Daehli Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hei Vi er to franskklasser på allmenne fag som ønsker å reise til Frankrike i løpet av April neste år. Jeg har vært i kontakt med Norwegian, SAS, marcopolo.no o.l. Er det noen som vet hva slags priser vi kan forvente å ende opp med, hvordan det er å skaffe plass til så mange personer, evt. det beste reisemålet? Opprinnelig var det sagt at det ble enten Normandie eller Nice fordi lærerne har kontakter der osv. men det er ikke absolutt. Jeg har studert litt rundt om kring og ikke alle selskap tilbyr andre reiser enn Paris og Nice fra Bergen hvor vi skal reise i fra. Er det noen her som har vært med på en slik tur før? Er vi for sent ute å starte å planlegge? Hva ligger prisene på på de billigste hotellene, og er det mulig å bo på ungdomsherberger eller lignende? Hvis noen her har noe å tilføye så hadde det vært fint. Mvh. Morten Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vil bare si at det er kjempefint i Nice, også er det korte reiseavstander til andre fine byer! Monaco er også innen rekkevidde med buss o.l! Omtrent 1 times tur. Så Nice bør være et av reisemålene dere bør se litt mer på Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hei. Jeg var på skoletur til Normandie med franskklassene. Vi fløy til Paris med SAS eller noe, og tok deretter buss til Normandie. Nærmere bestemt Falaise. Der bodde hver enkelt hos en fransk person i noen dager. Vi reiste videre ut mot kysten av Normandie til en liten landsby som jeg ikke husker navnet på. Der overnattet vi på et ungdomsherberg eller noe. I alle fall masse rom med 4 stykker på hvert rom. Denne plassen var base for utflukter til ulike steder, slik som Caen, noen av intvasjonsstrendene mm. Turen var morsom, men Normandie er kun aktuellt om dere kan leie buss til å kjøre dere rundt, ettersom det er ganske langt mellom de spennende stedene. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Takk for svar. Nice virker jo spennende for såvidt, og de fleste jeg har snakket med er enige, men jeg har også lyst til å få med meg minner fra D-dagen o.l. Er det noen som vet hvordan det er mulig å kontakte, finne mer ut om ungdomsherberg, og til den/de som har vært på et slikt herberge; er det noe for en gjeng med litt småbortkjemte og mange ikke fullt så bortkjemte ungdom? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hvorfor bestiller dere ikke turen gjennom et sånt selskap som ordner hvertsfamilie? Det er vel det som er vanlig på sånne skoleturer. Om jeg skulle dratt til Frankrike så hadde jeg dratt til Normandie og fått en buss til å kjøre meg rundt. Jeg har bare kjørt igjennom Normandie, men jeg tror det er mer lærerikt å besøke Normandie enn Nice. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 stikk innom ebookers.no de driver å mekker tur til irland for meg og klassen min nå! Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hvis jeg kunne valgt ville jeg egentlig dratt et annet sted enn Normandie. Det er bare åkre og gamle minner. Mye kulere med et sted det skjer noe, slik som for eksempel Nice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå