El Matador Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Heisann! Sitter å pønsker på en liten PSU mod. I hovedsak går det ut på å sette inn UV-reaktive (grønne) vinduer på sidene med kanskje UV-LEDs inni? Hva tror dere om dette? Eventuelt noen forslag til hva mer jeg kan gjøre Jeg har tenkt på å enten lakke eller chromme den. Hva tror dere hadde blitt best? Og eventuelt hvilken farge lakkert den i? Har tenkt på svart. EDIT: Hvordan bør jeg hente strømmen til LED'ene? Endret 30. november 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg ville ha satset på en matt svart lakkfarge, og noen fine grønne plexiglass, fra Netshop.no for eksempel. Kanskje du kan prøve å montere plexiglasset med noen fine skruer, som synes. For eksempel M3 skruer. Angående strømmen har jeg ikke peiling. Lykke til. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Jeg ville ha satset på en matt svart lakkfarge, og noen fine grønne plexiglass, fra Netshop.no for eksempel. Kanskje du kan prøve å montere plexiglasset med noen fine skruer, som synes. For eksempel M3 skruer. Angående strømmen har jeg ikke peiling. Lykke til. 5230989[/snapback] Tror jeg droppen matt farge først som sist. Hele kabinettet er blankt, samme med den polerte bunnen min også. Har tenkt på glassene fra Netshop, ja. Tror jeg skal kjøre dem. Egentlig hadde jeg tenkt å feste plexiet med epoxylim, Men vis m3 skruene er fine så skal jeg vurdere det. Du har tilfeldigvis ikke bilde/link? Endret 30. november 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Oj, beklager, jeg mente Umbrako-skruer. Tenkte i andre baner. Front med Umbrako-skruer. Lenke til kommentar
Bolgnes Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Tror iallefall ikke chrome er løsningen.. du kan vel prøve å tenke deg prisen da.. Men matt svart hadde kanskje ikke vært det dummeste.. evt polere den med klarlakk? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Tror iallefall ikke chrome er løsningen.. du kan vel prøve å tenke deg prisen da.. Men matt svart hadde kanskje ikke vært det dummeste.. evt polere den med klarlakk? 5231449[/snapback] Hmm, Hadde ikke akkuratt tenkt å chromme slik. Men mer "chromme" Altså pusse den jævl*g fint, og polere veldig fint med AutoSol. Skal vurdere matt, men føler det ikke passer når alt er blankt. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Chrom eller sort metalic Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Hvordan bør jeg hente strømmen til LED'ene? 5230854[/snapback] Visst du skal bruke UV-dioder med innebygd motstand, kan du lodde de rett på 5V inni strømforsyningen. Altså svart (jord) og rød (5V) ledning Edit: På en lysdiode er det lengste benet pluss og det minste minus - Pain193. Endret 1. desember 2005 av Pain193 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Hvordan bør jeg hente strømmen til LED'ene? 5230854[/snapback] Visst du skal bruke UV-dioder med innebygd motstand, kan du lodde de rett på 5V inni strømforsyningen. Altså svart (jord) og rød (5V) ledning Edit: På en lysdiode er det lengste benet pluss og det minste minus - Pain193. 5236281[/snapback] Eller jeg kan seriekoble flere dioder. Har gjort det før, og funket fint. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Da var plexien fra Netshop i boks. Kjøpt også en boks UV-maling. Så nå var det bare lakkeringen som gjennstar. Lurer enda på om jeg skal "chromme" den, lakkere den svart matt eller blank. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Da har jeg bestemt meg for å kjøpe inn en slik også. http://www.svc.com/diy-psu.html Tror jeg maler innsiden med UV-maling. Hva tror dere om dette? Jeg stusser fortsatt på hvilken farge PSU'en skal være, men jeg tror jeg kjører Chrom. Gleder meg til å begynne å modde. Håper på å få gjort der i romjula eller når skjermkortet er inne hos Komplett. Edit: Henter strøm fra den "stygge" kontakten som ikke passer noen sted på moderne systemer. Husker ikke hva den heter. Endret 13. desember 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Da har jeg bestemt meg for å kjøpe inn en slik også. http://www.svc.com/diy-psu.html Tror jeg maler innsiden med UV-maling. Hva tror dere om dette? Jeg stusser fortsatt på hvilken farge PSU'en skal være, men jeg tror jeg kjører Chrom. Gleder meg til å begynne å modde. Håper på å få gjort der i romjula eller når skjermkortet er inne hos Komplett. Edit: Henter strøm fra den "stygge" kontakten som ikke passer noen sted på moderne systemer. Husker ikke hva den heter. 5290265[/snapback] Høres fett ut. husk å markere ledningene når du skal koble til da Hmm... vurderer å kjøpe litt uv maling fra netshop, har en ordre som blir sendt derfra i morgen. er det værdt å satse på Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Hmm... vurderer å kjøpe litt uv maling fra netshop, har en ordre som blir sendt derfra i morgen. er det værdt å satse på 5290550[/snapback] Nei, Gå heller på en hobbybutikk. Får den samme malingen til halve prisen... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hvor kjøpte du Autosol da? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Kjempetøft med PSUmod! Hva med å borre ventilasjonshull i plexien? Kantene i hullene gir nok en kongeffekt også. Kjøp gjerne det kit'et, men prøv å få skult den stygge, svart plastboksen inne i PSUen istedenfor utenfor. Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Tror iallefall ikke chrome er løsningen.. du kan vel prøve å tenke deg prisen da.. Men matt svart hadde kanskje ikke vært det dummeste.. evt polere den med klarlakk? 5231449[/snapback] Det er da ikke dyrt , kjeempe billigt :!: Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Polere med klarlakk? Heller poleringsmiddel etter en omgang med rubbing compound Det å få ting kromma koster jo litt, men det er mye man kan gjøre hjemme på gutterommet med kjemikalier, verktøy, drit og møkk! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Har dere enda ikke fått med dere at modden er ferdig? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 En mod blir aldri ferdig.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 En mod blir aldri ferdig.. 5350692[/snapback] Neida, men dere begynte å si at det var en fin modd og at hva mer jeg kunne gjøre :!: Resultatet ligger forøvrig under "En liten PSU-mod" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå