nesjon Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Tenkte jeg skulle ta en bitteliten fotosession med en kunstig dompap og det gamle 3 mpx kameraet her om dagen, og fikk et litt merkelig resultat. Regner med det ikke finnes så mange slike bilder fra før av... Så spørsmålet er om kunstige dompaper ødelegger juleintrykkene, og at det bare er ekte fugler som gjør seg på bilder? Selvfølgelig er det ønskelig med litt kritikk av hva som kunne blitt gjort bedre teknisk og motivmessig for å få bedre stemning. Dette er nemlig tatt uten stativ og bildebehandling. Dompapen er blant annet litt for mørk, men det skal rettes på i Photoshop. På forhånd takk. Endret 30. november 2005 av nesjon Lenke til kommentar
Tore Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) bildet funker ikke....... venter spent... Endret 30. november 2005 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hmm, det ser ut som en kunsting dompap. Kva er det som er merkelig? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Likte dette bildet, med tanke på hva som var i fokus. Men du kunne ha forbedret bildet med å hatt fokuspunktet i mellom nebbet og øyet. Synes nebbet er litt ufokusert. Komposisjonsmessig syns jeg bildet ble bra. Øyet ligger i det gyldene snitt og fugelen er plassert på mitden. Harmonisk, vil jeg si. En annen bra ting, er at du har fått med deg gresset i forgrunnen. Uten dette, ville den ha virket tom, og man hadde lurt på hva som var i baakgrunnen. Meget bra! Lenke til kommentar
Tore Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Der kom bildet... Nederste halvdelen av bildet er veldig bra.! Øverste delen til venstre er utbrent (100% hvitt) Skulle kansje ha plukket bort litt (?hunde?) hår eller støv fra dompappen.? Generelt litt mørkt/matte farger, men det sier du selv... Men likte bildet, litt anderledes... Bare mere lys neste gang. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Som scorpionen sa, var det litt lite kontrast. Du kunne jo prøve å skru den litt opp. Lenke til kommentar
nesjon Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Tusen takk for rask og god kritikk! Har gjort noen endringer på bildet etter deres kommentarer, uten å ta i noe spesielt, og synes helt klart det har kommet seg. Legger siste versjon her. Det er dessverre synd med de utbrente områdene, men det får jeg huske på til neste gang. De ble ikke akkurat bedre med den kjappe bildebehandlingen her, men er klar over feilen... Er også klar over hundehårene, men har ikke tatt meg bryet med å fjerne de ennå. Husk at bildet legges ut forholdsvis komprimert, så at det er litt kantete er ikke grunnet for hard sharpening i Photoshop. Endret 30. november 2005 av nesjon Lenke til kommentar
Tore Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 ble litt mere liv vertfall.. hehe Men det er vel den gamle dompappen som har mistet fargene sine... Skulle gjerne sett et mye rødere bryst.. Det utbrente ble så klart verre, sliter med det selv på en del bilder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå