Gå til innhold

Spørsmål rundt Fujifilm FinePix S5600/S9500?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt på å kjøpe meg et digitalt fotokamera. Jeg har sett litt rundt og funnet disse to:

Fujifilm FinePix S5600 - http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...6491&plid=56491

Fujifilm FinePix S9500 - http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...8X1932162451760

Jeg lurte på om disse er gode kameraer til en nybegynner som vil ha et nokså bra kamera som kan ta gode bilder nære objekter? Selvsagt, dere kommer helt sikkert til å anbefale S9500 siden det er dyrest og sikkert best, men kan dere prøve å evaluere de i forhold til pris? For å være ærlig så synes jeg den eneste forskjellen er at det ene har 5,1 MP og det andre har 9 MP..

Kameraet skal brukes til fotografering i sosiale dempet belysinger, kunstneriske bilder og i dagslys. Jeg vil ha muligheten til å ta gode bilder nære objekter. Det skal være kvalitet!!

.. takk takk for alle råd!

Endret av Ghostchild
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, kameraene du nemner er gode kamera, dei, men er kanskje ikkje dei som oppfyller dine kriterier best. S9500 er dyrt som du seier, og taklar ikkje dårlege ljosforhold fantastisk godt (men brukbart). s5600 har berre middelmådig macro. Dei er heller ikkje det eg vil kalla nybegynnar-kamera.

Eit kamera som har større blendaropning enn båe desse er Casio Exilim Zoom EX-Z57, som har blendar ned til f2,6 (mot f2,8 på dei andre). Den vesle skilnaden vert stor når du skal ta bilete i dårleg ljos. Samstundes har han betre macro enn s5600, og er 2000 kroner billigare enn s9500. Dessutan er han det best likte kameraet hos akam. sjå Her.

Vil du lesa meir om kameraet Sjå her Hmm! No overtydde eg nesten meg sjølv, òg. Eg har eit s9500.

Lenke til kommentar

tittet (og testet) litt på de to kameraene i butikken. det første som slo meg er at 9500 har manuell Zoom og fokus. 5600 har bare elektrisk (dvs du kan ikke vri på objektivet for å zoome eller fokusere, du har to knapper bak på kamera som gjør dette...

det andre var at den elektroniske søkeren på 9500 var 20x bedre enn på 5600.. på 5600 var den ikke brukenes...bildet var for dårlig selv til å bedømme skarpheten på bildet. på 9500 var det BRA (utifra det lille jeg har sett på denne typen kamera dog)

begge disse tingene er saker som gjøt at jeg ikke ville vurdert 5600 engang...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...