Gå til innhold

TV-kort og TV-lisens

Ninjahamster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Leste nettopp følgende artikkel på vg.no:

Fritt frem for lisensfri PC-TV

Jeg var ikke klar over at webshoppene ikke er pliktige til å si ifra til NRK/lisenskontoret om de som kjøper TV-kort med tuner. Og det tror jeg mange her også heller ikke er klar over, så jeg tenkte bare å gjøre Dere oppmerksomme på det  :yes:

5229738[/snapback]

Er del det samme med digital parabol. Ikke påkrevet at selgeren sier fra til NRK der heller.

Lenke til kommentar
Hei

Leste nettopp følgende artikkel på vg.no:

Fritt frem for lisensfri PC-TV

Jeg var ikke klar over at webshoppene ikke er pliktige til å si ifra til NRK/lisenskontoret om de som kjøper TV-kort med tuner. Og det tror jeg mange her også heller ikke er klar over, så jeg tenkte bare å gjøre Dere oppmerksomme på det  :yes:

5229738[/snapback]

Er del det samme med digital parabol. Ikke påkrevet at selgeren sier fra til NRK der heller.

5229746[/snapback]

Hva med kabel tv?

Lenke til kommentar

Stemmer. Trodde ikke folk hadde så lite peiling. For å få inn kabel-tv som du kaller det må du nesten ha en tuner. En tuner er en elektronisk enhet som tar inn signaler på en viss frekvens. I dette tilfellet frekvensfeltet til TV-signaler. Disse TV-signalene distribueres blant annet over noe som kalles kabel-tv ut til de norske hjem.

Edit: leif

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

Desverre så fritar det deg ikke fra at du fortsatt er pliktig til å betale lisenskronene, kun det fakta at du kan slippe unna siden disse pc-tvene ikke trenger å rapporteres.

Legg merke til hva advokat Ane Stokland i NRKs juridiske avdeling sier

Her foreligger det jo en mulighet til å se TV i ganske stort omfang, uten å betale lisens. Det er stor fare for at dette vil gå over styr etter hvert.

Huffameg, noen stakkars tusen nordmenn kan greie å lure seg unna lisenskronene, det høres virkelig farlig ut.

Personlig så er det nok på tide å fase ut lisenspengene og gå over til et mer demokratisk og rettferdig system, tross alt så har vi jo et større valg av norske kanaler enn NRK og dermed så kan vi vell ikke si at det er rettferdig at de får alle pengene.

Lenke til kommentar

Jepp, man skal jo egentlig betale uansett. Dog, jeg bestilte en TV fra en bedrift i Norge via internett med innebygd tuner i før sommeren, enda ikke hørt noe fra NRK. Og det var til den adressen jeg bor på hvor jeg enda ikke betaler lisens. Kjekt. Om det er en treghet i meldingssystemet, eller om denne bedriften rett og slett ikke har meldt ifra vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...