Gå til innhold

pov gf 4 ti4200 XP ( ! )

eXpanium

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-07 12:38, normal skrev:

hvordan er det med billedkvalitet (2d)

POV Ti4200XP-modellen vi har inne til test har i mine øyne svært dårlig billedkvalitet. Dette var ikke tilfelle med POV Ti4200SE som vi tidligere har testet.

Billedkvalitet har ikke vært et tema i tester den siste tiden, rett og slett fordi alle kortene vi har testet har vært like gode på dette området. Vi har iallefall ikke vært i stand til å skille kort av nyere dato på 2D-billedkvalitet. Vi må faktisk tilbake til "GeForce2-tiden" for at dette med 2D-billedkvalitet var et tema.

Forøvrig kjører POV Ti4200XP helt stabilt på 320/660, altså noe over specsene til Ti4600.

Lenke til kommentar

POV Ti4200XP-modellen vi har inne til test har i mine øyne svært dårlig billedkvalitet. Dette var ikke tilfelle med POV Ti4200SE som vi tidligere har testet.

Billedkvalitet har ikke vært et tema i tester den siste tiden, rett og slett fordi alle kortene vi har testet har vært like gode på dette området. Vi har iallefall ikke vært i stand til å skille kort av nyere dato på 2D-billedkvalitet. Vi må faktisk tilbake til "GeForce2-tiden" for at dette med 2D-billedkvalitet var et tema.

Forøvrig kjører POV Ti4200XP helt stabilt på 320/660, altså noe over specsene til Ti4600.

kor dårlig vil d sei? skikkelig crappy!? eller littebittelittegrann dårligere enn andre? korleis måler dere det då? ser dokke på bilder? :grin: lurer fordi eg vil kjøpe dette kortet, men vil ha skikkelige saker når eg først kjøper!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-09 17:06, eXpanium skrev:

kor dårlig vil d sei? skikkelig crappy!? eller littebittelittegrann dårligere enn andre? korleis måler dere det då? ser dokke på bilder?

Definitvit merkbart dårligere enn andre GF4-baserte kort vil jeg si. Men sitter du på en crappy 17" CRT-skjerm fra før merker du sannsynligvis ikke veldig stor forskjell. Det er spesielt på tekst- og "desktop"-applikasjoner man legger merke til det. I spill, bilde- og film-titting legger man ikke merke til det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-09 17:17, Howard skrev:

Definitvit
merkbart
dårligere enn andre GF4-baserte kort vil jeg si. Men sitter du på en crappy 17" CRT-skjerm fra før merker du sannsynligvis ikke veldig stor forskjell. Det er spesielt på tekst- og "desktop"-applikasjoner man legger merke til det. I spill, bilde- og film-titting legger man ikke merke til det.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHH!!! sinna....!!!! raseriet koker opp i meg! her satt eg og gleda meg til dette kortet, så får eg vite dette!!! gleda meg som en gullunge!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-09 16:42, Howard skrev:

POV Ti4200XP-modellen vi har inne til test har i mine øyne svært dårlig billedkvalitet. Dette var ikke tilfelle med POV Ti4200SE som vi tidligere har
.

Hva med Gainward GF4 Ti4200 64MB DDR som komplett har tilbud på nå? Er det like dårlig på 2D? Hvis det er tilfelle så dropper jeg å kjøpe det kortet.

Lenke til kommentar

POV Geforce 4 TI 4200 XP 128 MB SE 3,3ns

- AGP, DDR, Dualhead, TV-UT, DVI, Retail

Dette har jeg bestilt, og det er på vei.

Er det det som har crappy kvalitet. Har tenkt å bruke det på en 19" som akkurat kom til Databutikken.com/no/ (De sier at det er verdens minste ;P Den ser så digg ut)

Er kvaliteten så crappy?

For om den er det, da kommer jeg til å benytte en viss bytterett/"noenting-rett". (whatever)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-09 22:50, Snurre007 skrev:

Howard korsen pc har du personlig?

Det varierer nærmest fra dag til dag, men den vanlige arbeids-PC-en består for tiden av Athlon XP2100+, 256 MB PC2100 DDR CAS2, MSI KT266A og en Seagate Barracuda IV disk.

Quote:

Like og skryte?

Hva?

Quote:

Tror jeg blir og kjøpe pov GeForce4 Ti4200 128 MB

En godt valg, hvis 2D-kvaliteten er av mindre betydning for deg, eller hvis du sitter på en skjerm av litt dårligere kvalitet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-09 23:27, kjello2 skrev:

Dette har jeg bestilt, og det er på vei.

Er det det som har crappy kvalitet. Har tenkt å bruke det på en 19" som akkurat kom til Databutikken.com/no/ (De sier at det er verdens minste ;P Den ser så digg ut)

Legg merke til at den skjermen ikke har flatt billedrør; Jeg referer til denne tråden.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=52254&forum=23

(ser nå at du har postet i den tråden og er informert, men kanskje andre vil vite mer om saken)

For det andre, så er det ikke sikkert at POV kortet som Hw.no har motatt er likt som det en av dere motar. Det skjer forskjeller på kort, og det er ikke sikkert at alle har crappy 2d.

Men det er jo litt lite sannsynelig at et annet kort får superb 2d da :roll:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-11 18:59, Mithril skrev:

Howard, det ser ut som du kan en god del om dette kortet. Jeg bryr meg nesten ikke noe om 2D men jeg skal kjøpe et kort til rundt 2000 som jeg skal bruke nesten utelukkende til spill. Godt kjøp eller ikke?

Han har svart før...

Ja, det er et godt kjøp.

Klokkes til Ti4600 hastighet uten problemer skrev han før en gang.

Lenke til kommentar

OK .. mitt spm. er

4200se koster 1421 og 4200xp koster 2045

Diff på 624. Er det verdt det? eller som en

nevnte: spare de 624 og legge de i GF5?

Angående blur i 2D, så har jeg Gainward mx200 og

kan ikke kjøre høyere en 72Hz uten at bilde er noenlunde akeptabelt. Var Nesten sjokket den gang jeg kjøpte det, da jeg hadde voodoo3 før det som gav skarpe knalle fonter i word osv.

Hilsen @c-Cobr@

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-11 22:56, Ac-Cobra skrev:

OK .. mitt spm. er

4200se koster 1421 og 4200xp koster 2045

Diff på 624. Er det verdt det? eller som en

nevnte: spare de 624 og legge de i GF5?

[...]

Hilsen @c-Cobr@

Er litt verdt det :wink:

PGA rammen er så bra kan man klokke det til 4600 hastighet.

Lenke til kommentar

Det har vist seg at vårt testkort av Ti4200XP kom fra en "batch" fra fabrikken som visstnok hadde en feil i signalveien på kortet, slik at billedkvaliteten i 2D ble for dårlig.

Vi får inn et nytt eksemplar av kortet over helgen og vil da kikke på dette umiddelbart. Derfor blir ikke testen publisert før tidligst i begynnelsen av neste uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...