vikingchess Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hei. Ikke sikker på om dette er rette stedet å poste dette.. men jeg antar det er endel overklokkere der ute som har peil på underklokking. Jeg har en bærbar maskin med en AMD xp-m 2400+ prosessor. Problemet mitt har vært at den har blitt altfor varm, og i sommer begynte den å skru seg av i tide og utide... Den ble sendt til rep., og det løste litt av problemet. Men fremdeles blir den såpass varm at vifta ser seg nødt til å surre og bråke som en c-130 herkules maskin.. Jeg har nå underklokka og undervolta den med bra resultat. Men problemet er ennå at vifta skrur seg på med det samme cpu'en begynner å kjøre for fullt, selv om den ikke er varm. Underklokkinga/undervoltinga er forøvrig dynamisk, men jeg lurte på om det var mulig å gjøre den statisk/konstant? F.ex å ha en konstant multiplier (FID) på 6x (som er det laveste). Dette ville utgjøre ca 800MHz, noe som passer meg utmerket. Jeg vil være takknemmelig for alt av idéer/forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå