w00pla Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Da en kamerat av meg bestilte seg PC for noen uker siden, hadde vi problemer med å få boota opp. (se: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=49141&forum=24 som egentlige ikke hadde noe med den saken å gjøre da) Nå har han fått et nytt kort, jeg har ikke vært i nærheten av det fordi at det er "litt" langt å reise. Uansett: kortet gir ikke lyd fra seg og det booter ikke. Så vidt jeg vet har flere ting blitt prøvd: -Diverse plasseringer av RIMM og C-RIMM (tror de har fulgt manualen også). -uttak av alle deler fra kortet (alle kort, kabler, ram og cpu -Forskjellige vifter (også boxed vifta som fulgte med) for å være sikker på at det ikke var vifte turtallet som var problemet. -alle stand-offs sjekket -PSU virker -2av3 kabler koblet til (20- og 4-pins) -Bytting av hovedkort ikke under noen forhold har det kommet en pipelyd (ikke noe som lignet en gang) fra den interne høyttaleren. hardware er: Asus P4T-E pentium IV 2.0 Ghz 512kb l2, boxed 256MB RAM (+2x 128 brikker som var i eska til det første hovedkortet: apacer) Asus GF4 ti4400 (med 3d-briller ) (Audigy player 3com et eller annet 10/100 kort) Kan noen hjelpe stakkaren? mvh. Tresprit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå