Ksungam Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Og det er den også... Men mamma og søsteren min har ekte xp, og så vidt jeg vet kan den brukes på 3 pc'er som er i samme hjem. Altså kan jeg lovlig bruke den også. Men det dumme er at jeg er litt lat, og har lite lyst til å legge inn ny windows fra den cd'en. Så er det noe jeg kan gjøre for å fikse det her uten å formatere? PS! Det er snakk om XP. *Moderatorer, håper dere skjønner dette ikke er snakk om piratkopiering * Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 En XP-OS pr. maskin, ikke flere.. Office-Home kan du ha i tre maskiner. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Og det er den også... Men mamma og søsteren min har ekte xp, og så vidt jeg vet kan den brukes på 3 pc'er som er i samme hjem. 5233525[/snapback] Ikke når det gjelder Windows XP. Der må man ha en lisens for hver prosessor programvaren brukes på. Office, derimot, kan benyttes på to separate maskiner hvis disse har samme eier. I alle fall var det slik til og med Office XP, hvordan ståa er i 2003 vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Har fått den samme meldingen jeg også etter at den siste windowsoppdateringen innstallerte seg, og den vil jo ikke gå bort Rart at de kommer med det først nå uansett. Er det noen som vet hvordan man kan få bort meldingen? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 FACK! Jeg har da ikke råd til å kjøpe en ny lisens til flere tusen kroner? Noen som vet steder du kan få billig windows? Eller i verste fall en bra Linux som alle vanlige programmer funker i, og er bruksmessig lik windows? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 http://my.qxl.no/default/defaultlistelse.asp?catg=11720 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Kan vel få deg xp home OEM for en tusing om du kjøper et eller annet hardware samtidig. Evnt å på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Kjøp en mus + Win XP Home OEM hos f.eks Komplett.no Kostet ikke mer enn 800 spenn sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg får den samme meldinga. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Bare godmeldinger her siden alt er i orden med Windows lisenser. Og til dere som syter og klager, betal for Windows lisensen eller bruk Linux hvis dere vil ha gratis OS. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Kjøp en mus + Win XP Home OEM hos f.eks Komplett.noKostet ikke mer enn 800 spenn sist jeg sjekket. 5233716[/snapback] Hvorfor akkurat mus? Eller kan jeg kjøpe hva som helst? F eks en kabel, eller en musematte/skates. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 det er vel egentlig bare å avinstallere den siste oppdateringa for å få bort meldinga. Den er vel der for å skremme folk til å kjøpe windows XP....noe som er ganske dumt nå rett før Vista kommer. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg har samme problemet som så mange andre her. Det som er litt rart er at jeg har lisens, men likevel får denne meldingen om at det er piratkopi. Noen som vet hva jeg bør gjøre for å få orden på dette, eventuelt få tilsendt en ny lisens? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Den er vel der for å skremme folk til å kjøpe windows XP....noe som er ganske dumt nå rett før Vista kommer. 5233817[/snapback] Det er antakelig nesten et år til Vista kommer ser det ut til. Og en oppgradering fra XP blir sikket endel billigere enn ny lisens. De som ikke vil betale for XP har antakelig ikke noe mer lyst til å betale når Vista kommer. Jeg synes det er helt greit at MS gjør hverdagen litt mer utfordrende for snylterne Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg har samme problemet som så mange andre her. Det som er litt rart er at jeg har lisens, men likevel får denne meldingen om at det er piratkopi. Noen som vet hva jeg bør gjøre for å få orden på dette, eventuelt få tilsendt en ny lisens? 5233878[/snapback] Hvis du har en gyldig lisens som ikke er forsøkt installert på mer enn din egen maskin er det bare å ringe til Microsoft og forklare problemet vil jeg tro. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg har samme problemet som så mange andre her. Det som er litt rart er at jeg har lisens, men likevel får denne meldingen om at det er piratkopi. Noen som vet hva jeg bør gjøre for å få orden på dette, eventuelt få tilsendt en ny lisens? 5233878[/snapback] Noen andre som bruker nøkkelen din.. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Det tror jeg i grunn ikke. Begge pcene det er snakk om er laptoper, som ikke er mer enn 2 uker gammel, så ville være rart om dell og acer har solgt meg "brukte" lisenser. Får ringe MS i morgen og høre hva de sier. Jeg har tross alt betalt for lisens, så jeg bør jo ha en som virker da. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Det tror jeg i grunn ikke. Begge pcene det er snakk om er laptoper, som ikke er mer enn 2 uker gammel, så ville være rart om dell og acer har solgt meg "brukte" lisenser. Får ringe MS i morgen og høre hva de sier. Jeg har tross alt betalt for lisens, så jeg bør jo ha en som virker da. 5234068[/snapback] Da må det nok være noe feil med siste "nytt" fra MS.... Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Kjøp en mus + Win XP Home OEM hos f.eks Komplett.noKostet ikke mer enn 800 spenn sist jeg sjekket. 5233716[/snapback] Hvorfor akkurat mus? Eller kan jeg kjøpe hva som helst? F eks en kabel, eller en musematte/skates. 5233808[/snapback] Må ikke være en mus, men det må være noe HW så en musematte tror jeg ikke holder... Uansett, en mus til 100,- og vips... -1000 spenn på XP Home... etterpå kan du kaste eller gi bort den billigste muse du fant Lenke til kommentar
- MaRe - Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg ny DVD brenner nå og skal da skaffe meg lovlig Xp Pro Norsk samtidig. Jeg kan kjøpe OEM Xp sammen med brenner? Er dette Fullversjonen av Windows Xp Pro Norsk altså?? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303195&cks=PRL Noen sier at drivere etc ikke følger med,men hvilke drivere er det som ikke følger med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå