Pandemonium Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vel, jeg så denne "Hvorfor liker du julen"-tråden, så jeg tenkte jeg skulle åpne denne for oss som HATER julen. Så hvorfor hater du julen? Her er det fordi det er stress, krangling, for mye folk og familiesamvær. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 derja!... Jeg hater jula, er fordi jeg føler at jeg MÅ kjøpe julegaver, til folk jeg vet jeg får gaver av, alt for mye stress med pynting av diverse juleting overalt, endeløse køer i butikker med såkalte lave julepriser som egentlig ikke er billigere. Og når jeg blir pappa, og får familie blir det vel enda mere stress, da jeg må årdne hele eller delvis av julemiddagen selv Og nissen, jeg hater nissen, veit ikke helt hvorfor, men blir bare irritert hver gang jeg ser han, en slik feit fyr som liksom skal bo på nordpolen og lage gaver til alle snille barn! og sist men ikke minst så er det alle de fæle julereklamene som går på tv for tiden, kan de ikke for guds skyld lage noen nye hvert år? kan jo nesten alle utenatt... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Aha... anbefale en psykolog ... Ikke vondt ment.. men folk som isje liker jula pleier å ha problemer som stikker litt dypere.. enn sånn som køer i butikker Svein Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Gaver er stress å kjøpe. Veit jo alldri hva folk vil ha. ender opp med at jeg kjøper et eller annet "nyttig" noe til folk. "woohoo" liksom. men jula i seg selv er småkos. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Det er jo litt stress med gaver og slikt, men ellers er det jo kjempekos med jul! Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Julegaver er stress. Bruker mye penger og sånn. Men ellers er det jo kos! Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg er en sånn drittsekk som ikke gir gaver, men får det. Og så ringer jeg heller ikke til resten av familien for å skrike god jul, og fortelle om alle de fine pengene jeg har fått. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg liker julen greit, men på en annen side syntes jeg julen har blitt noe tull. 1. Julen har ikke noe med religion å gjøre så hvorfor i helv.. skal religion stjele tradisjonen? 2. Julen starter i august... 3. Folk skal gi gaver som koster masse penger, også er det ikke nok å få en gave. Nei en skal ha minst 20 gaver. Bortskjemte drittunger som forventer seg store og flotte ting, og ødelegger resten av kvelden om de ikke får akkuratt det de ønsker seg. Det er rett og slett alt for mange og dyre gaver! 4. Det er stress å styre med denne jula På den positive siden liker jeg maten og stemningen (får stemning noen ganger, men det var dog mer før) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) 1) Man kan ikke gå på en eneste butikk etter kl 5 eller i helgene uten å måtte slåss med x antall mødre, fedre og fjortiser som leter etter julegaver. 2) Julen begynner jo i oktober... 3) At gavepresset har blitt så stort i enkelte miljø at ungdommer må stjele for å ha mulighet til å skaffe gaver til alle vennene sine Dette liker jeg ikke. Ellers liker jeg stort sett julen Endret 30. november 2005 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
Zozzy Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 det verste med julen er at du spiser og spiser hele veien. og når nyttår kommer har du så dårlig samvitighet at du "lover" du aldri skal spise mer etc.. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Må være med familien. Liker ikke familien min, føler ikke at jeg har noe til felles med dem. En jul med bare mamma og bror hadde vært perfekt, men sånn blir det ikke. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Akkurat nå hater jeg julen fordi jeg ikke har råd til gaver. Irriterer meg hvert år at jeg får forholdsvis dyre gaver, mens jeg gir bort gaver som ikke er verdt papiret de er pakket inn i. Kanskje veldig materialistisk, men det er sånn jeg føler det. Har lyst på jobb, men det er vanskelig å få tak i en. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Jeg hater julen frem til den 24. Desember. Men jeg elsker julen etter den 24. Desember. Før julaften er det bare stress og elendighet. Men etter julaften er det bare god stemning og masse deilig mat. Personlig mener jeg julen starter 1. Juledag, og varer til nyttår. Endret 30. november 2005 av Skurupu Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg er så og si blakk hele fordømte året. Dette merkes spesielt godt i julen. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg hater julen fordi det er stress.. Jeg hater alt stresset med presanger.. Jeg hater å være med mange folk.. Jeg hater å spise mat med mange folk.. Eneste positive er alt den gode maten mesterkokken pappa lager men jeg får desverre ikke nyte den når det skal være folk rundt meg.. Lenke til kommentar
kimman Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg hater juleaften iår fordi det er på en lørdag!! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Aha... anbefale en psykolog ... Ikke vondt ment.. men folk som isje liker jula pleier å ha problemer som stikker litt dypere.. enn sånn som køer i butikker Svein 5230120[/snapback] jeg trenger ingen grunn, jeg er bare psykotisk Nja, har ikke noe julestemning, og mye stress. I år blir jeg og feire jul med hw.no Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Mest fordi jeg sitter alene på julaften Lenke til kommentar
hylo Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Fordi jeg ikke liker julemat. Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Fordi jeg følger den standariserte trenden med å hate julen, som andre ungdommer. Dette prinsippet kan sammenlignes med Crazyfrog, folk hører ikke på det fordi det er 'bra' som i individs oppfatning. Men grunnet andres oppfatninger om hva vedkommende utgjør seg for. Jul, det er helt greit. Men jeg hater det fordi det er en standardnorm vi har i dagens komplekse samfunn. Ribbe, gi meg ribbe, takk! Her ribb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå