Gå til innhold

Hva menes om Creative sine lydkort?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et Asus P5GDC Pro hk med innebygget lyd. Tenkte nå jeg skulle oppgradere med et lydkort. Det skal ikke mye penger til for å merke en god forskjell i lyden ikke sant?

Jeg har koblet til et Creative I-Trigue 2.1 system og skal stort sett høre musikk og litt spill. Kanskje noe film men da i kun stereo. Vil da et Creative SB Live 24bit kort gjøre susen? Hvis jeg slenger på noen hundrelapper å kjøper Audigy 2 ZS kortet istedenfor, vil jeg merke noen forskjell på dette og Live kortet selv om jeg bare kjører 2.1 ?

Eller har dere noen andre forslag til lydkort som passer til mitt bruk i prisklassen opp til 800kr?

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SB Live! er ikke noe å satse på med tanke på at Audigy 2zs koster noen få hundre mere. Lydkvaliteten på Audigy kortet er mye høyere. Det viktigste etter min mening er at støynivået går ned en god del hakk. EAX 3.0 i spill er også er stort pluss som torkelma nevner..

Jeg har gått fra "gradene" i soundblasterrekka og fulgt hver oppgradering og merket forskjell hver eneste gang. SB 2.0 -> SB16ASP m/waveblaster -> AWE32 -> AWE32 Gold -> SB Live! -> Audigy PL pro -> Audigy 2zs PL Pro. Kortene har blitt merkbart bedre for hver eneste oppgradering. Har ikke hatt bry til å oppgradere til videre generasjoner siden det er lite å tjene på mitt bruk.

SÅ: Det finnes ingen grunn til å velge Live!. Jeg skjønner ikke hvorfor det selges lengre engang..

Men skal du bruke kortene til litt seriøs musikkproduksjon, så vil jeg ikke anbefale noen av dem. Til sånt bruk er driverne for dårlige etter min mening.

Ble kanskje litt avsporing dette her men det får så være.. ;)

Lenke til kommentar

Skal kun høre på musikk ikke drive med noe redigering etc. Så selv om jeg kun har 2.1 system så vil Audigy kortet absolutt være en fordel? Jeg har også sett dette med EAX men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt har kontroll på hva det går ut på...Noen som kan gi meg en kjapp forklaring?

Endret av tinsley
Lenke til kommentar
Skal kun høre på musikk ikke drive med noe redigering etc. Så selv om jeg kun har 2.1 system så vil Audigy kortet absolutt være en fordel? Jeg har også sett dette med EAX men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt har kontroll på hva det går ut på...Noen som kan gi meg en kjapp forklaring?

5229901[/snapback]

EAX er en standard for å realisere lydbildet opp mot spill. Jeg kjører EAX 3.0 på et 2.1 sett fra Cambridge (digitalt) og det gir fin effekt i call of duty.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...