alex100 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Heisann. Jeg skal kjøpe D600 med Youngtalk abbonement på siba.no til jul. Nå har jeg en mobiltelefon med ringkontant. Jeg vil beholde nummeret jeg har. Kan jeg bare bestille telefonen og fikse det med nummeret etter jeg har mottatt telefonen? Får jeg ikke med et nytt SIM kort i den nye telefonen, og dermed ett nytt nummer, eller stemmer ikke dette? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Heisann. Jeg skal kjøpe D600 med Youngtalk abbonement på siba.no til jul. Nå har jeg en mobiltelefon med ringkontant. Jeg vil beholde nummeret jeg har. Kan jeg bare bestille telefonen og fikse det med nummeret etter jeg har mottatt telefonen? Får jeg ikke med et nytt SIM kort i den nye telefonen, og dermed ett nytt nummer, eller stemmer ikke dette? Takk på forhånd. 5232351[/snapback] Vis du sier ifra dette ved kjøp, at du skal beholde nummeret. Ordner de alt for deg, du får bare ett brev en uke etter med sim kort, og nytt pin kode. Men samme nummer! Eventuelt vis du bytter opperatør kan det ta litt mer tid.. Endret 30. november 2005 av HoaXed Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hvis du har NetCom kontant trenger du ikke nytt SIM-kort hvis du bare skal endre til YoungTalk. Skal nummeret porteres deriomot, så vil du trenge et nytt SIM-kort. Det er bare å si til Siba (evt bestille hvis det er på nett) med eksisterende nummer (oppgradering), ikke nytegning eller noe slikt dall. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hvem har du kontantkort fra? Så lenge du holder deg innen Netcom er det intet problem, og du slipper også(vil jeg tro, er slik hos telenor) innmeldingsgebyr(vel, heter kanskje ikke det, men det er vel typisk på kr 200). Lenke til kommentar
MacGyver24 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hvem har du kontantkort fra? Så lenge du holder deg innen Netcom er det intet problem, og du slipper også(vil jeg tro, er slik hos telenor) innmeldingsgebyr(vel, heter kanskje ikke det, men det er vel typisk på kr 200). 5236718[/snapback] Det heter etableringsgebyr, og ja, du slipper det Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det heter også innmeldingsavgift og som kontantkortkunde hos NetCom er man en eksisterende kunde og vil ikke få det ved oppgradering til YoungTalk. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det heter også innmeldingsavgift og som kontantkortkunde hos NetCom er man en eksisterende kunde og vil ikke få det ved oppgradering til YoungTalk. 5237541[/snapback] Han sier øverst at ha har ringkontant, noe som er telenor om jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Netcom har kontantkort de også, og vil tro begrepene ringkontant og kontantkort går temmelig om hverandre... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Har du Telenor, så bør du starte porteringen så raskt som mulig for å få i gang prosessen, evt kjøpe telefone så raskt som mulig, slik at Siba får satt i gang porteringen og at du rekker det før jul. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Har Netcom. Takk for hjelpen alle sammen. Så akkurat i Spaceworld sin brosjyre at de selger D600 med nytegning av Djuice nonstop til kr 4000 m abb. kostnader (!). Dette er jo mye billigere enn alternativene. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Djuice Nonstop er nok fint hvis du sender hauger av sms, men ringeprisene er om jeg husker rett, relativt høye. Men sender du mye sms, og finner at 299 i måneden er en grei "avbetaling" av telefonen, så gjør du jo selvsagt dette. Men merk da at nummeret må porteres, og at det kan ta en uke eller to.Sett i gang! Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) For 299kr /mnd, kan du sende 433 SMS i mnden med kontantkort (ca 14 mld om dagen) Endret 3. desember 2005 av AeroX Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Jeg gikk for å kjøpe den på siba.no likevel Regnet litt på prisen og tiden og kom frem til at det var det beste alternativet. Nå er det bare å finne ett passende minnekort på forholdsvis 512 MB til telefonen.. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
bbinders Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 D600 med YoungTalk blir 5189,- i totalkost med abo. Koster 3689 uten abo. Da anbefaler jeg heller å portere til et lavpris abo (f.eks. Talkmore) og kjøpe mobilen uten abo! Da sparer du altså 1500 spenner... i tillegg er det MYE billigere å ringe og sende meldinger med Talkmore enn Netcom Youngtalk! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå