phex Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hvordan fremstiller man mange linker som er fordelt i forskjellige kategorier på en ryddig og fin måte? Noen som har noen forslag? Kom gjerne med eksempler fra andre websider som har klart dette på en bra måte. Takk Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 jeg går utifra at du skal bruke en database for denne siden om frankrike.. kombiner dette med php så har du en løsning. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) I lister? sånn her på en måte. Lorem Ipsum som kategori også linkene under. Endret 30. november 2005 av skate4life Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Det er vel lov å bruke "tables" her antar jeg? Jeg syns det er ryddig hvis du har annenhver farge som bakgrunnsfarge i "td". (ikke kontrastfarger) Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er vel lov å bruke "tables" her antar jeg?Jeg syns det er ryddig hvis du har annenhver farge som bakgrunnsfarge i "td". (ikke kontrastfarger) 5233826[/snapback] Dette kommer helt an på hvordan lenkene skal presenteres. I utgangspunktet passer en uordnet liste eller en definisjonsliste best. phex: Kan du fortelle mer om hvordan lista ser ut? Har den ulike kategorier? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 styr unna tables, gå for definisjonsliste. mye ryddigere, og mere semantisk korrekt,) Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Mest semantisk korrekt blir det vel med definisjonsliste og uordnet: <dl> <dt>Resturanter</dt> <dd> <ul> <li>Nr. 1</li> <li>Nr. 2</li> </ul> </dd> <dt>Hotell</dt> <dd> <ul> <li>Nr. 1</li> <li>Nr. 2</li> </ul> </dd> </dl> Endret 1. desember 2005 av Judofyr Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Evt. berre <dl> <dt>Link</dt> <dd>Beskrivelse</dd> <dd>Beskrivelse</dd> <dd>Beskrivelse</dd> <dt>Link</dt> <dd>Beskrivelse</dd> <dd>Beskrivelse</dd> <dd>Beskrivelse</dd> <dt>Link</dt> <dd>Beskrivelse</dd> <dd>Beskrivelse</dd> <dd>Beskrivelse</dd> </dt> Lenke til kommentar
phex Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 jeg går utifra at du skal bruke en database for denne siden om frankrike.. kombiner dette med php så har du en løsning. Ehhh, nei. Tror ikke jeg har tid til å lære meg PHP nå så må nok vente med det. phex: Kan du fortelle mer om hvordan lista ser ut? Har den ulike kategorier? Ok, hele siden kommer til å bli delt inn i flere hovedkategorier. F. eks. mat og vin, overnatting osv. Under der igjen kan noen hovedkategorier bli delt inn en gang til (litt dårlig skrevet, håper du skjønner). styr unna tables, gå for definisjonsliste. mye ryddigere, og mere semantisk korrekt,) Ok, takk. Takk til Judofyr og Henrik Lied Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 En diskusjon og konklusjon om emnet. presentert av Dan Cederholm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå