Gå til innhold

Datainnkjøp, men noe mangler/passer ikke sammen

Anbefalte innlegg

Kjøpte flere pc-deler fra en webbutikk (har ikke tenkt å nevne navnet)

- Chieftech kabinett

- 754 sempron

- Bulk micro atx kort

- CD leser

- DDR minne

Jeg fikk leveransen i dag tidlig, men pga eksamens forberdelser så var det fort å konstantere at alt var "iorden". Dog fant jeg ut at DDR brikken manglet. Dette fikk butikken beskjed om.

Senere i dag så fikk jeg endelig tid til å leke med dette, og da viste følgende seg:

Hovedkortet hadde alle ting med seg bortsett fra I/O shield. Seriell ata osv lå med.

Kabinettet egnet seg ikke til hovedkortet. Det var tilnærmet umulig å få plassert kort skikkelig i kabinettet, slik at det passet med resten.

I/o shieldet som fulgte boksen lot seg ikke rikke. Igjen har vi ikke turt å bruke rå makt, men til langt på vei å ha prøvd flere metoder, så er den nesten umulig å flytte eller en gang se tegn på at den vil flytte seg.

Er det noen som har forslag til hva jeg burde gjøre?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OI-shields kan være vanskelig å få av. Det funger best som regel å ta baksiden av et skrujern og rett og lsett slå med det som en hammer i ett av hjørnene på shieldet. Da kommer den før eller siden. Jeg har enda ikek ødelagt et slikt IOshield med denen metoden enda, selv om den kanskje høres litt brutal ut, og jeg har bygget flere hundre maskiner opp gjennom årene.

-Stigma

Lenke til kommentar

etter litt til og fra så sendes det nytt hovedkort i morgen antok de. Først skulle det sjekkes om de andre hadde I/O shield eller ikke.

Vedrørende kabinettet så ble jeg bedt om å ta noe mykt og hamre litt på det, så vi får se hva som blir utfallet

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...