Gå til innhold

Hvordan telle nedlastinger?

Anbefalte innlegg

Jeg skal legge ut noen zip-filer og installasjonsprogrammer (.exe) på nettet og lurer på om det er en måte å telle hvor mange ganger disse filene lastes ned. Noen der ute som vet om en lur måte å gjøre det på?

Hosten min bruker Webalizer (versjon 2.01) som jeg ikke er særlig fornøyd med ettersom jeg kun får statistikk på typisk 10 mest bruke filer eller filer som er mest hentet ned. I tillegg bruker jeg Google Analytics men jeg har ikke funnet ut om jeg kan bruke det. "Goal" kan muligens brukes, men dem er det bare 4 av og jeg har flere filer enn det.

På forhånd takk for hjelpen! :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HoaXed: Jeg har tenkt på den muligheten, men vil helst unngå den. Og den løser fremdeles ikke problemet helt. Jeg må fremdeles ha en måte å telle hvor mange ganger den siden er åpnet. (Og det er fremdeles ikke garantert at det er en nedlasting selv om siden åpnes ;)).

Ingardj: Det scriptet så lovende ut. Får prøve det! :) Men jeg er ganske idiot når det gjelder PHP og lignende, så det kan være jeg kommer tilbake med spørsmål. ;)

Lenke til kommentar
HoaXed: Jeg har tenkt på den muligheten, men vil helst unngå den. Og den løser fremdeles ikke problemet helt. Jeg må fremdeles ha en måte å telle hvor mange ganger den siden er åpnet. (Og det er fremdeles ikke garantert at det er en nedlasting selv om siden åpnes ;)).

Enkelt det scriptet..

<?php
$file = "./scripts/totalt/counter.txt";
$open = fopen($file, "r");
$size = filesize($file);
$count = fread($open, $size);
$count1 = $count+1;
echo($count1);
fclose($open);

$open = fopen($file, "w");
fwrite($open, $count1);
fclose($open);
?>

Denne lagrer det i en flatfil, og printer ut svaret med en gang, vis ikke det ønskes kan man bare bruke include() ett annet sted :)

Med dette kan man også få antall nedlastinger i dag

Ingardj: Det scriptet så lovende ut. Får prøve det! :) Men jeg er ganske idiot når det gjelder PHP og lignende, så det kan være jeg kommer tilbake med spørsmål. ;)

5229907[/snapback]

Vis ikke den fungerer, se her på Hotscripts :)

Edit: Vet ikke helt sikkert om linken fungerer, brukte den her om dagen. Men, nå fikk jeg litt problemer.. :thumbdown:

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Du kan jo søke gjennom logfilen til webtjeneren. Der lagres alt om hvem som laster ned, når og eventuelt annet...

5231830[/snapback]

Høres interessant ut. Hvor finner jeg den?

EDIT: Glem det, fant den. ;) Men den er jo litt uoversiktelig, så selv om idéen var god så holder jeg meg til CCount. :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...