Vargveum Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Her om dagen fikk jeg ikke noen signaler til skjermen min, Sjekket selvfølgelig skjermkortet i en annen pc, og der fungerte det fint. Derfor tenkte jeg at det måtte være noe feil med hovedkortet mitt. I dag fikk jeg det nye hovedkortet, men samme greier skjer. derfor lurer jeg på hvordan pc'n vil oppføre seg om cpu er ødelagt/eller lignende? Vil maskinen starte? Maskinen min starter, men booter ikke, ingen pip fra den og ingen signaler til skjerm. Noen som har noen gode ideer? Kommer ikke inn i bios som jeg vet da skjermen er blank. Gode ideer og råd mottas med takk. skjerm fungerer fint på den andre pc'n, samt skjermkort og harddisker, så jeg er litt i villrede her. takk for svar! Ron Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hva slags PSU (Strømforsyning) har du ? Lenke til kommentar
Vargveum Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Hva slags PSU (Strømforsyning) har du ? 5232257[/snapback] 350W kun 1 hd, dvd-rom, skjermkort tilkoplet. + cpu vifte seff. Maskinen har fungert fint tidligere med samma PSU. Og som sagt maskinen starter så strøm har den. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Prøvd å resette CMOS (ta ut batteriet, vente 2-3 sekunder og sette inn igjen) ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Er det noen varsellamper som lyser på hovedkortet? Sjek om prosessoren har smeltet. Sjekk om vifta ordentlig tilkoblet. Lenke til kommentar
Vargveum Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Er det noen varsellamper som lyser på hovedkortet? Sjek om prosessoren har smeltet. Sjekk om vifta ordentlig tilkoblet. 5232695[/snapback] kun lampen som viser at det er strøm. har hatt cpu ute og den ser fin ut, ingen missfarginger som jeg ser, alle pin intakt. viften på kjøleren går og kjøleren står godt festet. hvordan oppfører pcen seg OM cpu er ødelagt? tatt ut batteriet nå og skal teste. HK er nytt i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå