Disable <---- sounds way too easy, and it is 8. Done, now you can do Windows updates again. Lenke til kommentar
neb Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Har ikke lest alle innleggene her, så vet ikke om dette har blitt svart før.. evt. kan du kjøpe studentversjonen av XP pro. Når jeg kjøpte den var jeg riktig nok student, men måtte ikke registrere meg på noen som helts måte.. edit: Den har visst gått opp i pris. Når jeg kjøpte den kostet den 650, nå 850,- .. Endret 19. desember 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 windows har jo også en innebygd "validation disabler"1. Open IE 2. Click on Tools 3. Click on Internet options 4. Click to the Programs tab 5. Click on the Manage Add-ons button. 6. Select Windows Genuine Advantage 7. Click Disable <---- sounds way too easy, and it is 8. Done, now you can do Windows updates again. 5310640[/snapback] jeg testa ut dette nå, og det ser ut til å funke, dog så ble jeg lit bekymra med en gang, da en påtvunget oppdatering ved navn windows genuine advantage måtte installeres, men etterpå så¨sjekka jeg, og den er fremdeles disabla, samt at den dritten som gir oss beskjed om piratkopiert windows ikke ligger under legg til/fjern programmer. etter dette så prøvde jeg å kjøre valgfire oppdateringer, og det så ut til å funke, dog så testa jeg ikke å faktisk laste ned noen av de 7 jeg kunne velge i, da jeg ikke bruker noen av de programma som dette er oppdateringer til. men jeg har ikke reboota maskina enda, skal ta det etterpå, så hvis dere ikke hører noe mer så betyr det da at alt funker fint. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Å disable valideringa funker kjempebra en så lenge. Det eneste er at windowsupdate klager på at den aktuelle activeX kontrolleren er disablet. Lenke til kommentar
adis Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Eg blokkerte wgatray.exe med brannmuren, og har ikkje hatt problem med win update. Har forresten sendt mail til MS, og fekk ein på grensen til usaklig mail tilbake. Det som stod der virka som eit standard svar som blir sendt til alle med validerings spm, der eg i bunn og grunn blir henvist til å ei sida for å kjøpe ny produktnøkkel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Jeg har også et problem med Winupdate, ikke at min XP verjson ikke er gyldig men den her feilmeldingen. Noen som kan hjelpe meg med den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå