Jonhoo Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Nå har jeg endelig greid å programmere min egen gjestebok i Perl/CGI Den har tilogmed mulighet for å vise IP på innlegg hvis brukeren kommer fra visse IPer OG den viser når noe ble postet Dere finner den på: http://jonhoo.web.surftown.nu/cgi-bin/gjestebok Legg gjerne inn et innlegg og kom med forslag til forbedringer Jon Endret 30. november 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Gratulerer! Ligner litt på home.no sin, bare uten reklame( og jeg liker IKKE reklame..). Veldig lett å bruke, ikke masse unødvendige spørsmål. Likte denne jeg! Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 [gjerrigknark] Kanskje jeg skal begynne å selge den [/gjerrigknark] Neida Kanskje jeg skal legge ut kildekoden hvis noen er interesserte.. Gjesteboken kan også lett stilles inn i utseende (Farger, tekst o.l) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) En fin begynnelse, men du bør nok idiotsikre den litt mer. I PHP finnes det noe som heter htmlentities som konverterer HTML-kode som blir skrevet av gjestene til harmløs kode. Slik det er nå kunne jeg ha limt inn kode til en svær side og kanskje skrevet et ekkelt JavaScript på toppen, slik at det ville tatt uendelig lang tid å laste siden. Min lille greie Endret 30. november 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Hvordan bruker man denne funksjonen i perl? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Da må du nok spørre her. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Haha, jeg fikset det nettopp bare ved å legge inn en liten linje i koden Prøv selv @ http://jonhoo.web.surftown.nu/cgi-bin/gjestebok BTW: Skulle noen av dere ville ha source coden med kommentarer så er det bare å si ifra i en PM:) Endret 2. desember 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå