dabear Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Heysann, er det noen som kan vise meg hvordan jeg kan gjøre dette? Viss jeg fks står i «~/MyDownloads/music», så ønsker jeg å få alle filnavna i ei liste, men med full sti slik at lista blir seende ut som noe sånt: files = ['/MyDownloads/music/sang.mp3','/MyDownloads/music/sang2.mp3', '/MyDownloads/music/artist1/sang1.mp3', '/MyDownloads/music/artist1/sang2.wav'] og så videre.. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Heysann, er det noen som kan vise meg hvordan jeg kan gjøre dette?Viss jeg fks står i «~/MyDownloads/music», så ønsker jeg å få alle filnavna i ei liste, men med full sti slik at lista blir seende ut som noe sånt: files = ['/MyDownloads/music/sang.mp3','/MyDownloads/music/sang2.mp3', '/MyDownloads/music/artist1/sang1.mp3', '/MyDownloads/music/artist1/sang2.wav'] og så videre.. 5232059[/snapback] Flere måter å gjøre dette på. Her er én: import fnmatch, os def files_in_dir(filepath = '.', ext = '*.*'): filepaths = [] for path, dirs, files in os.walk(filepath): for f in [os.path.abspath(os.path.join(path, filename)) for filename in files if fnmatch.fnmatch(filename, ext)]: filepaths.append(f) return filepaths mp3_files = files_in_dir(ext = '*.mp3') Stikkordet er uansett os.walk() Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 os.walk er en flott konstruksjon (bare måtte si det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå