TCi Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Nintendo er meget interessant ja. Men det vanskelig å komme på "helt nye" måter å spille på. Hvilke potensiale kontrolleren har er vanskelig å si, men jeg har da noen tanker. Men dette med fraværende HD syntes jeg er dumt. 5231024[/snapback] Grunnen til at Nintendo ikke leverer HD er at maskinen deres helt klart ikke er like kraftig som 360 og PS3. For å levere HD på en konsoll trenger du mye kraft. Derfor vil Revolution kunne levere grafikk ikke så altfor langt unna konkurrentene, bare ikke i like høy oppløsning. Revolution er designet for å være en liten og "mobil" konsoll, ikke en utemmet villhest. Den appelerer for sin kontroll, ikke ytelsen slik som PS3 og 360. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Vet du dette? Nintendo har jo sagt at det ikke vil være nevneverdig mye forskjell grafikkmessig på trekløveret, og man vinner mye grafikk bare ved bedre oppløsning. Men jeg henger meg ikke opp i det. Det tyngende navnet Nintendo har valgt til sin nye konsoll sier meg at vi har morsomme ting i vente. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vet hva? Jeg bare skriver det Nintendo selv hevder. Bedre oppløsning betyr ikke bedre grafikk. Bildet blir bare klarere... Skjønner at mange er litt skuffet, men tror vi bare må vente til vi får se alt før vi bestemmer oss. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Hvis Nintendo sier det er det vel sant. Vet at det ikke gir bedre grafikk, men du skjønner hva jeg mener. Prøv Xbox360 uten å svitsje kabelen til HD og prøv deretter å svitsje den til HD, det er en god forskjell iflg skjermbilder og de som har prøvd. Men som du sier, vi får vente å se. Hvis noen kan revolusjonere måten vi spiller på har jeg stor tro på at Nintendo er den som gjør det. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vet at det ikke gir bedre grafikk, men du skjønner hva jeg mener. Prøv Xbox360 uten å svitsje kabelen til HD og prøv deretter å svitsje den til HD, det er en god forskjell iflg skjermbilder og de som har prøvd. 5231163[/snapback] Skjønner godt hva du mener. Men mange tror at HD = bedre grafikk, noe som er feil. Jeg har sett 360 på HD og det er ganske så fint. Blir nok garantert ikke like fint på en vanlig TV, men jeg ser ikke på HD som den viktigste grunnen til å eie 360. Kanskje jeg neste år skaffer meg en HD, når prisene er litt mer vennlige. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 HDTVprisene spås å gå oppover, etterspørselen er mye større enn tilgangen, den vil ihvertfall ikke synke nevneverdig med det første. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg mener værtfall at Xbox 360 er helt klart med i gjengen til å være "nestegenerasjons konsoll". Kan vel ikke kalle meg en xbox 360 fanboy akkurat får jeg kommer vel til å antagelivis til å gå til inkjøp av PS3 og Revolution å kansje, det at Xbox360 kommer så mye før ser jeg bare på som positivt, er nemlig lei ventingen Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Sony må komme med noe nytt og annet hvis PS3 skal gjøre det så bra som Sony vil, og det tror jeg gjerne PS3 kan klare, for de er satans dyktige og jeg gleder meg til å se hva de klarer komme på 5230938[/snapback] Litt merkelig at du startet ett slikt topic, da du pleier å anklage halvparten av de du diskuterer med for å være fanboy, som gjør det kjedelig å snakke med deg. Uansett noen av mine gladnyheter denne generasjonen; Med neste generasjon, synes jeg at det er lagt ganske stor fokus på behagelige og nydesignede kontrollere denne gangen, dette synes jeg er bra, da det gikk ofte hardt utover fingrer o.l. på forrige generasjon, etter noen timers spilling. Lurer litt på PS3-kontrollen hvor følsom den kommer til å bli, den ser ihvertfall bra ut når fingrene og slikt er kommet på. (http://www.forz.pwp.blueyonder.co.uk/images/boomerangdebunked.gif) Sony kommer jo med noe nytt både Blue-ray, og Cell-prosessoren åpner nye baner innen tech-verden, mens XBox går samme vei som på PC, eneste finessen som er på XBox er at de skal liksom bruke dual pipelines mellom GPU og CPU, blir spennende og se om dette går bra. I tillegg synes jeg XBox blir feil fremstilt som ett mediesenter, da PC'en er det egentlige mediesenteret, mens XBox'en er 'bare' en mellomstasjon, som degraderer valgmuligheter av codecs. PS3'en vil bli best når det kommer til å bruke den til å se film, og at vi ikke kommer til å trenge å koble den opp mot PC, og PC-software for å få se HD-film. Spillmessig, kommer det sannsynligvis ikke til å være alt for stor forskjell på XBox andre-generasjonspill, og PS3 førstegenerasjon, men jeg synes at det virker som at PS3 har endel lengre levetid hardware-messig, med tanke på at den kommer med neste-generasjons optisk medium, og har bedre oppløsning. Har ikke sett så mye på Revolution, da dette aldri var noe seriøst alternativ for meg. Men tror at den blir bra også, og tror faktisk den kommer til å få større marked denne gangen. Endret 1. desember 2005 av KongRudi Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Sony må komme med noe nytt og annet hvis PS3 skal gjøre det så bra som Sony vil, og det tror jeg gjerne PS3 kan klare, for de er satans dyktige og jeg gleder meg til å se hva de klarer komme på 5230938[/snapback] Litt merkelig at du startet ett slikt topic, da du pleier å anklage halvparten av de du diskuterer med for å være fanboy, som gjør det kjedelig å snakke med deg. Uansett noen av mine gladnyheter denne generasjonen; Med neste generasjon, synes jeg at det er lagt ganske stor fokus på behagelige og nydesignede kontrollere denne gangen, dette synes jeg er bra, da det gikk ofte hardt utover fingrer o.l. på forrige generasjon, etter noen timers spilling. Lurer litt på PS3-kontrollen hvor følsom den kommer til å bli, den ser ihvertfall bra ut når fingrene og slikt er kommet på. (http://www.forz.pwp.blueyonder.co.uk/images/boomerangdebunked.gif) Sony kommer jo med noe nytt både Blue-ray, og Cell-prosessoren åpner nye baner innen tech-verden, mens XBox går samme vei som på PC, eneste finessen som er på XBox er at de skal liksom bruke dual pipelines mellom GPU og CPU, blir spennende og se om dette går bra. I tillegg synes jeg XBox blir feil fremstilt som ett mediesenter, da PC'en er det egentlige mediesenteret, mens XBox'en er 'bare' en mellomstasjon, som degraderer valgmuligheter av codecs. PS3'en vil bli best når det kommer til å bruke den til å se film, og at vi ikke kommer til å trenge å koble den opp mot PC, og PC-software for å få se HD-film. Spillmessig, kommer det sannsynligvis ikke til å være alt for stor forskjell på XBox andre-generasjonspill, og PS3 førstegenerasjon, men jeg synes at det virker som at PS3 har endel lengre levetid hardware-messig, med tanke på at den kommer med neste-generasjons optisk medium, og har bedre oppløsning. Har ikke sett så mye på Revolution, da dette aldri var noe seriøst alternativ for meg. Men tror at den blir bra også, og tror faktisk den kommer til å få større marked denne gangen. 5235133[/snapback] Litt merkelig at du startet ett slikt topic, da du pleier å anklage halvparten av de du diskuterer med for å være fanboy, som gjør det kjedelig å snakke med deg. :!: Jeg har da aldri "anklaget" noen for å være fanboys. Jeg har konstantert at PS3 fanboys er de mest slitne etter min mening siden disse (ofte) ikke klarer å se edruelig på konsollkrigen. En fanboy vet selv at han er det, og trenger ikke å henge med leppa hvis noen påpeker det. Hadde jeg "anklaget" halvparten av de jeg snakker med for å være fanboys hadde jeg vært kjedelig å snakke med meg, men det gjør jeg aldeles ikke. De tre aktørene i denne krigen er alle steike dyktige, og det er plass til alle sammen. At PS3 har mer fremtidsrettet hardware er jeg enig i. MS har sagt at det kan bli aktuelt å implentere HDVD i senere versjoner av 360 når det er klart hvilke format som "vinner", dumt for oss som handler nå. Sony går andre veien å bruker PS3 som et redskap til å spre sitt format (Blue-ray) til alle som kjøper PS3, slik får de en fordel siden blue-ray da vil finnes i mange hjem. Revolution fokuserer på andre tinge og vil vinne på det tror jeg. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 For meg er ikke X-Box 360 akkurat starten på en ny generasjon. Det er mellomleddet mellom GC, X-Box, PS2 og PS3, Revolution. Noe ala som Dreamcast var til den generasjonen vi er i nå.. Å bare stappe inn kraftigere hardware gjør ikke en konsoll bedre. Jeg tror at Revo og PS3 blir kraftigere siden de kommer et år etter.. Heller ikke å gi HD-støtte gjør en konsoll bedre. Forresten, hvor mange har egentlig en HDTV? Det jeg synes X-Box 360 har gjort bra er online-delen. Er man hekta på online er nok X-Boxen det rette valget. Revolution vil nok komme ut før PS3, og dermed vil jeg si at Revolution vil være den egentlige starten på 7th Generation. Med hver generasjon skjedde det alltid noe mer enn bare økt hardwarestyrke. Jeg føler at Revolution vil gjøre det. Gleder meg til FPS-spill til konsollen. ^^ Selv om det ikke blir HD-støtte kommer nok Nintendo å optimalisere bildet for vanlig TV. PS3 kommer mest sannsynelig til å slakte de andre konsoller når det gjelder det grafiske. Mange kjøper konsoller kun på grunnlag av hvor "sexy" den ser ut, hvor kraftig den er osv... Det grafiske er kanskje det som gir et godt førsteinntrykk, men varlig spillglede skapes ikke av grafikk. Det er spillgleden, undeholdningen som gir lysten på å spille. Jeg har sett eksempler av mange som har kjøpt PSP og gikk lei av den etter et par måneder p.g.a. de gikk lei den. God grafikk har ikke noe å si. Etter å ha lest dette vil nok mange erklære meg som en Nintendo-fanboy. Jeg har bestemt meg for at det blir Revolution på meg, men hvem vet, kanskje PS3 og 360 kommer med noe revolusjonerende de og? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Nintendo er meget interessant ja. Men det vanskelig å komme på "helt nye" måter å spille på. Hvilke potensiale kontrolleren har er vanskelig å si, men jeg har da noen tanker. Men dette med fraværende HD syntes jeg er dumt. 5231024[/snapback] Grunnen til at Nintendo ikke leverer HD er at maskinen deres helt klart ikke er like kraftig som 360 og PS3. For å levere HD på en konsoll trenger du mye kraft. Derfor vil Revolution kunne levere grafikk ikke så altfor langt unna konkurrentene, bare ikke i like høy oppløsning. Revolution er designet for å være en liten og "mobil" konsoll, ikke en utemmet villhest. Den appelerer for sin kontroll, ikke ytelsen slik som PS3 og 360. 5231051[/snapback] Jo, Revolution blir cirka like sterk som de to andre. Nintendo har bestemt seg for å ikke legge til HD-støtte. Hvorfor? De synes at det er liten vits. De er et selskap som ikke tenker bare på det grafiske. Vent og se, CPU-kraften blir nok brukt til andre ting enn å tyne ut fps. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Etter å ha lest dette vil nok mange erklære meg som en Nintendo-fanboy.Jeg har bestemt meg for at det blir Revolution på meg, men hvem vet, kanskje PS3 og 360 kommer med noe revolusjonerende de og? Du er ikke fanboy fordi om du foretrekker en konsoll framfor en annen, langt ifra. Fanboys er bastante, usakelig og umulig å diskutere med siden deres foretrukne produkt er best uansett. Ofte innehar de lite korrekt informasjon om konsollen de forguder. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 HDTVprisene spås å gå oppover, etterspørselen er mye større enn tilgangen, den vil ihvertfall ikke synke nevneverdig med det første. 5231345[/snapback] Det er på de billigste HD-TV'ene det vil bli rush. "Folk flest" har ikke råd til å kjøpe en TV til 30.000. Tror det er i prisleiet < 15.000 at folk vil kjøpe HD-TV. Du kan banne for at det kommer til å spys ut med HD-TV'er, nå som folk vil ha. De er alt for dyre i dag etter min mening. Det burde ikke koste mer enn 10.000 for en bra TV i grei størrelse. Alt over er galskap. Regner med at når vi nærmer oss PS3 release vil også de første 1080p HDTV ene dukke opp. Da blir det nok et heftig prisdropp på de rene 720p 1080i HDTV'ene. Jeg for min del Håper å kjøpe en HDTV til neste vinter. Da jeg regner med at prisene har droppet kraftig etter at det har kommet både HD spillmaskiner og HD DVD spiller på markedet. Min 29" TV og Xbox får klare seg så lenge. Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Kan noen forklare meg kort og konstant hva som egentlig gjør hd så bra? Er det bare oppløsningen eller er det noen andre finurlige saker...? Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg har konstantert at PS3 fanboys er de mest slitne etter min mening siden disse (ofte) ikke klarer å se edruelig på konsollkrigen. En fanboy vet selv at han er det, og trenger ikke å henge med leppa hvis noen påpeker det. Snodig.. Min erfaring er stikk motsatt.. Blir sliten av Xbox-fanboys Men enig i at en fanboy er stolt av det han er, og ikke ville blitt sur om noen kalte han det. Jeg hadde ikke tatt det inn på meg ihvertfall Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg synes ikke Xbox 360 er neste generasjon. Grafikk hoppet er ikke stort nok synes jeg.. Det er liksom ikke PS1/N64-----PS2/GC. Reviewene jeg har lest sier alle det samme, hadde det ikke vært for at det er HD så hadde det kunne vært ett Xbox spill. Dermed så synes jeg ikke det holder. Neste generasjon er ikke bare oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå