bj0rnar Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Dette er helt utrolig og ubegripelig fra NGTs side: Har hatt et håpløst nett i hele dag, og ligger nå på: Nedlastingshastighet: 186 kbit/s (500 000 bytes på 21,500 sek) Jeg har jo faen meg ISDN! Dette er testet mange, mange ganger både med tptest, dinside.no og ftp-sending. Ikke nok med at trafikkgrafen går opp og ned som en jojo, jeg får jo ikke lastet opp/ned i 25 kB/s engang! BRA JOBBA!! Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 En isdn kunde ville vært i taket hvis de hadde den farta Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Dette er jo uholdbart. Skjønner ikke hvorfor Norge tviholder på det forbaska kobberet og nekter å gå over til fiber. Ja selvsagt er det utgifter i lange baner men Norge blir jo mer og mer til et industri land. I Sverige har jo flere milliarder blitt øremerka til net utvikling og se på nettet som dem har nå. Høyere linje kapasitet blir mer og mer nødvendig og kobberet har nådd grensa for lenge siden. Og ikke nok med det men fiber blir jo MYE mer stabilt. Norge er et land med flere fjell og daler en Sverige men det forandrer seg jo ikke så vi kan like så godt oppgradere nå. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det skal sies at akkurat i dag har NGT store problemer med fibern. nextgentel.no/kundeservice: Fiberbrudd Grunnet fiberbrudd benytter vi våre sekundære linjer. Dette påvirker våre kunder i Nord-Norge, Midt-Norge og på Vestlandet, som vil oppleve problemer med lav hastighet. Det jobbes med å rette problemet. 01.12.2005 Men elendig ping og for lav nedlastningshastighet er likevel dagligdags for mange NGT kunder som blir totalt ignorert av selskapet. Lenke til kommentar
Groet Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Vet du hva? Jeg har også akkurat samme problem. Bestilte 8mbit, fikk 4,5mbit selv fra NTNU og et par svenske 100Mbit linjer. Klaget, de nedgraderte linja mi til 4,5mbit, noe som kostet meg 300kr og endte opp med 4mbit og en grusom ping. Jeg synes noe snart burde gjøres med dette! Det er tross alt mange flere enn oss som sliter med nettopp samme problem, og NGT bare skyver skylda over på noen andre eller på sluttbrukers hardware! 5238543[/snapback] 4mbit og grusom ping, lol hva spiller du da? BF4 ??neida, skal ikke disse deg for at du legger lista høyt men hva f*** er det med NGT da?? dette er jo saksøkingsargument... ihvertfall en godbit for FBI på nrk Endret 1. desember 2005 av Groet Lenke til kommentar
Groet Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det skal sies at akkurat i dag har NGT store problemer med fibern. nextgentel.no/kundeservice: Fiberbrudd Grunnet fiberbrudd benytter vi våre sekundære linjer. Dette påvirker våre kunder i Nord-Norge, Midt-Norge og på Vestlandet, som vil oppleve problemer med lav hastighet. Det jobbes med å rette problemet. 01.12.2005 Men elendig ping og for lav nedlastningshastighet er likevel dagligdags for mange NGT kunder som blir totalt ignorert av selskapet. 5239305[/snapback] ok men får du nedsatt pris da? Lenke til kommentar
geiri Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg har hatt store problemer med NGT helt siden forrige oppgradering, 0,76k er en realitet fra enkelte andre bb leverandører. dette er uutholdelig og jeg er fortsatt bundet til enda 6mnd med ngt Lenke til kommentar
Groet Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) jeg sitter selv på ngt og fikk målt linja som 1.5mbit i speedometeret på ITavisen.no, når jeg skal ha 2.5 Endret 1. desember 2005 av Groet Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 huff, kjipt det der med den ustabile linjen, har selv NGT, men hyeldigvis er eneste problemet at ruteren "detter ut" en gang nå og da, krever en restart av boksen. Men men, skal ikke klage, bestillte 1,5 Mbit for noen år siden, og sitter i dag på 5 Mbit uten noe økning i pris . men hvis ting begynner å kuke seg går NGT på hudet ut døren. Får håpe de får orden i linjen din da, eller som et alternativ får nedsatt pris (selv om det er bedre med båndbredde ) Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 ok men får du nedsatt pris da? Får ikke noe nedsatt pris. NGT mener feilen ikke ligger hos dem men hos meg/oss. Måtte som nevnt også betale 300kr for at de skulle nedjustere farten jeg i utgangspunktet ikke fikk til en jeg kanskje kunne få. Hvordan kan det koste 300kr? Jeg fikk "nedsatt" fart veldig raskt så det kan umulig ha tatt mye arbeidskraft å ordne det. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Måtte som nevnt også betale 300kr for at de skulle nedjustere farten jeg i utgangspunktet ikke fikk til en jeg kanskje kunne få. Fra:NGT\Vilkår:Tilknytning til bredbåndsnettet leveres bare hvis det er teknisk mulig å levere til abonnenten. Hvis NextGenTel ikke kan levere bestilt hastighetsklasse anses bestillingen kansellert, og kunden kan få tilbud om kjøp av en alternativ hastighetsklasse. Ifølge kontrakten så ser det ut som det ikke er noen avtale lengre når bestilt hastighet ikke kan leveres. Den hastigheten du fikk i stedet regnes vel da som en ny bestilling? Når begynte det å koste 300 kr for å bestille? Be om dokumentene med innholdet for at du skulle betale 300 kr for ny bestilling og sjekk opp med forbrukerrådet. Får ikke noe nedsatt pris Du betaler vel ikke fortsatt for den hastigheten du først bestilte etter at du gikk ned til en annen hastighet med en lavere pris? NGT mener feilen ikke ligger hos dem men hos meg/oss Hva er begrunnelsen for det? Endret 2. desember 2005 av Knopfix Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Kjenner meg godt igjen her. Har mange av problema som mange andre har her inne. Skal vel i utgangspunktet ha ei 5500linje...men har aldri vore over noko særlig meir en 3. I dag var den nede i sånn ca 800... Sendte mail til kundeservice og ba dei enten fikse opp i stabiliteten på linja, og faktisk levere det dei skal, eller gi meg redusert månedspris. Om eg ikkje får nokon av delene er eg ikkje NGT kunde over nyttår. (Og dette har vore et generelt problem over tid). Lenke til kommentar
uGn Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Til trådstarter: har du et telefonnummer hjem? Eller adresse, så kan jeg titte litt på linjelengden din. Ang. bytt av ISP og sentral så er det slik at ngt bruker de samme sentralene som andre, om NGT har eget utstyr i sentralen er jeg usikker på, men de bruker i hvertfall kobberet fra sentralen og ut til deg, akkurat på lik linje som alle andre ISPer. Det som kan være saken er at de leier en gitt hastighet til sentralen (VP). Dette er igjen litt avhengig av hva slags teknologi de bruker, om de bruker BAP eller IPconnect, men det kan sikkert noen som har eller jobber for NGT svare på her. Bruker de BAP, så leier de en gitt hastighet fra ISP til sentral, problemet kan da ligge i at denne er for liten, men det igjen skal ikke være noe problem å oppgradere. Poenget var i hvertfall, det skal ikke være noen grunn til å ikke bytte ISP, hvis problemet vedvarer og NGT ikke greier å løse saken. Torbjørn Jørgensen Lenke til kommentar
Groet Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 ok men får du nedsatt pris da? Får ikke noe nedsatt pris. NGT mener feilen ikke ligger hos dem men hos meg/oss. Måtte som nevnt også betale 300kr for at de skulle nedjustere farten jeg i utgangspunktet ikke fikk til en jeg kanskje kunne få. Hvordan kan det koste 300kr? Jeg fikk "nedsatt" fart veldig raskt så det kan umulig ha tatt mye arbeidskraft å ordne det. 5239608[/snapback] wtf?? for en gjeng med tards! Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Det er feil slik enkelte her sier, at hvis ikke NGT kan levere så kan heller ikke Telenor gjøre det. NGT har ikke utstyret sitt i alle sentraler, og Telenor legger inn ekstra utstyr på linjen som forstyrrer for andre leverandører (som kanskje heller ikke får benytte dette utstyret?). Selv måtte jeg si opp NGT etter over 4 år, hastigheten var da nede i ca. 200Kbps. Og kundeservicen? Vel, det ble mange timer i kø, ja De ville koble meg om til en annen sentral, men Telenor sa nei. Nå har jeg Bluecom, Telenorlinje. Ca. 2000Kbps. Dårligere enn NGT har levert meg på det beste, men mye bedre enn det jeg hadde den siste tiden. Det er flere jeg kjenner som også har måttet skifte fra NGT av samme grunn. Dette er altså Telenor som benytter seg av sin monopolsituasjon igjen, dette her. Og - jeg bor ikke langt ute på landet, nei - noen få km luftlinje fra Oslo sentrum dette her. Telenor sin oppførsel med å ødelegge på denne måten for andre nettleverandører burde vært tatt opp av forbrukerombudet, slik de allerede har gjort med kundeservice hos NGT Edit: Ja, og en ting til: Linjelengde til NGT her er nå blitt 5km pga. Telenor sine "disposisjoner" på linjen, linjelengde til Telenor? knapt 2km... Endret 2. desember 2005 av IngerK Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Du betaler vel ikke fortsatt for den hastigheten du først bestilte etter at du gikk ned til en annen hastighet med en lavere pris? Betaler for den "nye/lavere hastigheten" altså 4500 eller no... Hva er begrunnelsen for det? De har ikke gitt meg en ordentlig begrunnelse, det er vel mer det at de ikke ser noen feil fra deres datamaskiner når de ser på linja mi. Derfor er det vistnok noe galt på mitt utstyr. Har testet forskjellige bredbåndsmodem og routere og koblet meg direkte på bredbåndsmodemet og også via router med 4 forskjellige datamaskiner. Kan umulig se at problemet ligger på mitt utstyr. Orker ikke drive å ringe dem mer. De hevder så pent i media at ventetiden er satt ned og lyver kundene sine rett opp i trynet. Ventet 27minutter i dag på kundesupport og endte opp med å bli satt over til en ny "spesialist" som nummer 14 i køen da jeg endelig fikk svar. Makan til møkkaselskap. Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 uGn: Sjekk PM-kassa di. Lenke til kommentar
Djenga Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 ok men får du nedsatt pris da? Får ikke noe nedsatt pris. NGT mener feilen ikke ligger hos dem men hos meg/oss. Måtte som nevnt også betale 300kr for at de skulle nedjustere farten jeg i utgangspunktet ikke fikk til en jeg kanskje kunne få. Hvordan kan det koste 300kr? Jeg fikk "nedsatt" fart veldig raskt så det kan umulig ha tatt mye arbeidskraft å ordne det. 5239608[/snapback] Du skal i grunn ikke betaler for at linja di blir redusert. Det er ikke ditt problem om de ikke greier å gi deg den hastigheten du skal ha.Det er deres problem. Du som kunden skal ikke lide om NGT ikke klarer å levere et produkt. Hadde det vært slikt at du har 8 mbits, men ønsker å ha 4 mbits, så skjønner jeg at det vil komme til å koste penger for nedredusering. Jeg bor 1.9 km fra sentralen, men NGT klarte den gang ikke å levere det jeg skulle ha, altså Charlie 3000. Jeg fikk max 1800 Byttet ISP,har nå 4000/600 og er kjempefornøyd Linja som jeg har nå er faktisk fra samme sentral. Lol NGT som mente at linjelengden var for lang og det var for mye støy på linja Jeg tror at NGT "har"/"tar imot" alfor mange kunder som fører til at det veldig mange kobles til disse sentralene og vil muligens føre til støy og at linjekapasitetet bli sprengt. Aldri mer NGT. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 En liten solskinnshistorie oppe i all elendigheten her (er jo bare de som er misfornøyde som forteller om det ) Har hatt NGT i ca. 4 år. Det har ALDRI vært noe som helst problem inntil for noen dager siden. Dønn stabile linjer, alltid fått hastigheten jeg er lovet, nedetid tilsammen kanskje 10 minutter og noe ustabilt til utlandet én kveld for lenge siden. Da jeg nylig flyttet, meldte jeg flytting, og de kom for å koble meg opp på nytt bosted på dato etter mitt valg. Da jeg skrev "ikke noe problem inntil for et par dager siden", så mistet jeg plutselig nettet. DSL og internettlampen på modemet var mørkt. Jeg kom hjem veldig sent så kundeservice var stengt, men ringte midt på dagen etterpå. Kom gjennom i løpet av ca. ett minutt. Han mente alt skulle være i orden nå, men det var det ikke når jeg kom hjem, så jeg ringte igjen. Kom da gjennom på 3-4 minutter. Etter litt, ble jeg satt over til teknisk. Her var det også litt kø, men ikke mer enn man forventer. Teknisk fant ut at en montør hadde koblet feil i sentralen, slik at en annen hadde "overtatt" min plass (derfor virket det på kundeservice som om de fikk kontakt med mitt modem også). Han sa ikke noe om det, men jeg vet at det er Bravida eller hva det nå heter nå som kobler om, og NGT har derfor ikke skyld i dette selv om de står som ansvarlige. Uansett sendte de ut en montør på nytt mye kjappere enn jeg har opplevd fra slike firma tidligere, og nå er jeg på igjen... like dønn stabilt som før. Har også bestilt fra NGT til der jeg hadde siviltjeneste. Det er en såkalt ideell organisasjon og det var ikke noe problem å bestille privatabbonement til de, selv om NGT kunne insistert på bedriftsabbonement om de ville. Det tilsvarer en ganske stor rabatt når de gjør det på den måten. Også her har nettet så vidt jeg vet fungert knirkefritt i flere år. Så personlig er jeg veldig fornøyd med NGT. Hadde bange anelser når mitt problem oppsto for noen dager siden etter å ha lest så mye negativt om folk som har hatt problemer med de. For meg ble problemene løst uten tull, og ettersom jeg har opplevd å gå fra 700 kbs til 6500 kbs (snart) uten prisøkning, må jeg kunne si meg fornøyd. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Teknisk sett skulle eg også ha gått ifra 2Mbits linje for 2 år sida, til ei 5,5Mbits linje no. Problemet er at det stopper på 3...har aldri hatt noko over det, nevneverdig anyway.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå