Gå til innhold

Samsung pro 815 og tester!

Anbefalte innlegg

Jeg ser nå at Samsungen har blitt testet flere plasser ,og at den har fått veldig bra testresultat,både på bilde kvalitet og mye annet

den fikk 5 på terningen hos din side.no,og god test hos kai T på digit ,samt flere andre plasser,omtrent eneste negative som har vert nevnt er manglede bildestabelisator,men utenom det er det skryt på nesten alt !

Så mitt spørsmal er dette:

hvilket kamera ville dere ha valgt av disse 3 og hvorfor?

Samsung pro 815

Panasonic fz 30

Fuji finepix s9500

Et punkt jeg vil ha synspunkt på er ang tester av kameraer!

Jeg mener at skal man teste kameraer mot hverandre så må alle kameraer ha 100 prosent like forutsettinger,dvs alle kameraer må stå på akkurat samme plass,ta bilder av akkurat det samme,fra nøyaktig samme plass,under nøyaktig samme lysforhold mm osv!

hvis ikke dette gjøres når man tester ett kamera blir det jo ikke rettferdig etter min mening!la oss si at du feks tar bilder i godt lys med ett eos 350 og tar bilder med dårlig lys på feks fz 30 kan man da komme å si at eos 350 tar mye bedre bilder enn fz 30?nei!fordi at forutsettingene var forskjellige,derfor mener jeg at alle tester må utføres nøye,med samme forhold,som lys,plasseringer osv,det burde vert en standard for dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig i punktet ditt, men hvem retter du kritikk mot?

De fleste tester er jo utført labmessig + brukererfaring. Altså en del av testen er gjort i en lukket prosedyre hvor alt, alltid er likt. Og en del hvor testeren "leker" seg litt med kamera.

Har lest hundrevis av tester og aldri sett problematikken du nevner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...