Gå til innhold

Døde pixler, definisjoner

CAT-scan

Anbefalte innlegg

Hallois

Jeg har merket meg et par døde pixler på skjermen min, og rotet litt rundt, og funnet ut at Eizo har litt bedre garantiordninger enn ISO-2 standarden (Eizo PDF).

Jeg har kjørt 'Dead Pixel Buddy', og funnet ut at den ene pixelen det er snakk om (som normalt sett lyser tyan-ish), ikke lyser når svart vises, lyser tyan når hvitt vises, lyser svart når rødt vises, lyser grønt når grønt vises, lyser blått når blått vises. Dette er vel da en subpixel-feil? Den røde er defekt?

Pixel nummer to er imidlertid svart når svart vises, svart når hvitt vises, osv osv. Svart hele tiden. Dette er med andre ord en fullstendig defekt pixel, ikke sant?

Vil det med andre ord si at jeg kan sende tilbake skjermen og få en ny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har der ein defekt subpixel (feiltype 3 etter isostandarden) og ein heilt ødelagt pixel (feiltype 1 etter iso-standarden)

Eizo ser ut til å ha litt andre feiltyper då det som er type 3 hjå eizo er type 2 i iso-standarden (og like alvorleg som type 1.

Men du har ein feil av Eizos type 1 som ikkje er godtatt uansett om ein har 17-19" eller 20-24".

Her ligger den fullstendige iso-toleransegrensa og beskrivelsen kva type feil som dei forskjellige er.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=3143429

Lenke til kommentar

Slik eg ser eizos pixlergarantier så er dette ei garantisak. Såg ikkje noko betingelser angåande plassering av pixlene, så det er nok berre å kontakte anten butikk/leverandør eller Eizo direkte avhengig av korleis dei har lagt opp sine garantiordninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...