Neo83 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Da jeg først fikk LOS bredbånd og koblet direkte fra modemet og inn i PCen fikk jeg opp en del PCer på nettverket (Andre Datamaskiner) Har roter m firewall, så jeg får ikke opp noen nå. Men jeg lurte på om dette var vanlig hos LOS. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Har hatt det samme problemet hos min lille ISP (Trollfjord Bredbånd), hadde faktisk tilgang til å printe ut fra et par printere til og med. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Helt normalt da dere er linket samme i deres "eget lille" nettverk hvor sentralen er deres "hub" mot nettet . Dette skjer fordi dere bruker de samme arbeidsgruppene på datamaskinene deres og ikke sitter bak noen NAT firewall . Med en gang det kobles inn en router så forsvinner "problemet" men om man ikke liker dette så skift bort fra arbeidsgruppe, mshome,workgroup eller hva . Lenke til kommentar
Neo83 Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Helt normalt da dere er linket samme i deres "eget lille" nettverk hvor sentralen er deres "hub" mot nettet . Dette skjer fordi dere bruker de samme arbeidsgruppene på datamaskinene deres og ikke sitter bak noen NAT firewall . Med en gang det kobles inn en router så forsvinner "problemet" men om man ikke liker dette så skift bort fra arbeidsgruppe, mshome,workgroup eller hva . 5234975[/snapback] Vil jo ikke akkurat kalle det et "broblem"..heller litt stilig visst du kjenner folk i nærheten =) Og det forsvinner ikke visst du bytter arbeidsgruppe da...du finner alle de forskjellige arbeidsgruppene folk har satt opp og.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå