Gå til innhold

Sladde på grusbane, ulovlig?

Breivik.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Dersom man sladder på en fotballgrusbane om vinteren (snø og hard grus) Og så kommer en privatperson joggende forbi og tar nummeret ditt på bilen. Om han så ringer til politiet og anmelder det, hva for en straff kan jeg forvente meg?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Dersom man sladder på en fotballgrusbane om vinteren (snø og hard grus) Og så kommer en privatperson joggende forbi og tar nummeret ditt på bilen. Om han så ringer til politiet og anmelder det, hva for en straff kan jeg forvente meg?

Takker for alle svar.

5232915[/snapback]

Hvis jeg ikke husker helt feil så tror jeg at jeg har lest i en forskrift at sladding, burnouts osv skal føre til 3mnd uten førerkort. Vil anta at det også ligger et forelegg i luften. Meen...Det kan jo bli et bevisproblem å ta det på deg. Så tviler litt på om du hører noe mer...

Lenke til kommentar

Dersom den forbipasserende tar bilnummeret og ringer til politiet, så står bemerkningen på bilnummeret, ikke deg som person.

Politiet kan likevel finne på å trille en tur bortover, og herse litt med deg. Og hvis de vil kan de, helt uten videre, ta fra deg lappen

Lenke til kommentar

"Neei.. det har jeg i-ii-ikke sett."

Eller du kan si at du lånte den vekk til en i nærmeste familie (hvis dette preiket til "Glenn med fotoboksene" stemmer), eller rett og slett at det ikke kan stemme (vitnet kan ha notert feil nummer, og de aller fleste kan bare forklare at det var "en hvit bil", som om det er så sjeldent).

De har vel faktisk lov å ta fra deg lappen i fjorten dager, eller noe sånt, helt uten grunn. Hvor ofte de faktisk gjør dette vet jeg ikke, men jeg regner med at det blir litt styr og vesen i mediene hvis dette får konsekvenser for deg i jobbsammenheng, eller lignende.

Lenke til kommentar

Jeg ble stoppet av politiet og de sa at bilnummeret var merket med div. grisekjøring en plass i byen for ca så og så lenge siden. Jeg kom ikke på den aktuelle episoden og sa bare "Nei, det vet jeg ikke noe om". Politiet gjorde ikke noe mer av saken og dro videre. Kanskje fordi bilen ikke var registrert på meg?

Melder noen fra, blir det loggført. Kommer det inn et regnummer så legger de ved en notis til det regnummeret, slik at neste gang nummeret sjekkes så dukker den notisen opp. Kanskje du vil bli konfrontert med det neste gang du blir stoppet, hvis det ikke er derfor du blir stoppet i første omgang :)

Lenke til kommentar
Bør en da nekte for at en har gjort det? Eller hva sier man til politiet om de tilfeldigvis vil ta turen for å snakke med meg?

5234304[/snapback]

Da sier du bare at du skulle snu, men det var litt glattere enn du trodde, og bilen logret desverre litt med rompa.. Ikke værre enn det :thumbup:

Lenke til kommentar
Bør en da nekte for at en har gjort det? Eller hva sier man til politiet om de tilfeldigvis vil ta turen for å snakke med meg?

5234304[/snapback]

Da sier du bare at du skulle snu, men det var litt glattere enn du trodde, og bilen logret desverre litt med rompa.. Ikke værre enn det :thumbup:

5234951[/snapback]

Hehe, ja ikke sant? Spesielt da siden jeg tok runden 3-4 ganger :p Hehe, "Heisann konstabel, prøvde bare å fjerne snøen så vi kan spille litt fotball her" :p

Lenke til kommentar
Heisann.

Takker for alle svar.

5232915[/snapback]

Det viktigste for deg er vel egentlig hvilken histore du skal koke sammen dersom politiet tar kontakt.

Du drev med glattkjøringtrening / testing. Det er første vinteren med denne bilen, du er usikker på de litt slitte vinterdekkene eller noe sånt. Det er vel ikke ulovlig. Mye bedre å gjøre det på et sikkert sted.

Andre spørsmål vil sikkert dukke opp:

- Var det trygt? Hadde du oversikt over steder hvor det plutselig kunne dukke opp noen? (Jeg går ut fra at banen var tom for mennesker?)

- Kan du skade banen ?

- Kan du forstyrre andre ? Støy, tid på døgnet osv.

Ikke vet jeg om dette holder, men det er mitt forslag.

Lenke til kommentar

Politiet har vel forsjåvidt anledning til og gjøre litt av hvert av reaksjoner på slike ting, men hva de faktisk gjør i praksis er gjerne en annen sak...

Har temmelig mange slike episoder fra min glanstid for idiotisk kjøring, mest med motorsykkel/moped, men også med bil. Ingen av de episodene har fått noen form for etterspill i alle fall.

Ble også tatt på fersk gjerning av politiet, hvor de spurte om det var Martin Skanche som var ute å kjørte, og ba oss komme oss vekk fra området. Vi lovet bot og bedring, samt at det aldri skulle gjenta seg, og kjørte pent avgårde.

Men dette var da et område langt fra folk, god oversikt osv.

Uansett hvis dette er noe som har sjedd en gang, og ingen skade sjedd tviler jeg sterkt på at du vil få noe problemer, eller høre noe mer om det.

Lenke til kommentar

Spørsmålet var om det var ulovlig. Her er svaret ganske enkelt JA. Noe annet er om de kan bevise forholdet hvis politiet ikke har observert dette selv. Men vær klar over at den tilfeldige joggeren som ser deg kan ha tatt bilde for dermed å kunne bevise forholdet.

Lenke til kommentar

Politiet kan ikke gjøre noe som helst i det hele tatt.

Det er påstand mot påstand og det spiller ingen som helst rolle, reg nr mitt har blitt skrevet opp av folk før men det har ingenting å si så lenge politiet ikke har sett det selv, det eneste som kunne gjort en forskjell her er som PerB sa, hvis det er blitt tatt f.eks bilde av deg mens du holdt på, det er det eneste.

Lenke til kommentar
purken har bedre og ta seg til en og kjefte på slike bilglade tullinger som deg.

5249219[/snapback]

Aldri si aldri.. her om dagen kjefta purken her på ungene som akte med akebrett etc. (de som sladdet, og kjørte raskere enn de andre).

5287352[/snapback]

En unge i gaten her har vært i forliksrådet 7 ganger pga uvettig bruk av akebrett.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...