Gå til innhold

Modding av PSU. Forslag til hva mer jeg kan gjøre?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter å pønsker på en liten PSU mod. I hovedsak går det ut på å sette inn UV-reaktive (grønne) vinduer på sidene med kanskje UV-LEDs inni? Hva tror dere om dette? Eventuelt noen forslag til hva mer jeg kan gjøre :)

Jeg har tenkt på å enten lakke eller chromme den. Hva tror dere hadde blitt best? Og eventuelt hvilken farge lakkert den i? Har tenkt på svart.

EDIT: Hvordan bør jeg hente strømmen til LED'ene?

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha satset på en matt svart lakkfarge, og noen fine grønne plexiglass, fra Netshop.no for eksempel.

Kanskje du kan prøve å montere plexiglasset med noen fine skruer, som synes. For eksempel M3 skruer.

Angående strømmen har jeg ikke peiling. :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg ville ha satset på en matt svart lakkfarge, og noen fine grønne plexiglass, fra Netshop.no for eksempel.

Kanskje du kan prøve å montere plexiglasset med noen fine skruer, som synes. For eksempel M3 skruer.

Angående strømmen har jeg ikke peiling. :)

Lykke til.

5230989[/snapback]

Tror jeg droppen matt farge først som sist. Hele kabinettet er blankt, samme med den polerte bunnen min også.

Har tenkt på glassene fra Netshop, ja. Tror jeg skal kjøre dem.

Egentlig hadde jeg tenkt å feste plexiet med epoxylim, Men vis m3 skruene er fine så skal jeg vurdere det. Du har tilfeldigvis ikke bilde/link?

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Tror iallefall ikke chrome er løsningen.. du kan vel prøve å tenke deg prisen da..  :roll:

Men matt svart hadde kanskje ikke vært det dummeste.. evt polere den med klarlakk?

5231449[/snapback]

Hmm, Hadde ikke akkuratt tenkt å chromme slik. Men mer "chromme" Altså pusse den jævl*g fint, og polere veldig fint med AutoSol.

Skal vurdere matt, men føler det ikke passer når alt er blankt.

Lenke til kommentar
Hvordan bør jeg hente strømmen til LED'ene?

5230854[/snapback]

Visst du skal bruke UV-dioder med innebygd motstand, kan du lodde de rett på 5V inni strømforsyningen. Altså svart (jord) og rød (5V) ledning :)

Edit: På en lysdiode er det lengste benet pluss og det minste minus

- Pain193.

Endret av Pain193
Lenke til kommentar
Hvordan bør jeg hente strømmen til LED'ene?

5230854[/snapback]

Visst du skal bruke UV-dioder med innebygd motstand, kan du lodde de rett på 5V inni strømforsyningen. Altså svart (jord) og rød (5V) ledning :)

Edit: På en lysdiode er det lengste benet pluss og det minste minus

- Pain193.

5236281[/snapback]

Eller jeg kan seriekoble flere dioder. Har gjort det før, og funket fint.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for å kjøpe inn en slik også. http://www.svc.com/diy-psu.html

Tror jeg maler innsiden med UV-maling. Hva tror dere om dette?

Jeg stusser fortsatt på hvilken farge PSU'en skal være, men jeg tror jeg kjører Chrom.

Gleder meg til å begynne å modde. Håper på å få gjort der i romjula eller når skjermkortet er inne hos Komplett.

Edit: Henter strøm fra den "stygge" kontakten som ikke passer noen sted på moderne systemer. Husker ikke hva den heter.

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Da har jeg bestemt meg for å kjøpe inn en slik også. http://www.svc.com/diy-psu.html

Tror jeg maler innsiden med UV-maling. Hva tror dere om dette?

Jeg stusser fortsatt på hvilken farge PSU'en skal være, men jeg tror jeg kjører Chrom.

Gleder meg til å begynne å modde. Håper på å få gjort der i romjula eller når skjermkortet er inne hos Komplett.

Edit: Henter strøm fra den "stygge" kontakten som ikke passer noen sted på moderne systemer. Husker ikke hva den heter.

5290265[/snapback]

Høres fett ut. husk å markere ledningene når du skal koble til da ;)

Hmm... vurderer å kjøpe litt uv maling fra netshop, har en ordre som blir sendt derfra i morgen. er det værdt å satse på :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...