Gå til innhold

zalman 9500LED vs boxed vifta

Loukomalada

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny vifte til min cpu av typen zalman 9500LED. På boxed vifta hadde eg en temp på 54grader med duel prime 2200mhz@2720mhz 1.5Volt

på zalman vifta får eg en temp på 51grader er dette normalt (synst det var litt lite forkjell)? er det ikke før tempen blir enda høgre at forkjellen blir stor eller? idle temp virker å vere helt lik som boxed vifta. (har rpm på max om noen lurte ja)

Evt noen som vet om zalman trenger mere pasta en et Tyynt lag for å få kontakt i og med at den ikke virker å sitte like hardt som boxed vifta? Har skrudd den fast men virker som eg kan bevege den litt fordi om

Edit: (cpu x2 4400+)

Endret av Loukomalada
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

pasta skal i utangspunktet bare være i midten, lett rundt, midten er kontaktflaten, kan være den ikke sitter skikkelig, prøv med vifta på fullt, temp kan vise feil. men i teorien så skal den vifta der være langt bedre, med tanke på andres resultater, så kan det være defekt eller ujevn temp måler. kan være tilfelle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er heller ikke fornøyd med denne zalman kjøleren. Med boxed vifta lå tempen på ca 38 °C ved 1100 rpm. Med 9500LED ligger tempen på 44 °C ved 2556 rpm.

Dessuten støyer zalman vifta mer enn boxed vifta. Ved oppstart har vifta ca. 1300 rpm og lager mye mer støy enn hva boxed vifta lager ved ca. 2500 rpm.

Må bare si her at jeg ikke har skrudd den av for å sjekke om den har kontakt med cpu, men det er ikke mulig å skru hardere til og kjølenen rikker seg ikke hvis jeg prøver.

Uansett støyer vifta så mye ved laveste hastighet at den blir nok byttet ut om ikke lenge.

Synes det er rart zalman har satt på en vifte med så mye støy. Har en CNPS7000B-Cu i en annen pc. Den er helt lydløs og kjøler glimrende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...