Gå til innhold

Ingen lyd på Divx i kompatibel DVD-Spiller

whom

Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung DVD recorder r-120 (divx) tilkoblet til TV gjennom scart.

Vanlig DVD materiale kan fint spilles av med lyd, men intet av mpeg4. Har prøvd uttallige filmer av både divx og xvid, men det blir bare bilde, ikke lyd.

Vet at lyden i utgangspungtet skal fungere, og at spilleren skal kunne klare codekene jeg har prøvd avspillt fori jeg prøvde min spiller på en bekjents plasma TV (over scart) før den ble tatt hjem til den gamle 21" TVen.

Noen som har en idè om hva som kan skyldes at det er nettopp divx-lyd som ikke virker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier sikkert bare tull nå, men jeg hadde et problem med det der før. Det var dog på en PC men likevel. Problemet var i alle fall at bildet var kodet DivX mens lyden var kodet som AC3, dermed fikk jeg bilde (for DivX var installert) men ikke lyd (For AC3 var ikke installert.)

Hva du skal gjøre med det på en DVD-Recorder vet jeg ikke, men om jeg var deg ville jeg undersøkt nøjere hvilket kodek lyden har. For DicX er, om jeg ikke tar feil, kun en "bilde-ripper-kode".

Lykke til i alle fall :thumbup:

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Vet at lyden i utgangspungtet skal fungere, og at spilleren skal kunne klare codekene jeg har prøvd avspillt fori jeg prøvde min spiller på en bekjents plasma TV (over scart) før den ble tatt hjem til den gamle 21" TVen.

5229142[/snapback]

Hvis det kom lyd på din venns TV med nøyaktig samme oppsett, så ser jeg for meg følgende muligheter:

- Scart-lydinngangen på din TV er ødelagt - Test ved å koble til en annen spiller (DVD eller VHS)

- Lydutgangen på spilleren er ødelagt etter at den virket på din venns TV (test spilleren på en annen TV)

Lenke til kommentar
bildet var kodet DivX mens lyden var kodet som AC3, dermed fikk jeg bilde (for DivX var installert) men ikke lyd (For AC3 var ikke installert.)

Lykke til i alle fall :thumbup:

Mvh Audun Hagen

5229250[/snapback]

Takk for svar!

Tenkte på dette og prøvde derfor både eldre og nyere versjoner av filmer med lyd kodet inn i ac3, mp3 og ogg, så det skulle ikke stå på det.

Skal prøve på en annen TV, ja. Men det virker ikke altfor logisk at noe skal være ødelagt når lyden funker fint på DVD.

Videre laster jeg ned guiden, tror jeg og tar en kikk i den.

Lenke til kommentar

Testet nå på TV 2 i huset, og samme problem. Prøvde også å kjøre lyden fra rca til ingen nytte. Kjørte inn en mp3 plate med musikk, og den kjørte den fint...

Det går visstnok å registrere spilleren sin, noe jeg gjorde, men på en merkelig måte forverret det bare situasjonen. Etter å ha fulgt instruksene åpå divx.com ender en opp med en videosnutt, som visstnok skulle få registrert spilleren.

Etter å ha kjørt den, var den faktisk en codec type som ikke ville spilles av i det hele tatt. Relativt skjelden codec type dog. så bryr meg ikke, men merkelig uansett!

Skulle gjerne kjørt en firmware update, men det ligger ingen ute.

Ikke å gjøre seg skjønn på dette her :hmm: Får ni-lese litt i guiden, med et siste håp om å finne det ut. Hvis ikke

Tar jeg meg turen til kameraten på mandag med DVD spilleren, og ser om alt vil virke 100% der (igjen) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...