ntec Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Har lagret denne informasjonen i mysql: brukernavn alder epost (primary key = brukernavn).---------------------------------------------------. | Bruker1 | Alder1 | Epost1 | |---------------------------------------------------| | Bruker2 | Alder2 | Epost2 | |---------------------------------------------------| | Bruker3 | Alder3 | Epost3 | ' -------------------------------------------------- ' Dette står øvert i php-dokumentet: $sql = @mysql_query("SELECT * FROM tabell"); while($hent = @mysql_fetch_array($sql)) Hvordan henter jeg ut Bruker2's alder? Jeg vet at hvis mysql_query hadde inneholdt WHERE brukernavn = "Bruker2", så kunne jeg skrevet $hent[alder]. Men i dette tilfellet kan ikke mysql_query inneholde WHERE. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hva med: $sql = @mysql_query("SELECT * FROM tabell"); while($hent = @mysql_fetch_array($sql)) { if($hent[brukernavn] == "Bruker2") { echo "Bruker2's alder er ". $hent["alder"]; } } Hvorfor kan du ikke bruke WHERE i spørringen ? (Regner med at koden over bare er et eksempel, og ikke slik det egentlig ser ut) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå