yahord Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Hei. Jeg skal kjøpe mer ram, og jeg lurer derfor på hva jeg må vite før jeg kjøper nytt. Jeg vet allerede at jeg har 512 mb ddr2 ram (2 x 256) og en latency på 3-4-5 (se bildet), men jeg har vanskeligheter med å finne vilken type det er (3200, 3700, 4200 etc.). Det står at det er PC3200 i CPU-Z, men jeg syntes det er litt rart, siden det virker som DDR 2 bare kommer i PC4200. Må alt dette passe, eller er det bare PCxxx som må stemme? Se bildet og si meg hva dere mener. Takk for all hjelp Endret 30. november 2005 av yahord Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 de selger pc3200 ddr2 ram på komplett: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10523 men hva heter hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
yahord Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Dell Optiplex GX280 Ja, jeg ser at Komplett selger det. Men det virker som om det er det eneste stedet... Jeg kjøpte en gang DDR2 PC400 ram av en nettbutikk, og det finnes ikke en gang. Lenke til kommentar
Jolt Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Dell Optiplex GX280 Ja, jeg ser at Komplett selger det. Men det virker som om det er det eneste stedet... Jeg kjøpte en gang DDR2 PC400 ram av en nettbutikk, og det finnes ikke en gang. 5237039[/snapback] Skal vi se.. Har du Dell er det bare spørre Dell om hjelp...er der for man kjøper Dell, fordi det er så mye lettere.. Uansett så er det risikabelt å sette noe annet i maskinen hvis du ikke vet hva du har, ergo spør Dell. Sånn for enkelhets skyld så er PC400 bedre kjent som PC3200, så vet du det..Har med virituelt minne og fysisk minne å gjøre.. Lenke til kommentar
yahord Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 kult da tar jeg en telefon nå forresten så HATER jeg Dell. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Sånn for enkelhets skyld så er PC400 bedre kjent som PC3200, så vet du det..Har med virituelt minne og fysisk minne å gjøre.. 5237531[/snapback] det er vel slik at virtuelt minne og fysisk minne er windows-variabler, og ikke har så mye med hastigheten på minnet å gjøre pc3200 kjører på 400mhz i dual data rate. utdrag fra artikkel på hw.no Frekvens = minnefrekvens.Data Rate = 2 x frekvens. Modul Rate = 8 x Data Rate = 16 x frekvens. DRAM aksesstid = 1000/frekvens og en ot rant på slutten er at bare man har -litt- peil på data lønner det seg å bygge sjøl/få kompis til å bygge. dell er flinke til det de driver med, men det er ikke alle som er best tjent med å bruke deres tjenester, og dessuten er de grisedyre på alt annet enn de mest basic og enkle maskinene. dette gir oss eksempelvis: 200 MHz DDR400 PC3200 5.0 ns Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå