Gå til innhold

Installere CPU/GPU - hvor mye goop?


cybervision_

Anbefalte innlegg

Det er egentlig lenge siden jeg har lest dette nøye, og det var litt forvirrende nå. Så vidt jeg kan forstå skal man med AS 1-3 ha på både cpu og kjøler, mens man med AS 5 bare skal ha på cpu. I følge punkt 7 skal den sprees utover cpuen uavhengig av hvilken AS-versjon man bruker. Som det står skal man bare vri en gang 1-2 grader. Dette er så lite at man nesten ikke merker det, og er bare ment å fjerne luftbobler, ikke spre pastaen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slik jeg forstår guiden til arctic silver ,skal man på Athlon 64 og Opteron prosessorene legge på pasta med størrelse ca et riskorn.Legge på kjølern uten å bre det utover,og vri kjølern noen få grader til begge sider.Sette på festene uten å løfte kjølern fra cpu,for å unngå luftblemmer.Mulig jeg har misforstått,men det funker bra hos meg.

5235855[/snapback]

 

 

Jeg gkjøpte nylig artic silver#5 og fulgte instuksene til guiden deres. Ved å gni inn på vanblokkene mine og tørk lett av de.og liten dråpe a-s#5 midt på prosessorene. på samme måte som lucky666. Cpu, chipset, gpu. Tempene mine droppa 6-7grader på alle vannblokkene. Heretter blir alt orginal gup fjerna tvert jeg får noe nye komponenter i hus og bytta ut med artic silver. 4ever a-s :love:

Lenke til kommentar

OT: Fy søren, bestilte vifte til skjermkortet på tirsdag morgen (0700) og så blir den sendt i dag?!!? Jeg som hadde håpet å skru sammen godsakene imorra.... pcutstyr.no - første og siste gang. Netshop forever....

 

Forresten, hvis jeg slenger i kortet med original kjøling og vil bytte på mandag eller no, er det vanskelig å få goopen av kjernen på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...