Schnickaschnicka Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hei. Har kjøpt ny pc med dette hovedkortet. Er det et stabilet hovedkort, og er det i og seg generalt bra på alle områder? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hvis du har kjøpt det så bør vel du selv kunne svare på om det er bra og stabilt. Let nå heller etter tester til det kortet på google. Men er det ikke litt sent å spørre etter du har kjøpt det? Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Heisann, Har dette kortet selv, og må vel stort sett si meg fornøyd. Hadde jeg hatt muligheten til å velge igjen ville jeg kanskje valgt å gått for Asus P5WD2 (skjønt, dette kortet har ikke SLI), men siden du allerede har P5ND2 skal jeg ikke gå noe videre inn på det. Kortet har i mitt system vært 100% stabilt, og da mener jeg 100%. Har ikke hatt en eneste crash, og kjører med en temmelig solid overklokk (har vært oppe i 4,7Ghz på det meste.) Kortet er imidlertid ikke problemfritt.. Først en liten disclaimer: Kortet jeg har er P5ND2 SLI Deluxe. Det finnes også en standard-versjon av kortet uten deluxe-endelsen, så det kan hende følgende informasjon ikke er relevant for ditt kort.. Det mest problematiske er at de siste biosene som Asus har gitt ut fungerer heller dårlig med overklokking (dvs. ikke i det hele tatt!), så man bør prøve å holde seg til de eldste biosene (f.eks. 605 og 705). Men det er en hake; noen av de eldste biosene skaper oppstartsproblemer på enkelte systemer, så det er ikke nødvendigvis helt lett å finne en fungerende bios. En annen ting som er verdt å merke seg ang. overklokking er at Northbridge blir fort veldig varm. Med mindre du vil bruke den som speilegg-steker, så bør du prøve å få noe kjøling på den. Selv, så plasserte jeg en stillegående 120mm vifte over Northbridge og minnemodulene, noe som jeg mistenker er grunnen til at jeg har fått til såpass bra overklokkings-resultater med kortet når jeg ser at andre sliter. Vannkjøling er selvfølgelig også et alternativ dersom du har muligheter til det. Startet opp en tråd på overclockers forum også som kanskje kan være av interesse for deg: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=3...highlight=p5nd2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå