magnekd Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Ønsker å gjøre en spørring i MySQL som skal hente ut rader som er opprettet en spesiell dato. Problemet er at jeg ikke har brukt DATE, men DATETIME i tabellen. Ønsker nå å gjøre en spørring av typen: SELECT * FROM <tabell> WHERE <datetime-felt> = 2005-11-30 Har lest rundt omkring, men får ingen av de foreslåtte metodene til å fungere! Noen som har noen tips? Tusen takk. Lenke til kommentar
roac Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Ønsker å gjøre en spørring i MySQL som skal hente ut rader som er opprettet en spesiell dato. Problemet er at jeg ikke har brukt DATE, men DATETIME i tabellen. Ønsker nå å gjøre en spørring av typen: SELECT * FROM <tabell> WHERE <datetime-felt> = 2005-11-30 Har lest rundt omkring, men får ingen av de foreslåtte metodene til å fungere! Noen som har noen tips? Tusen takk. Jeg bruker ikke MySQL selv, men mener å huske at jeg har sett noe i retning av: select * from <tabell> where <datetime> like '2005-11-30%' Men, ta dette med en liten klype salt. Jeg setter uansett pris på en bekreftelse eller avkreftelse på dette. Lenke til kommentar
magnekd Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 fikk nettopp vite den samme løsningen av en annen også, og den ser ut til å funke perfekt! takk for hjelpen! Lenke til kommentar
roac Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Glad jeg kunne hjelpe, og så fikk jeg bekreftet noe samtidig. Bedre kan det nesten ikke bli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå