firberblad Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) hei, i nesten et år nå har jeg hatt et tråløst nettverk hjemme som har fungert bra. Hadde da et Topcom modem fra telenor og routeren var/er en D-link DI-514. ved bestilling av IP-telefon fra Telenor fikk jeg tilsendt et nytt modem med router funksjon. Tror det heter Speedtouch 545 eller noe sånt. Har kjørt instalasjons cd'en fra Telenor og alt fungerer bra så lenge jeg kjører uten D-link routeren. Så snart jeg er inne å konfigurer routeren så får jeg ingen forbindelse ut i det hele tatt. Mine spørsmål er da følgende: Bør D-link routeren settes med DHCP=disabled? Må routermodemet (fra telenor) settes i Bridge-mode ? Skal kabel mellom routermodem og D-linken gå fra en av de fire portene på routeren og inn på Wan eller en av de andre fire portene? Jeg vil sette stor pris på hjelp, da tråløst nettverke ikke er min "kjernevirksomhet" Endret 30. november 2005 av firberblad Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 hei,i nesten et år nå har jeg hatt et tråløst nettverk hjemme som har fungert bra. Hadde da et Topcom modem fra telenor og routeren var/er en D-link DI-514. ved bestilling av IP-telefon fra Telenor fikk jeg tilsendt et nytt modem med router funksjon. Tror det heter Speedtouch 545 eller noe sånt. Har kjørt instalasjons cd'en fra Telenor og alt fungerer bra så lenge jeg kjører uten D-link routeren. Så snart jeg er inne å konfigurer routeren så får jeg ingen forbindelse ut i det hele tatt. Mine spørsmål er da følgende: Bør D-link routeren settes med DHCP=disabled? Må routermodemet (fra telenor) settes i Bridge-mode ? Skal kabel mellom routermodem og D-linken gå fra en av de fire portene på routeren og inn på Wan eller en av de andre fire portene? Jeg vil sette stor pris på hjelp, da tråløst nettverke ikke er min "kjernevirksomhet" 5229710[/snapback] I dette tilfellet vil det være best å konfigurere D-Link routeren med DHCP=disabled. WAN porten blir ute av drift etter dette, og det kan lønne seg å stille inn de trådløse innstillingene på routeren før du slår av DHCP. Modemet kan du koble inn i LAN 1, 2, 3, eller 4. Guide: ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/D...NATonNAT_NO.pdf //Sylvarius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå