_Daniel_ Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Har en AMD Athlon 64 3700+ 2,2 ghz.. Jeg har klokken den opp til 2,42 GHz og kjører fint på det ( 225 med 11 multip. og 5X HTT. ) Jeg har bare skrudd opp på frekvens greiene som stod på 200 til 225, 2 og 2 om gangen opp til 225.. Men.. Så har jeg sett et par andre meldinger her om og skru opp voltcore og ned HTT eller noe lignene.. Ble bare forvirret.. Jeg kjørte CPU opp til 2,57 eller noe før den ikke ville starte opp.. ( ?sikkert pga HTT og volt? ) Hvis dere veit hva jeg gjør feil så skriv inn! =D Daniel. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 passer kanskje bedre i Overklokking av CPU kategorien? On Topic: jeg vet ikke, men er det stabilt slik du har det nå da? Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Ja, pcen er stabil nå jah.... Funker som om den skal være satt på normal.. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Sett ned HTT til 4X og dra vcoren litt opp, feks 1.5 er ikke noe skadelig. har hatt min 3500+ oppi 2.6-2.7gig. Ramen bør du og kanskje slakke litt på, hvis du ikke har supergode oc vennlige rambrikker. prøv gjerne med 2.5-3-3-7 instillinger edit : er ikke egentlig noe fasit svar for hvor langt du kommer med san diegoen din, så det er bare til å prøve å feile å se hvor den stopper =) Endret 30. november 2005 av ducmaster Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Okey.. Så jeg skrur ned HTT til 4X og prøver meg sakte men sikkert oppover på frekvens? Men og slakke ned på rammen?:s Sier meg ikke no.. Har ikke peil på det ram greiene... Har Corsair ram brikker... Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 hvilke type corsair brikker ? prøv med de instillingene som jeg skrev til deg Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Det er Corsair Value Select 1 GB Memory Module Kit, Two 512MB Modules, Two 184-pin DDR-DRIMMs. Det er det det står såfall.. Mer veit jeg ikke Men hvor og hvordan setter jeg opp rammen? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Det er Corsair Value Select 1 GB Memory Module Kit, Two 512MB Modules, Two 184-pin DDR-DRIMMs. Det er det det står såfall.. Mer veit jeg ikke Men hvor og hvordan setter jeg opp rammen? 5233358[/snapback] Disse brikkene er ikke noen overklokkere. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Tåler de brikkene 220mhz? Mine kjører på det nemlig.. Endret 30. november 2005 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Tror kanskje du skal klare å overklokke de til 220 mhz ja, dem er kanskje ikke de beste med tanke på stramme timings på høy frekvens, men hvis du sjekker her kan du se at de Corsair brikkene kommer svært høyt til å være "billig ram" http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=67762 Quote : 16. varzmaster | 2x1GB Corsair ValueSelect VS1GB400C3 - Infineon BE-5 | 3-4-3-7 1T @ 260MHz | 2.8v | Link! - SPi 32M Stable: Yes Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Hm.. Kjører nå på 2,6 GHz. Fra 2,2GHz til 2,6GHz er jeg fornøyd med.. Men vil ha maks ut av CPU min =D Har drevet og letet meg frem i bios.. Men er noen ting jeg ikke finner for og klokke maks.. Feks. Volt og noe ram greier som har med maks klokking av CPU har jeg hørt.... Se på bilde.. Dette er standar instillinger for BIOS. Tar alt fra bunn fra. 1. For og få mere mhz på CPU, hva må jeg skru opp på da? 2. For og skru opp på Volt til CPU, hva må jeg skur opp da? 3. For og justere ram for og få maks ut av CPU, hva må jeg skru på da? Endret 2. desember 2005 av _Daniel_ Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det er Corsair Value Select 1 GB Memory Module Kit, Two 512MB Modules, Two 184-pin DDR-DRIMMs. Det er det det står såfall.. Mer veit jeg ikke Men hvor og hvordan setter jeg opp rammen? 5233358[/snapback] Disse brikkene er ikke noen overklokkere. 5233408[/snapback] Åh? Jeg oppdaget her om dagen at mine 2 Corsair 512MB Value Select brikker klokket som bare juling på mitt DFI Ultra-D nF3 hovedkort. Dette hovedkortet har endel bugs og klokket f.eks Kingston Hyper-X (TCCD) labert. Jeg ble svært så overrasket da mine 2 Corsair Value brikker klokket helt fint til 275MHz Cas 3-4-3-8!! Og på bare 2.6 Volt. Dette i Dual modus og med CPC 1t! Helt Prime stabilt. Saken er vel den at Corsair merker om chippene på Value serien sin. Slik at man ikke vet hvilke brikker de egentlig bruker. Mine klokker faktisk fullt på høyde med TCCD. Hadde et par Corsair Twinx 512MB XL (TCCD) brikker som jeg fikk feil på. Disse ville også klokke til rundt 275MHz på dette hovedkortet. Disse greide da Cas 2.5-4-3-8. Nesten ingen forskjell på CAS 3 og 2.5 i ytelse. I tillegg krevde XL brikkene nesten 3 Volt. Så i dette tilfellet kjørte faktisk Value brikkene bedre for min del. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 BIOS bilder........... Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Noen flere bios bilder..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå