Moskus Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Jeg skal legge ut noen zip-filer og installasjonsprogrammer (.exe) på nettet og lurer på om det er en måte å telle hvor mange ganger disse filene lastes ned. Noen der ute som vet om en lur måte å gjøre det på? Hosten min bruker Webalizer (versjon 2.01) som jeg ikke er særlig fornøyd med ettersom jeg kun får statistikk på typisk 10 mest bruke filer eller filer som er mest hentet ned. I tillegg bruker jeg Google Analytics men jeg har ikke funnet ut om jeg kan bruke det. "Goal" kan muligens brukes, men dem er det bare 4 av og jeg har flere filer enn det. På forhånd takk for hjelpen! Endret 30. november 2005 av moskus Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Du kan jo gjøre det ganske enkelt.. Lage en ekstra side hvor nedlastingen utføres, og så telle antall treff på denne siden. Jeg bruker det og fungerer utmerket! Enkelt og greit Men det er jo begrensede muligheter da..... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Kanskje dette scriptet kan hjelpe deg. Det teller antall ganger en lenke har blitt klikket på, da også filer osv. Lagrer statistikk i en flat-fil og bruker php 4.*.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 HoaXed: Jeg har tenkt på den muligheten, men vil helst unngå den. Og den løser fremdeles ikke problemet helt. Jeg må fremdeles ha en måte å telle hvor mange ganger den siden er åpnet. (Og det er fremdeles ikke garantert at det er en nedlasting selv om siden åpnes ). Ingardj: Det scriptet så lovende ut. Får prøve det! Men jeg er ganske idiot når det gjelder PHP og lignende, så det kan være jeg kommer tilbake med spørsmål. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) HoaXed: Jeg har tenkt på den muligheten, men vil helst unngå den. Og den løser fremdeles ikke problemet helt. Jeg må fremdeles ha en måte å telle hvor mange ganger den siden er åpnet. (Og det er fremdeles ikke garantert at det er en nedlasting selv om siden åpnes ). Enkelt det scriptet.. <?php $file = "./scripts/totalt/counter.txt"; $open = fopen($file, "r"); $size = filesize($file); $count = fread($open, $size); $count1 = $count+1; echo($count1); fclose($open); $open = fopen($file, "w"); fwrite($open, $count1); fclose($open); ?> Denne lagrer det i en flatfil, og printer ut svaret med en gang, vis ikke det ønskes kan man bare bruke include() ett annet sted Med dette kan man også få antall nedlastinger i dag Ingardj: Det scriptet så lovende ut. Får prøve det! Men jeg er ganske idiot når det gjelder PHP og lignende, så det kan være jeg kommer tilbake med spørsmål. 5229907[/snapback] Vis ikke den fungerer, se her på Hotscripts Edit: Vet ikke helt sikkert om linken fungerer, brukte den her om dagen. Men, nå fikk jeg litt problemer.. Endret 30. november 2005 av HoaXed Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Takk igjen, Hoaxed. Men CCount fungerer utmerket. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Du kan jo søke gjennom logfilen til webtjeneren. Der lagres alt om hvem som laster ned, når og eventuelt annet... Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Takk igjen, Hoaxed. Men CCount fungerer utmerket. 5231219[/snapback] No Problem Får prøve CCount sjøl da Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Du kan jo søke gjennom logfilen til webtjeneren. Der lagres alt om hvem som laster ned, når og eventuelt annet... 5231830[/snapback] Høres interessant ut. Hvor finner jeg den? EDIT: Glem det, fant den. Men den er jo litt uoversiktelig, så selv om idéen var god så holder jeg meg til CCount. Endret 30. november 2005 av moskus Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Du må jo bruke et regulært utrykk el. og plukke ut linjene sim viser til den filen. Implode funksjonen i PHP egner seg flott til å lage en array av elementene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå