Gå til innhold

Hvordan si nei til en window-update ?

Delvis

Anbefalte innlegg

Har på automatiske oppdateringer, og vil helst ikke slå dem av

i tilfelle det er noe viktig som da kan gås glipp av.

Men det er ikke alle oppdateringer man trenger, feks i går kom det en

som skal varsle om windows er ekte. Når man vet det er ekte, trenger man jo

ikke det.

Men det nytter ikke å hykke den bort og lukke. Det samme

varselet kommer igjen neste gang jeg starter maskinen. Kan man ikke si neitakk på noen måte, sånn at dette oppdaterings-varselet forsvinner..?

Clipboard01.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funka for meg å huke den av og trykke lukk. men det var først etter at jeg hadde installert den og avinstallert den igjen, så kanskje det hadde noe med det å gjøre.. :hmm:

Det går forresten også an å gå inn på "Windows Update" og skru av påminnelser av visse typer oppdateringer..

Endret av alansmith
Lenke til kommentar
Det funka for meg å huke den av og trykke lukk. men det var først etter at jeg hadde installert den og avinstallert den igjen, så kanskje det hadde noe med det å gjøre..  :hmm:

Det går forresten også an å gå inn på "Windows Update" og skru av påminnelser av visse typer oppdateringer..

5230525[/snapback]

Hvordan avinstalerte du?

Lenke til kommentar
Prøvde å avinnst. den, og da jeg skulle starte Pc'en etterpå, stoppet hele greia opp og viste et svakt frøset bilde av den sorte windows-siden i begynnelsen  :hmm:

Startet på ny og kom inn, men da kom det samme varselet igjen.

5234505[/snapback]

gjør som meg å still pc'en tilbake en dag da..

Lenke til kommentar
Prøvde å avinnst. den, og da jeg skulle starte Pc'en etterpå, stoppet hele greia opp og viste et svakt frøset bilde av den sorte windows-siden i begynnelsen  :hmm:

Startet på ny og kom inn, men da kom det samme varselet igjen.

5234505[/snapback]

gjør som meg å still pc'en tilbake en dag da..

5235501[/snapback]

Kan se ut som det ordnet det ja, mange takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Fortutsetter at du prøvde å validere din kopi av XP, for om du ikke har prøvd det så er ikke tillegget installert!

Når du søker etter oppdateringer på Windows Update, kommer det da opp at du ikke har en gyldig versjon av XP?

Gjør følgende:

1. Trykk "Verktøy" i menyen øverst i Internet Explorer

2. Velg "Alternativer for internett" i menyen som ruller ned

3. Velg siden programmer i det nye vinduet som kommer opp

4. Trykk på knappen "Administrer tillegg"

5. Finn frem til tillegget med navnet "Windows genuine Adventage Validation Tool" - om den ikke viser i listen kan det hende du må gå opp på ruten "Vis" i samme vindu for så å velge "Tillegg lastet av Internet Explorer"

5. Når "Windows genuine Adventage Validation Tool" er funnet trykker du en gang på den for så at du velger "deaktiver" lenger nede på siden

6. Trykk så "ok" for å komme deg ut av instillingene

7. Restart Internet Explorer før du kjører Windows Update på ny uten det problemet! :ermm:

mvh

Meg

Lenke til kommentar
dersom du har en lovlig versjon av xp ser jeg ingen grunn til å ta vekk denne!

5241186[/snapback]

Nei forsåvidt, det er ikke annen grunn enn at jeg anså det som helt unøvendig å innstallere, nettopp fordi jeg ikke bruker noe piratgreier. (om jeg ikke misforstår vitsen med den greia :hm: )

Vanligvis følger det jo flere enn en oppgradering med slike updater, og da går det fint å bare plukke ut de man ser noen vits å ha. Denne gangen var det altså bare den ene, og derfor ville tilsynelatende varselet ikke gi seg om man bare valgte det bort .. (men nå er det altså endelig borte ser det ut til)

Og ellers er jo poenget bare at man ganske enkelt ikke vil fylle maskinen med overflødige filer og programmer vet du, ikke noen mer grunn enn det :)

Lenke til kommentar
Spennende, kjører piratversjon selv, men ifølge windowsupdate er den vist gyldig  :mrgreen:

5241455[/snapback]

hvis du har brent en kopi fra et firma eller lignende som har gyldig versjon, og du bruker denne versjonen og keyen så er den seff gyldig.

5241462[/snapback]

hmm ok, ja jeg vet nå ikke hvor den stammer fra, lånte den av en kompis jeg. But still :mrgreen:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...