Gå til innhold

hjelp angående Gigabyte GA-8N-QUAD-Royal

SiRious

Anbefalte innlegg

ve, jeg måtte ha det bare måtte ha det.. nå har jeg selvfølgelig bestillt det! :):):) kommer hit innen 14dager.. fra USA! :)

men, jeg er veldig usikker.. jeg har ca 56000 kr å bruke og øverst på listen er det uten tvil

-4 stk XFX GeForce 7800GTX 512MB GDDR3 XXX, PCI-Express, Dual-DVI/HDTV/ViVo, Retail 26780,-

-1 stk Intel Pentium Extreme Edition 840 3.2GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte 8350,-

-2 stk Crucial DDR2 BallistiX PC5300 2048MB CL3 Kit w/two matched BallistiX 128Megx64 7698,-

-2 stk Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM 2990,-

-2 stk Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM 1900,-

-2 stk Silverstone ST65ZF 650W Strømforsyning SLI Sertifisert, Dual PCI-E, 20/24pin 2698,-

-1 stk Thermaltake TAI-CHI VB5001SNA, Liquid Cooling, Aluminium (Uten Strømforsyning) 3098,-

Total: 53511,-

skjerm er ikke nødvendig... har 2 stk eizo skjermer LCD..

noen forslag til mer? eller endringer, btw HK, Skjermkort og CPU blir ikke byttet..

bare pøs på med idè`er .. noen som tror dette vil fungere? eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

p.s det er mine penger, og jeg er en Skikelig Gamer entusiast, elsker å ha det beste :p som dere ser... men jeg vil bare ha forslag, er ike ute etter å skryte.. blir det slim folk føler det, fjerner jeg tråden..

er bare ute etter å vite om dette vil fungere? og hvordan..

Lenke til kommentar

Du vil nok ikke få 4 7800GTX kort til å fungere. Foreløpig støtter nvidia sine drivere bare SLI med 2 kort, men det skal ha seg til at det skal bli støtte for 4 kort senere.

I 90.xx serien antar jeg. Men 2 av dem fungerer vel rimelig godt inntil de nye driverene kommer ut!

Skulle ønske jeg hadde hatt såppas med penger, men er ikke missunelig som samtlige andre har vært!

Er ikke såå mye penger egentlig. Man kan jo kjøpe en pc til 60 000kr og heller ta en bil med litt dårligere bil f.eks eller kjøpe pc istedenfor ny hjemmekino osv..

Men jeg vet ikke helt med det med prosessoren, hvorfor ikke bytte, den er ikke akkurat en kraftkar. BTW: Den koster bare halvparten på mpx.no og den er ikke no særlig tess. Spesielt ikke til de skjermkortene :p

Kjøp enten denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=47621

Som er intels flaghsip og er den beste "gaming" og generelt den beste cpu'en til intel.

Eller hvis det må bli en dual core så er denne bedre!: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=47620

:thumbup:

Og hvis du virkelig har lyst på det beste kan nok dette være noe for deg!:

http://www.hardware.no/nyheter/lagring/min..._gigabyte/19621

og her http://www.hardware.no/artikkel/16437

Fullstendig lydløst, du kan "bestemme" prisen og plassen som du selv vil og ikke minst det raskeste som finnes på markedet!

Vet dog ikke hvor du får kjøpt det, men finnes sikkert i noen butikker. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Jag har lite svårt att de att du ska kunna få det där tyst ja..bara i skärmkort har du över 1000 watt som det blir värme av. Till det har du cpu, drev, fläktar, hdd, ljus etc. Skulle inte förvåna mig om du hamnar på 1500 watt bara på 12V rail i den maskinen. Inte ens 3 st av de psu du har beställt klarar av det.

När det gäller drivare så har Gigabyte egna drivare till de korten så 4st kort ska gå bra, men du får ingen skillnad i spel jämfört med 2 kort. Finns inga spel som stöder mer än 2 gpu's.

Det du bör beställa är 2 st av de PC Power & Cooling 1KW psu's som precis kom ut. Kostar fläsk, men det verkar inte vara flaskhalsen i detta system.

Varför inte 1st Intelsystem med 2 st 7800 GTX 512 och ett Amd med 2 st 7800 GTX 512? Eller en bärbar med FX-57 och 7800 gtx och ett av systemen ovan? Då har du en fin maskin till LAN eller som server till div spel.

Lenke til kommentar
Jag har lite svårt att de att du ska kunna få det där tyst ja..bara i skärmkort har du över 1000 watt som det blir värme av. Till det har du cpu, drev, fläktar, hdd, ljus etc. Skulle inte förvåna mig om du hamnar på 1500 watt bara på 12V rail i den maskinen. Inte ens 3 st av de psu du har beställt klarar av det.

När det gäller drivare så har Gigabyte egna drivare till de korten så 4st kort ska gå bra, men du får ingen skillnad i spel jämfört med 2 kort. Finns inga spel som stöder mer än 2 gpu's.

Det du bör beställa är 2 st av de PC Power & Cooling 1KW psu's som precis kom ut. Kostar fläsk, men det verkar inte vara flaskhalsen i detta system.

Varför inte 1st Intelsystem med 2 st 7800 GTX 512 och ett Amd med 2 st 7800 GTX 512? Eller en bärbar med FX-57 och 7800 gtx och ett av systemen ovan? Då har du en fin maskin till LAN eller som server till div spel.

5238254[/snapback]

En av den psu'en skal kunne klare å dra 2stk 7800GTX512mb + en cpu og f.eks 2hd'er. Hvorfor skal ikke 2stk kunne dra 2 skjermkort hver, og den siste dra de 2 resterende hd'ene og litt ekstra stasj. Er jo SLI sertifisert + at det er en av de bedre psu'ene med SLI sertifisering, og burde kunne dra 2 7800GTX512 (512 bruker noen få watt mer enn 6800U, bare en god del amp.)

Men du burde ivhertfall ha en helvetes skjerm som takkler MINST 1600 i oppøsning. Siden ellers ville påkjenningen bli for stor for cpu, og 1980x1200 er ikke å forakte:P

BTW: sjekk ut denne:http://extreme.outervision.com/index.jsp

Maskinen vil bruke under 1000W på full load, og da tokk jeg med masse stasj osv.. (ikke vannkjøling) :thumbup:

Men som sagt så får du ikke brukt alle de fire skjermkortene før drivere og spill støtter det, men du er ivhertfall forbedret på fremtiden!

Jo høyere oppløsning, des mer av jobben blir skøvet ifra cpu til GPU, derfor er det bedre med høy oppløsning. Eks i I BFME kjøres spillet glattest på 1600 oppløsning hos meg! Og skjermkort er ikke helt overlegent cpu som i ditt tilfelle!

Lenke til kommentar

hmm.. joa, det med drivere og slikt vet jeg at det følger med..

og strøm er det nokk av.. kjøling er det også nokk av.. men hvorfor funker det ikke i spill? jeg vet hvordan SLI er oppbygd.. og jeg mener det vil fungere.. fordi det er fremdeles SLI oppsett, bare ganger 2... og da må det jo være slik at det er 2 stk master kort og 2 slaver.. eller er det bare 4 master?

SLI er jo slik at: et kort tar av seg øvre del av skjermen, og kort nummer to, tar seg av den nedre delen.. hvorfor kan ikke to kort gjøre samme effekt som et av de? at 2 kort tar øvre og 2 kort nedre bilde.. eller blir det slik at hvert kort får sitt eget hjørne på skjermen.. ?

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
hmm.. joa, det med drivere og slikt vet jeg at det følger med..

og strøm er det nokk av.. kjøling er det også nokk av.. men hvorfor funker det ikke i spill? jeg vet hvordan SLI er oppbygd.. og jeg mener det vil fungere.. fordi det er fremdeles SLI oppsett, bare ganger 2... og da må det jo være slik at det er 2 stk master kort og 2 slaver.. eller er det bare 4 master?

SLI er jo slik at: et kort tar av seg øvre del av skjermen, og kort nummer to, tar seg av den nedre delen.. hvorfor kan ikke to kort gjøre samme effekt som et av de? at 2 kort tar øvre og 2 kort nedre bilde.. eller blir det slik at hvert kort får sitt eget hjørne på skjermen.. ?

5246338[/snapback]

De kan gjøre det fysisk, men som sagt så trenger du programvare som støtter det. Er sikkert en del job for å få programvare som får 4 skjermkort til å sammarbeide, og derfor må du vente til Forceware 90.xx elns. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...