Q-Bix Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 ok, nå er linux n00ben (Jeg) klar til å installere Redhat 7.2... ikke sant! jaja, det jeg egentilig lurer på er: Burde jeg velge GRUB eller LILO? Lenke til kommentar
Q-Bix Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Jeg fant ut at jeg ikke hadde tolmodighet nok til å vente på svar så jeg valgte GRUB jeg... noen komentarer? Lenke til kommentar
LeD Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Selv bruker jeg LILO, men GRUB skal ha noen fordeler. Tviler på at du vil merke noen forskjell. GRUB er vel standard i mange nyere distribusjoner, så det er nok ikke et dumt valg. LeD Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 GRUB er OK! Bruker det selv, og det funker fint. Enkelt å klusse med grub.conf fila. Det er kjekt hvis man kjører dual boot, og ikke bruker Linux til vanlig. Etter installasjonen blir nemlig Linux default valget på boot loadern. Irriterende hvis man bruker Windows til vanlig, holder på med noe annet mens PCen booter, og viips begynner den teite boxen å loade linux ;d Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg foretrekker Grub, har mye bedre utseende og lettere å konfigurer. Det er kanskje fordi jeg har drevet mest med det da :smile: Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Den 2002-09-01 22:19, mFaFa skrev:GRUB er OK! Bruker det selv, og det funker fint. Enkelt å klusse med grub.conf fila. Det er kjekt hvis man kjører dual boot, og ikke bruker Linux til vanlig. Etter installasjonen blir nemlig Linux default valget på boot loadern. Irriterende hvis man bruker Windows til vanlig, holder på med noe annet mens PCen booter, og viips begynner den teite boxen å loade linux ;d Du vet at du under innstallasjon velger hvilket OS den skal boote som default... GRUB eller LILO er hipp som happ. hvis du er vant til LILO er den grei å bruke, men jeg trur GRUB er litt mer avansert, noe som jeg tviler på at du som nybegynner kommer til å bruke noe av... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå