Christian86 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Kjøpte flere pc-deler fra en webbutikk (har ikke tenkt å nevne navnet) - Chieftech kabinett - 754 sempron - Bulk micro atx kort - CD leser - DDR minne Jeg fikk leveransen i dag tidlig, men pga eksamens forberdelser så var det fort å konstantere at alt var "iorden". Dog fant jeg ut at DDR brikken manglet. Dette fikk butikken beskjed om. Senere i dag så fikk jeg endelig tid til å leke med dette, og da viste følgende seg: Hovedkortet hadde alle ting med seg bortsett fra I/O shield. Seriell ata osv lå med. Kabinettet egnet seg ikke til hovedkortet. Det var tilnærmet umulig å få plassert kort skikkelig i kabinettet, slik at det passet med resten. I/o shieldet som fulgte boksen lot seg ikke rikke. Igjen har vi ikke turt å bruke rå makt, men til langt på vei å ha prøvd flere metoder, så er den nesten umulig å flytte eller en gang se tegn på at den vil flytte seg. Er det noen som har forslag til hva jeg burde gjøre? Endret 30. november 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vell... teknisk sett, så funker kortet uten I/O shield, så kundeservicen har rett, den funker jo... Det er bare noe for å pynte opp baksida med. Dremel opp I/O shieldet! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 men hva skal jeg da gjøre med I/O shieldet som jeg ikke får av kabinettet. For de passer jo ikke. Noe som gjør at jeg med høy sansynlighet ikke får noe til å passe i det møkka kabinettet Lenke til kommentar
gorber Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Sjekka du ikke på forhånd om det ville passe? Angrerett er vel en fin ting her- så kan du heller kjøpe et kabinett som passer. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 jeg ringte butikken, og gikk gjennom oppsettet med selgeren. Spurte om det skulle fungere fint, noe han bekreftet. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Da er det vel på tide å bruke angreretten, og bestille nye produkter som passer. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 vurderer det, men først får jeg se om jeg finner en genial måte å teste annet I/O shield eller få vekk det som er der så jeg kan se om det hele funker. Uansett irriterende at dette skulle skje nå Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 OI-shields kan være vanskelig å få av. Det funger best som regel å ta baksiden av et skrujern og rett og lsett slå med det som en hammer i ett av hjørnene på shieldet. Da kommer den før eller siden. Jeg har enda ikek ødelagt et slikt IOshield med denen metoden enda, selv om den kanskje høres litt brutal ut, og jeg har bygget flere hundre maskiner opp gjennom årene. -Stigma Lenke til kommentar
gorber Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Bryter du av et I/Oshield på den måten der; Stigma; Ødelegger du da ikke angreretten din? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Vel nå blir alt satt på vent. Butikken har fått beskjed og jeg har god grunn til å tro at selger har lyst å hjelpe til. Har snakket med flere som blir lettere overrasket over manglende I/O shield. Forhåpentligvis er alt iorden til slutten av uken/midten av neste. (eksamen er noe herk) Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 På produktsiden til butikken, står det at f.eks I/O-shield mangler, eller at det bare kortet selges? BULK betyr jo mer eller mindre at det er bare kortet som sendes, alt annet dill-dall re tatt vekk. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 står ikke noe om det. Er egentlig niks nada info om hva som ligger i pakken. Men hvis du virkelig mener at bare kortet skulle sendes, hvorfor fulgte alt annet med da? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Er det en demovare? IO shield på nye varer er jo en selfølge Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Ingen demovare. Hvis så har jeg fått demo vare og betalt for nyvare Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) etter litt til og fra så sendes det nytt hovedkort i morgen antok de. Først skulle det sjekkes om de andre hadde I/O shield eller ikke. Vedrørende kabinettet så ble jeg bedt om å ta noe mykt og hamre litt på det, så vi får se hva som blir utfallet Endret 1. desember 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
storken Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 bruk edit knappen så slipper du dobbeltpost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå