Dinsdale Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Noen mener at nestegenerasjon ikke kommer før PS3, mens andre mener at Xbox360 starter det hele. Xbox360 blir altså av mange sett på som en mellomstasjon og at alle som virkelig mener det kommer til å handle PS3 siden Xbox360 ikke kan konkurrere med denne. Grunnen til dette tror jeg er fordi nestegenerasjons-konsoll for mange er synonymt med bedre grafikk, naturlig grafikk osv. Dette er bare en liten del av etter min mening. Jeg er ingen fanboy, men er naturligvis farget av at resten av mitt liv begynner på fredag , men jeg favoriserer ingen konsoll. Grunnen er at jeg aldri har eid en konsoll og derfor ikke er berettiget å dømme. Det eneste jeg kan bruke i mitt valg er utseende, og her stiller alle sterkt. Alle har smekre linjer og fine detaljer. Minimalisme er også min greie og her scorer alle etter min mening. En ting som trekker Revolution i feil retning er at den ikke støtter HD-oppløsning (iflg Nintendo). Dette er egentlig ganske merkelig siden man grafikk messig vinner mye. Det positive med Revolution er at de har egenart og en interessant kontroll. Samtidig liker jeg filosofien deres om at grafikk ikke er alt. PS3 er jo ledende og vil derfor levere, men samtidig har de mye å leve opp til. Er man en gamer som meg, er det en selvfølge å huke den konsollen som kommer først, men skal jeg også handle PS3..... og Revolution? Det blir dyrt og spill går selvfølgelig ikke om hverandre...det hadde tatt seg ut :!: . For meg en nestegenerasjons-konsoll en som Xbox360. Den starter det hele. Kraftmessig er ihvertfall MS og Sony sine maskiner mer eller mindre like, men det er så mye mer. Jeg, som de fleste andre, har bare lest omtaler av konsollen på alle verdens sider, men det har likevel gitt meg et inntrykk av hva jeg kan forvente. Live-tjenesten til MS er genial. Den binder sammen hjemmet ditt trådløst. De fleste har en pc hjemme med XP, og mange har også tilgang til trådløst nettverk. De fleste har dog tilgang til internett. Jeg vil koble opp og streame bilder og musikk fra pc`en. Musikken danser etter lysshow på HD-skjermen, et lysshow designet av en anerkjent designer (husker ikke navnet) Håper og tror det med tiden vil være mulig for meg å streame filmer osv (har ikke WMC). Konsolllen er online 100% og man kan sammenligne prestasjonene sine med en håndgrep. At alt er lekende lett er veldig viktig og utifra omtaler kan det virke som at det endelig faktisk har blitt enkelt. Utallige boter kan nå figurere på skjermen og det skaper masse nye muligheter. Tenk på store slag der hver soldat har en egen AI? Fantasisk! Apropos AI. Denne vil også kunne blir langt bedre, faktisk så god at boter blir en sann utfordring. En verden der det meste har en egen hjerne og kan ta egne valg utifra hva du måtte finne på av eskapader, det statiske er lagt død. Gigantiske verdener kan inneholde nesten hva ddet skal være. Bilspill av alle slag vil ha fantastisk framerate og flotte bilr og omgivelser pluss masse annet som ikke er kommet eller tenkt på ennå Jeg kunne nok fortsatt, men hva er nestegenerasjon for deg? Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Playstation, Nintendo 64 og Dreamcast Playstation2, Gamecube og Xbox Xbox 360, Playstation 3 og Revolution Xbox 360 hører til next-gen. Hvem er det egentlig som mener at den er et slaks mellomstasjon? Alle konsollene bruker å komme samtidig i løpet av en et års periode. Så tar det rundt 3-4 år før neste konsoll kommer. Endret 30. november 2005 av Prebo Lenke til kommentar
PeserN Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Neste generasjon for meg starter også med xbox 360. Jeg har rimelige store forventninger til hvordan det blir og koble den opp hjemme nå. Har selv eid konsoller fra 16 bit generasjonen (snes og mega drive), og fra den generasjonen som er nå(xbox og ps2). Sist generasjon startet med Dreamcast i 1998 og med den sammenligningen ser jeg på xbox 360 som en start ¨på en ny generasjon. Tror det vil skje mye interresant i neste generasjon og gleder meg til å spille HD oppløsning nå. 2 dager igjen! Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Det som Prebo sa. The sixth-generation era (sometimes referred to as the handheld era, nostalgia era, or 128-bit era) refers to the current crop of computer and video games, video game consoles, and video game handhelds. Prominent platforms of the sixth generation are the Nintendo GameCube, Sony PlayStation 2, and Microsoft Xbox. Neste generasjon igjen er da generasjon 7, eller "nextgen". The first home video games Magnavox Odyssey | Coleco Telstar | Pong Pre-crash 8-bit systems Atari 2600 | Magnavox Odyssey² | SG-1000 | Intellivision | Colecovision | 5200 8-bit era NES | Master System | 7800 16-bit era SNES | Mega Drive/Genesis | TG16 | Jaguar 32-bit / 64-bit era Nintendo 64 | PlayStation | Saturn | 3DO Sixth generation era Dreamcast | GameCube | PS2 | Xbox Seventh generation era PlayStation 3 | Revolution | Xbox 360 Ingen vits å redefinere begrepet. Endret 30. november 2005 av rulleguru Lenke til kommentar
wise Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 prebo: dreamcast hører vel mest til den samme generasjonen som PS2/GC/Xbox, mens sega saturn konkurrerte i sin tid med PS1/N64. synd sega ikke traff helt riktig med noen av disse i forhold til konkurransen.. når det er sagt, 360 er såklart neste generasjon. selv om de første spillene representerer ikke så dramatisk skifte man hadde håpet på, men jeg er sikker på at det er masse potensiale i 360 som vi ikke får se før om en stund. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Må la utviklerne få litt tid på seg å virkelig lære verktøyene de har til råde å kjenne. Så om et års tid tenker jeg at vi kommer virkelig til å se Lenke til kommentar
PeserN Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 prebo: dreamcast hører vel mest til den samme generasjonen som PS2/GC/Xbox, mens sega saturn konkurrerte i sin tid med PS1/N64. synd sega ikke traff helt riktig med noen av disse i forhold til konkurransen.. når det er sagt, 360 er såklart neste generasjon. selv om de første spillene representerer ikke så dramatisk skifte man hadde håpet på, men jeg er sikker på at det er masse potensiale i 360 som vi ikke får se før om en stund. 5230467[/snapback] Et spm til ettertanke, med fare for å gå litt off topic. Hadde xbox vert og se hvis sega ikke hadde sluttet? Xbox fikk jo en tittel som egentlig var en Dreamcast serie, Pgr=Msr på dreamcast. Også kontrollene til xbox og x360 ligner fælt på en Dreamcast controller. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) prebo: dreamcast hører vel mest til den samme generasjonen som PS2/GC/Xbox, mens sega saturn konkurrerte i sin tid med PS1/N64. synd sega ikke traff helt riktig med noen av disse i forhold til konkurransen.. når det er sagt, 360 er såklart neste generasjon. selv om de første spillene representerer ikke så dramatisk skifte man hadde håpet på, men jeg er sikker på at det er masse potensiale i 360 som vi ikke får se før om en stund. 5230467[/snapback] Jo, mulig det. På allmen tunge blir det bare snakket om Ps2, GC og Xbox når en snakker om den generasjonen. Mulig dette kommer av at DC var en stor flopp, med kort levetid. Men som dere sier, så hører vel DC til 6. gen. Endret 30. november 2005 av Prebo Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Er man en gamer som meg, er det en selvfølge å huke den konsollen som kommer først, men skal jeg også handle PS3..... og Revolution? Det blir dyrt og spill går selvfølgelig ikke om hverandre...det hadde tatt seg ut :!: . 5230358[/snapback] Personlig skal jeg ha enten xbox/ps3 OG revolution. Måten jeg løser det er at jeg kjøper xbox360 på fredag, og revolution når den kommre, viser ps3 seg å bli overlegen xbox, enten teknisk eller på spillutvalg, selger jeg xboxen og kjøper ps3. Ser ingen grunn til å ha både xbox og ps3 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Xbox360 er uten tvil nextgen! PS3 som så mange tror og håper kommer til å bli mye bedre kommer nok til å bli litt skuffet. Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Dreamcast var faktisk ikke noen flopp egentlig, den solgte over 10 millioner før Sega gikk "konkurs" og måtte droppe den. Til sammenligning har Gamecube og Xbox såvidt passert 15 millioner solgte hittil. Og det på et par år lengre tid. Den ble aldri særlig populær her i Europa dog, særlig ikke her i Skandinavia hvor de store kjedene ikke solgte den. Ytelses-messig tilhører den definitvt denne generasjonen. Jeg blir fortsatt overrasket hver gang jeg fyrer den opp og ser hvor bra mange av spillene på den fortsatt ser ut. Lenke til kommentar
wise Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 uten at jeg sitter på nøyaktige tall her og nå, så har både xbox og gamecube solgt rundt 22-25 millioner hver. ikke 15. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Og PS2 har paasert 100 mill. solgte ser jeg på gamer. Nesten uvirkelig... Lenke til kommentar
qbee Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Xbox360 er uten tvil nextgen! PS3 som så mange tror og håper kommer til å bli mye bedre kommer nok til å bli litt skuffet. 5230644[/snapback] hvordan kan du si det har du prøvd begge to ? men uansett 360 er den første nextgen boxen som kommer å jeg kommer til å kjøpe alle tre men venter med 360 til den har fått litt flere tittler som passer meg Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Xbox360 er uten tvil nextgen! PS3 som så mange tror og håper kommer til å bli mye bedre kommer nok til å bli litt skuffet. 5230644[/snapback] hvordan kan du si det har du prøvd begge to ? men uansett 360 er den første nextgen boxen som kommer å jeg kommer til å kjøpe alle tre men venter med 360 til den har fått litt flere tittler som passer meg 5230846[/snapback] Nei jeg har nok ikke testet PS3 desverre. Men jeg har fanget opp bare at mange spillutviklere og andre folk i bransjen mener at PS3 ikke kommer til å blow our mind noe mere en Xbox360. Men mere vet ikke jeg...er noen andre selvf. Vi får bare vente å se hva som skjer...men personlig har jeg liten tro på at PS3 kommer til å bli noe bedre. Men om den blir det så jubler jeg som så mange andre selvf. Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 uten at jeg sitter på nøyaktige tall her og nå, så har både xbox og gamecube solgt rundt 22-25 millioner hver. ikke 15. 5230749[/snapback] Var ikke så lenge siden de passerte 15 millioner solgte. Dette er nå, men shipped numbers. Altså ikke solgt, så trekk fra et par millioner. GameCube - 19.31 million Xbox - 22.5 to 23 million Hadde Dreamcast fortsatt hadde den nok ligget foran begge to, eller rundt det samme. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Hva er bedre? Xbox360 presenter et så bredt spekter av tjenester utenom spill, samtidig som den gjør spilldelen utrolig bra, og vil fortsette å gjøre den utrolig bra. Det er denne helheten som er viktig. Sony kan ikke bruke argumenter som: PS3 kan kjøre 1 mrd fps og spille 1000 hd-filmer samtidig. Dette syntes jeg er uinteressant. Alt handler liksom om flest, best, høyest og fortest. Veldig amerikansk egentlig. Sony må komme med noe nytt og annet hvis PS3 skal gjøre det så bra som Sony vil, og det tror jeg gjerne PS3 kan klare, for de er satans dyktige og jeg gleder meg til å se hva de klarer komme på Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Xbox360 er uten tvil nextgen! PS3 som så mange tror og håper kommer til å bli mye bedre kommer nok til å bli litt skuffet. 5230644[/snapback] hvordan kan du si det har du prøvd begge to ? men uansett 360 er den første nextgen boxen som kommer å jeg kommer til å kjøpe alle tre men venter med 360 til den har fått litt flere tittler som passer meg 5230846[/snapback] Er jo ganske logisk. Hardware forbedrer seg ikke sååå mye på 6-12 måneder. XBox kom ut nesten 2 år senere ann PS2, men forskjellen er jo ikke all verden grafikkmessig. Så forskjellen vil nok være den samme som mellom PS2 og Xbox, mest sannsynlig enda mindre. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Neste generasjon er ganske enkelt et nytt system basert på den aller siste teknologien. MS er da først ute med sin 360, mens Sony og Nintendo kommer noe etter. For Sony og MS sin del så modifiserer de bare sin opplevelse på sine konsoller sammenlignet med sine forrige konsoller. Hvor "neste-generasjon" det er kan jo diskuteres, men for denne generasjonen tror jeg det holder for deres det. Men neste generasjon igjen så tror jeg nok de må finne på litt mer nytt enn å slenge på mer ytelse. Nintendo er kanskje den som har den største endringen til neste generasjon med sin unike kontroll. Hvor revolusjonerende den blir gjenstår å se, men det er alltid noen som må ta et steg videre. Dette har Nintendo gjort før så de kan godt klare dette igjen. For min del så er Nintendo den aller mest interessante da den leverer noe helt nytt som ikke har vært gjort før. I starten vil det nok komme spill som bare bruker kontrollen på en enkel måte slik som vi hadde med DS sine første spill. Etterhvert som utviklere kommer mer inn i bruken av kontrollen så kan vi nok vente oss en del nye konsepter tenker jeg. Nå skal jeg i neste generasjon gå for en 360 også for å utvide horisonten litt med tanke på spill. Hva man skal med PS3 når man har 360 vet ikke jeg da PS ikke har min type spill. Syns Sony og MS har alt for like spill sammenlignet med Nintendo og en annen konsoll. Men nå tror jeg at jeg sklir litt off-topic her. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Nintendo er meget interessant ja. Men det vanskelig å komme på "helt nye" måter å spille på. Hvilke potensiale kontrolleren har er vanskelig å si, men jeg har da noen tanker. Men dette med fraværende HD syntes jeg er dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå