Gå til innhold

Pris på xbox 360 om et halvt år

Toa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisene Elkjøp kjører nå er faktisk ikke blodpris syntes jeg. Om disse vil vare er jo en annen sak, men etterhvert vil jo Xbox360 lande der som Xbox er nå. Når PS3 og Revolution lanseres vil nok MS senke prisene.

Rundt 2000 lapper om et halvt år tenker jeg......eller 2195,-.....

Lenke til kommentar

Noen prisreduksjon fra Microsoft skjer nok neppe med det første. Det finnes noen EU-regulativer som forbyr en produsent å senke prisen på en vare i en viss periode etter at den er lansert. Dette er for å beskytte forbrukerne som kjøper produktet til lansering, at de skal slippe å se at den helt nye varen de kjøpte har gått ned i pris to måneder senere.

Nintendo reduserte prisen på N64 kort tid etter den europeiske lanseringen, og ble tvunget til å gi en kompensasjon (i form av en gratis håndkontroller) til de som alt hadde kjøpt maskinen.

Lenke til kommentar

Tror ikke den kommer til å dette så voldsomt mye. Skal ikke PS3 være endel dyrere en Xbox360 også?

Om det stemmer så trenger jo egentlig ikke Microsoft å senke prisen noe spesielt. Men den kommer nok til å gå ned i pris men jeg tror ikke det er noe vits å vente i 6mnd med å kjøpe den.

Bare tenk på hvor mange mange timer spilling du går glipp av..... ;)

Lenke til kommentar
Nintendo reduserte prisen på N64 kort tid etter den europeiske lanseringen, og ble tvunget til å gi en kompensasjon (i form av en gratis håndkontroller) til de som alt hadde kjøpt maskinen.

5229820[/snapback]

Sikker på at det ikke er Xbox du tenker på?

For da Xbox ble lansert i europa så satte de ned prisen like etterpå og de som kjøpte den til tidlig fikk tilsendt en håndkontroll og 2 spill.

Kjøpte N64 da den ble lansert i sin tid og kan ikke huske at det var noe lignende da...? :hmm:

Men jeg tror heller ikke Microsoft kommer til å sette ned prisen noe særlig før Revolution eller PS3 kommer på markedet...

Lenke til kommentar

pastor: husk at den første xboxen falt i pris bare en måned etter europeisk lansering (og de som kjøpte den til fullpris fikk vel et spill eller noe i kompensasjon?).

men 360 kommer ikke til å bli noe billigere om et halvt år. så lenge den selger fint til nåværende pris (og det tror jeg den kommer til å gjøre), er det ingen grunn for MS å sette den ned så fort.

husk at ca 3.300 for premium-pakken er en ganske fair deal.

Lenke til kommentar

I og med at Microsoft taper penger på hver konsoll som blir solgt nå, så kan det jo være at de holder denne prisen en stund mens produksjonsskostnadene synker slik at de tjener inn noen dollar. Veit at de tjener inn på solgt ekstra utstyr, spill, men tror neppe prisen på boxen faller så veldig det første året. Men ett fett for meg egentlig - kjøper nå. Gjort er gjort og spist er spist.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Altså.. Sett utifra hva en får, og hva 360 er bygd opp av, så er ikke orginalprisen en blodpris. Jeg skal ærlig innrømme at før ms gikk ut med pris i statene var jeg sikker på at den kom til å havne på 5k. Og når prisen der borte var bestemt, var jeg sikker på at den ville havne på 4k her til lands.

Lenke til kommentar

Dreamcast kostet 3000 da den kom her.

PS2 var vel 5000-6000.

Xbox var 4000 tror jeg

Gamecube var 2500-3000 ?

2000 for 360 er jo ikke akkurat blodpris da nei. Og de andre konsollene hadde ikke noe mer i dem enn hva core pakken har.

360 er faktisk den billgste konsollen her noengang tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg vil påstå at prisen maks senkes to ganger, første gangen blir om litt over et halvt år, andre gang blir rett før ps3 kommer på markedet.

Lenke til kommentar

PS2 var vel 5000-6000.

Xbox var 4000 tror jeg

Gamecube var 2500-3000 ?

2000 for 360 er jo ikke akkurat blodpris da nei. Og de andre konsollene hadde ikke noe mer i dem enn hva core pakken har.

5230184[/snapback]

Var PS2 så sattans dyr? Damn...

Husker jeg betalte 3800 for xboxen min.

Lenke til kommentar

PS2 var vel 5000-6000.

Xbox var 4000 tror jeg

Gamecube var 2500-3000 ?

5230184[/snapback]

Var PS2 så sattans dyr? Damn...

Husker jeg betalte 3800 for xboxen min.

5230503[/snapback]

Nei, den veilledende prisen var ikke så høy. Mulig noen kjeder solgte Ps2 til slike priser, men det var sikkert fordi etterspørselen var så høy at det fikk solgt den uansett. Jeg kjøpte den ca. 2mnd etter lansering, og jeg betalte 4000 blanke.

Ang. 360 så vil det overaske meg om prisen på den dyreste pakken havner under 2500. Microsoft er jo alene på markedet en god stund, og når det ikke er konkuranse trenger en ikke sette ned prisene så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...