sadoprest Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg har adsl fra Bluecom og fikk et Billion Bipac 5102SM modem. Alt virker men jeg skulle gjerne vært innpå modemet og sett på instillingene, dette får jeg da ikke til. Jeg har prøvd å koble meg til via nettleseren til ipen jeg får opp som standard gateway og den jeg får opp som DHCP-server. Desverre virker ikke dette. Er det noen som vet hvordan jeg kan koble meg til modemet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Du kan ikke svjv, det er ferdigkonfiguret fra fabrikk. Lenke til kommentar
sadoprest Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Det er ingen måte å få ut noenting fra modemet altså? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Det er ingen måte å få ut noenting fra modemet altså? 5232953[/snapback] Hva er det du egentlig vil ha ut? Lenke til kommentar
pine Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Modemet kommer som et bridge fra produsenten med tanke på brukervennlighet, plug n pray. Men modemet er KOS. Fikk nesten 1mbit extra med det modemet istedenfor hvilkte som helst annet. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Stikk en nål inn i et lite hull bak på boksen. Da kommer du inn på modemet, men neppe på internett ... Lenke til kommentar
S.P.radebass Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Har akkurat det samme problemet selv. Modemet skal være et ADSL2+ modem, men det virker ikke som det klarer å gi meg mer enn 8mbit inn og 600Kbps ut. Endel mindre enn 10mbit inn og 1mbit ut som lovet pr abonnement. Det virker nesten som modemet oppfører seg som et vanlig ADSL-modem, spesielt med tanke på 8mbit-grensen. Noen som kan hjelpe? Endret 11. desember 2005 av S.P.radebass Lenke til kommentar
Skroting Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Ta kontakt med Bluecom og sjekk at de har satt linjen din til ADSL2, linjen settes fra dslamen om det skal være vanlig adsl eller adsl2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå