Mr.Locke Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg hater Julen for den er som alle andre dager, og jeg hater alle dager i året, jeg hater alt og alle ( bortsett fra meg selv selvølgelig, jeg elsker meg selv og synes jeg er best i hele verden woopteedoo! ) Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 vel, hater ikke selve høytiden men hater deler av den..blant annet: - Juledekorasjon og julemarsipan blir utplassert så tidlig som i Oktober. Kynisk markedsføring - Selve betydningen av høytiden har blitt så og si lengst glemt. Julen anno 2005 er en materalistisk høytid hvor man gir og kjøper gaver, spiser god mat og drikker seg drita på julebord - Selv ikke-kristne feirer jul, selv jeg gjør det. Som ateist, har jeg ingenting å feire men da kommer vi inn på punkt 2 igjen. - Nordmenn adopterer andres juletradisjoner som f.eks fargelys/lys på husa. Hva med å skape/bruke egne tradisjoner? - "Det er tanken som teller" gjelder ikke i jula. Her er det gavens verdi som teller. . Massiv lekereklamekampanjer på Tven om morgenen, spesielt rettet mot småbarn. Igjen, kynisk markedsføring. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg hater julen av disse grunnene: 1. Alle blir så stresset og sure rundt juletia 2. Slaps og jævelskap 3. Konstante presset om å kjøpe gaver. 4. Alt maset om: Hva ønsker du deg til jul da? 5. At alt skal være så harmonisk, men så er alt bare en stor røre. 6. Det værste er vel alle de som later som de bryr seg om deg i juletia, som sender en God Jul melding, men ellers aldri tar kontakt. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Evig mas om gaver butikkene utnytter jula hater kristendommen Sånn sjokkis julekalender gir deg smaken av sjokolade så du føler deg tvunget til å enten spise oppe hele () eller kjøpe mere :/ Edit; la til en til. Endret 1. desember 2005 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
sixx Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Evig mas om gaverbutikkene utnytter jula hater kristendommen Sånn sjokkis julekalender gir deg smaken av sjokolade så du føler deg tvunget til å enten spise oppe hele ()eller kjøpe mere :/ Edit; la til en til. 5235782[/snapback] veldig enig... Eller bare at man må måke snø å spille at man synes det er koselig å ha gamle bestemødre rundt seg som plutselig kommer inn på rommet å skremmer vettet av deg(når de IKKE skal komme inn). Å spise til man stuper hver dag Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 - Selv ikke-kristne feirer jul, selv jeg gjør det. Som ateist, har jeg ingenting å feire men da kommer vi inn på punkt 2 igjen. 5234995[/snapback] Gjør som eirik1989 har lært meg, feir juleferien Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 ingenting som heter ferie når man går på høgskole..selvstudie...selvstudie gutten min Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Feir at jeg har ferie da Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 ingenting som heter ferie når man går på høgskole..selvstudie...selvstudie gutten min 5237013[/snapback] Arbeidsløs, gutten min. Arbeidsløs. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Food is evil. Hater når familiemedlemmer alltid skal blande seg inn i andres matvaner. "Skal du ikke spise kjøtt?, "Hva? Skal du ikke ha dessert?"... det er min business for faen. Det er det verste med hele fuckings julen; matpresset! Lenke til kommentar
Pandemonium Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Familiens hovedoppgave er jo å blande seg inn i den andre delen av familiens dårlige vaner. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hater jul. Man stresser fordi man må kjøpe gaver til mennesker som ikke trenger noe. Man later som man vil ha gaver selv om man ikke trenger eller vil han noe. Unntaket er seffølgelig gavene jeg bestiller fra mor og far. I år er det Seinfeld sesong 5 og 6 som står på listen. Det at man ikke kjøper gaver til absolutt alle man kjenner får meg til å føle som en apatisk gjerrigknark uten verken venner eller familie når man ser kjøpe-sirkuset som alle andre holder på med. På selve julaften sitter man der sammen med 20-30 familiemedlemer derav mange som har små barn, og småbarn liker julenissen. Jeg hater små barn, såvel som barn generelt(helt til de blir 16, blir lovlig og får pupper), jeg hater julenissen. Det å late som man er entusiastisk når man får gaver fra besteforeldre, tanter, fettre og kusiner gjør meg sliten. Ikke det at de gir dårlige gaver, men hva skal man egentlig gjøre når man får håndklær, boxere og sokker? Heldigvis begynte vi forrige jul med å bare være mor far og barn. 5 personer som ikke reagerer når man sier "faen i helvette drit fett presang"(fra bergen) når jeg pakker opp Seinfeld dvdene jeg bestilte er veldig mye bedre en å si "ååååå såååå fint....gliiis, tusen takk". Igjen over til mennesker som har alt, noen som vet hva jeg kan gi min far og mor? PS. De har alt. Det eneste positive jeg har å si om julen er julemiddagen. Jeg skulle ønske vi kunne bare glemme det kjøret om gaver, pengepress, store familiebesøk, store kvanta av julekort, massive reklamekampanjer fra storsentrene og butikker ellers og heller bare fokusere på en kveld med nærmeste familie og mye pinnekjøtt. Glemte jeg å si at jeg har 5800kr i mnd og har sinnsykt dårlig råd? Må spare i 4 mnd for å få råd til gaver til mor, far, og to søsken.... Noe jeg seffølgelig ikke har gjort. Avsluttningsvis vil jeg bare si at jeg virkelig HATER julen! Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det jeg hater mest med "jula" er tida før den 24. Da er det bare grining og masing i butikkene. Og jeg synes synd på folk som jobber i el-sjapper akkurat nå med tanke på sure foreldre som skal slåss om 360 til ungene. God mat er alltid bra. Men jeg skal reise bort med foreldrene i jula da. Vi legger ikke så mye vekt på gaver sånn sett, heller mer på ting vi kan oppleve sammen. Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 værste jeg vet med julen må være at det bare er en uke igjen til et nytt år med skole Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg liker alt med jula bortsett fra gavene. Lukten av jul, maten, den trivlige stemningen og alt er bare herlig, men gaver er bare stress og mas. Årsaken? Jeg har elendig oppfinnsomhet da det gjelder gaver, så jeg synes det er bortkasta å bruke tusenvis av kroner på stuff folk ikke er fornøyd med, samt at jeg synes det er mas å måtte være fornøyd med enhver pinlige gave som måtte ligge under juletreet til meg. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Har vært juleferier der jeg skulle bare ønske jeg forsvant i et dypt hull i bakken.... Tror de fleste har opplevd en slik en. Det kan bli litt for mye familie, mas, og julegave stress noen ganger. Den falske "no skal vi ha det kjekt" stemmningen er kjip ass... Men som oftest går alt bra og det er en fin ferie =) Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Den falske "no skal vi ha det kjekt" stemmningen er kjip ass... 5244492[/snapback] Ja fy faen. "Nå setter alle seg ned, spiser litt, så skal vi vente i 3 timer før vi åpner gavene. I mellomtiden skal vi snakke om ting som egentlig ikke er så veldig interessant, men alle sammen skal late som om det er det." Også hater jeg at jeg alltid må bort på julefrokost. Har ikke fått med meg tegneseriene på 5 år. Kan også legge til at jeg suger til å vise at jeg er fornøyd med en gave (som ofte har kostet en god del) så jeg er litt redd for å såre folk på den måten. Endret 3. desember 2005 av Volcov Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) - Selv ikke-kristne feirer jul, selv jeg gjør det. Som ateist, har jeg ingenting å feire men da kommer vi inn på punkt 2 igjen. 5234995[/snapback] Julen er opprinnelig ikke en kristen tradisjon. Midtvintersfest (juleblot) er noe som ble feiret før kristendommen feide over kontinentet. Jesu fødsel ble opprinnelig feiret i midten av oktober, men kirken gjorde sitt aller beste for å fjerne de gamle hedenske tradisjonene så Jesu fødsel ble flyttet. Midtvintersfestene hadde for sterke tradisjoner hos folk til å kunne avskaffes. Derfor ble den kristne jul flyttet til den tiden da midtvintersfestene ble holdt. Endret 3. desember 2005 av Glint Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Det eneste, jeg ser, som fører til mislik av Julen er markedskrefter. Jula, som i den høytiden den er går det ikke an å mislike Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Enig med smårips_eier og allyse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå