Gå til innhold

Gaming AMD til ca 12-13k. Funker dette?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny spillmaskin og har i den sammenheng satt dette forslaget sammen. :dribble:

Vil gjerne ha kommentarer på om jeg har gjort gode valg, og spesielt om jeg har fucked up og valgt noe som ikke passer sammen. (Det er en stund siden jeg har holdt på med dette...)

Er litt usikker på valg av ram og CPU. Jeg er i utgangspunktet ikke noen storklokker, men det skader jo ikke hå ha ram som kan klokkes. Hva bør jeg i såfall velge..?

På forhånd takk for konstruktive svar!

Janey

Endret av Janey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ocz og patriot har 2gb kit som er bra, kan klokkes litt, men det spørs hvor mye flaks du har med rambrikkene. Kjøpte meg ocz 2gb, og er kjempe fornøyd med dem. Jeg har også hørt mye positivt angående patriot sine brikker også. For øyeblikket ligger nok ocz billigst, corsair har også sine XMS3200C2 på 2x1gb. Men disse er litt dyrere.

Ville ha valgt en annen disk enn wd 200gb. Både samsung og seagate er bedre og er mer stillegående. Hitachi lager også super disker. Raptor disken er bra, den kan bråke litt, så gummioppheng er lurt å ha. Da slipper man all vibrasjonen og knatringene.

Hvis du spiller mye, bør du se på 7800gtx kortene. De koster rundt 1000 lapp mer enn gt kortene, og er mye billigere enn da de kom ut på markedet. 7800gt kortet som du har valgt holder til high end spilling, så dårlig er det ikke.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Skal du kjøpe såpass bra maskin så vurder bra minne i samme slengen, "value" minner er tross alt billigst på markedet og kommer ikke opp i ytelsen til bra minnebrikker..

Bedre minne (eksempler):

OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 (2x1024 MB)

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB (2x1024)

Patriot 2048 MB PC3200 Dual Kit

Finner også andre bra minner HER.

Vil absolutt anbefale å betale litt ekstra for minne når du kjøper resten av utstyret i bra kvalitet.

Lenke til kommentar
Jeg ville droppet raptor, og SLI hovedkortet. Kjøpt et Nforce 4 Ultra i stedet. Da går prisen en del ned.

Men hvis du vil bruke så mye penger, så er det greit å ta de tinga du har.

5236489[/snapback]

Jeg har lekt litt med tanken på å kjøre to disker i RAID i stedet. Har aldri sett det gjort i praksis, hvor mye ytelse er det å hente på det egentlig?

Lenke til kommentar

skal du først kjøpe raske hardisker, kutter du ut raptoren og kjøper Hitachi disker. Dem er så å si nesten like kjappe som Raptor diskene, og i tillegg er dem mye større, og koster mye mindre, med andre ord du for mye mer for hva du betaler. kjøp deg 2x 250 hitachi t7k250 disker og kjør dem i raid, ren nytelse ;)

http://www.cluboc.net/reviews/hard_drives/...7K250/index.htm

http://www.storagereview.com/articles/2003...25VLSA80_1.html

Lenke til kommentar
skal du først kjøpe raske hardisker, kutter du ut raptoren og kjøper Hitachi disker. Dem er så å si nesten like kjappe som Raptor diskene, og i tillegg er dem mye større, og koster mye mindre, med andre ord du for mye mer for hva du betaler. kjøp deg 2x 250 hitachi t7k250 disker og kjør dem i raid, ren nytelse ;)

http://www.cluboc.net/reviews/hard_drives/...7K250/index.htm

http://www.storagereview.com/articles/2003...25VLSA80_1.html

5237878[/snapback]

Absolutt interessant... Spørs om jeg ikke må gå for to av den... Takker for tipset!

Lenke til kommentar
Litt of topic:Du vil jo få mye i frakt,med å bestille fra 4-5 forskjellige butikker.Selv om enkelte ting kan være dyrere på en butikk,kan du ta det igjen ved å spare frakt.Så sant de har alt på lager da.

5238780[/snapback]

Jeg tror ikke han har sagt at han skal bestille fra flere steder.

Det Asus kortet mener jeg er bortkastede penger, da det gir marginal om ingen ytelseøkning fra vanlige SLi8x hovedkort. Ville heller ha tatt det noget penere og kvalitetsosende Lian Li PC7SCAND kabinettet. Gjør som de andre sier og legg litt penger i bedre minne. OCZ 2GB kit har de hos databutikken.com. Gå også for hel-kopper versjonen av den viften, da kjøleevnen skal være hakket bedre.

Lenke til kommentar

Enig i at Asus-kortet er litt dyrt. Men er ikke bare ytelsen på SLI jeg likte med det. Synes den passive kjøleløsningen virker bra. Sammen med den viften jeg har valgt, tror jeg det blir bra, og ikke så alt for bråkete...

Når det gjelder kobberversjonen av den viften, så lurer jeg på å velge den, ja. Det som bekymrer meg er at den er 1 hel kilo!. Skal vel ikke så fryktelig mye til før festene på hovedkortet ryker når den har en sånn vekt?

Endret av Janey
Lenke til kommentar
Enig i at Asus-kortet er litt dyrt. Men er ikke bare ytelsen på SLI jeg likte med det. Synes den passive kjøleløsningen virker bra. Sammen med den viften jeg har valgt, tror jeg det blir bra, og ikke så alt for bråkete...

Når det gjelder kobberversjonen av den viften, så lurer jeg på å velge den, ja. Det som bekymrer meg er at den er 1 hel kilo!. Skal vel ikke så fryktelig mye til før festene på hovedkortet ryker når den har en sånn vekt?

5240328[/snapback]

Ja, jeg og likte det kortet :love: Men det er dyrt da... Nei, hovedkortfestene vil ikke rykke, hvertfall ikke om du sørger for å skru det skikkelig fast. Blir nice med kobberkjøler på både cpu og chipsets, matcher liksom :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...