Bone Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Heisann! Har litt lysst på en Saftmaskin! Slik med to beholdere, og ja.. slik som du ser på kaféer og slikt.. Noen som vet om det er mulig å få tak i for privatpersoner? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Haha, hva i all verden skal du med det..? Saft er nok det som er enklest å lage her i verden Men du får sikkert svar dersom du spør på en kafé som har en slik maskin Lenke til kommentar
Bone Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 hehe.. nei.. hva skal jeg egentlig med det! Tror den største grunnen er at jeg synes det hadde vært litt (barnslig) stilig! hehe.. men, det går jo an å få det enklere da; bare tasse bort til kjøkkenet og sette et glass under beholderen og "presse på" ! hehehe.. Jeg drikker faktisk mer brus, mye fordi det er enklere å helle i brus, enn å lage saft.. ..kall meg lat! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Ahah, jo du sier noe der Men det kunne jo vert et morsomt og i og for seg enkelt prosjekt å lage..? Oppsrift jeg fant opp i farta: 1. Lag en plexitank i passe størrelse, delt inn i 3 deler - 2 små som står over en stor. 2. Sett inn et rør mellom de 2 små tankene som går gjennom veggen til den store og nedi til der safta skal være. 3. Lag en liten åpning i den ene tanken med muighet for å åpne/lukke den. 4. Gjør det samme i den andre tanken bare at her bruker du et større hull 5. Lag en tappekran i den store tanken. 6. Sett på et eller annet som kan røre rundt i den enden av røret som står nedi den store tanken. 7. Demonter en vanlig kabinettvifte med lavt turtall på 12V og sett på motoren på den andre siden av røret. 8. Ordne slik at du kan åpne kranene fra de små tankene samtidig. Tadda - en saftmakskin Saftmaskin.bmp Endret 30. november 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Kjekk liten maskin det, men burde vel ha noe som kan kjøle det ned også? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 En artig idé hvis jeg hadde orket å lage! ..det er nok en grunn til at jeg ønsker meg saftmaskin ja! .. hmm.. Er det ingen som vet? Må vel være en eller annen her som har en mor, eller kjæreste, eller noe som jobber i kafé og har klassifiserte kjennskaper til slikt!? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 På jobben har vi en slik stående (den ble faktisk tatt ut av drift for en pitteliten stund siden). Jeg kan høre hvor den er kjøpt, hvis jeg husker det, neste gang jeg skal på jobb. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 ok her har u den 1. du holder deg våken til 0300 2. du skaffer deg en murstein 3. du drar til den kafeen som du har sett saft maskina i 4. Knus ruta med murstein 5. gå inn og plugg ut saftmaskinen 6. løp som faen 7. ikke si til alt for mange at du har fått deg en ny og kul saftmaskin som de HADDE nede på den kule ungdomskaffen (feks) hmm, burde vel være det meste som skal til får å få tak i en:P hehe neida... har jo en link her: Hvor kan jeg kjøpe en saft maskin? Og her: Abra et eller anna Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Tadda - en saftmakskin 5229173[/snapback] Så du ahr tenkt og blande saft og vann 50/50? Lenke til kommentar
jamjam Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Dette er en typisk sak som blir stuet bort på kafeer o.l. og ikke kastet fordi det kan jo bli behov for den en gang... .Derfor ring rundt til noen kafeer i området og sjekk om de har en stuet bort, er du heldig får du den gratis. Disse har kjøleelement/kjølekolbe og en rotor med aksling ned gjennom kolben, til motoren. Sørg for at den ikke går tom. Ellers er det en søt liten lyd fra motoren som summer når den står på. Saften blir skikkelig kald og alltid godt blandet. Gjør den helt ren etpar ganger i uken. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Tadda - en saftmakskin 5229173[/snapback] Så du ahr tenkt og blande saft og vann 50/50? 5254583[/snapback] Hvis du hadde lest litt/sett litt på tegninga så hadde du fått med deg at det var stor åpning hos vannet og liten hos saften Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Tadda - en saftmakskin 5229173[/snapback] Så du ahr tenkt og blande saft og vann 50/50? 5254583[/snapback] Hvis du hadde lest litt/sett litt på tegninga så hadde du fått med deg at det var stor åpning hos vannet og liten hos saften 5254892[/snapback] Hadde det ikke vert mye greiere å fylle saft og vann oppi på likt? Som at de sånn ca. går tom på likt. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hadde det ikke vert mye greiere å bare lese det jeg skriver bedre med en gang i stedet for å spørre masse dumme spørsmål? 8. Ordne slik at du kan åpne kranene fra de små tankene samtidig. Lenke til kommentar
jamjam Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Saftkjølerne har en tank der saften blandes ut. Jeg har skrudd på disse innimellom og kjenner de ut og inn. En av svakhetene er ising rundt kjølekolben, som kan gi lekkasje i gummipakningen nede, som har en diameter på ca 5 cm på de vanligste saftkjølerne. Den kan også bli morken og gi lekasje, litt kjedelig med klissete saftsøl. Eller kan rotoren slippe taket i festet ned mot motoren og bli stående og hakke, så den bør følges med littegrann. Fremme er det en tappekran. Saft smaker bedre når den er godt blandet over lang tid og nedkjølet. Saft og vann i hver sin tank med dosering vil fungere heler dårlig da en helt eksakt dosering vil bli en utfordring etter som ulike saftmerker og viskositet vil variere. Flere ting også som ikke vil fungere tilfredsstillende bla kjøling i flere kammer, men for all del, vær kreativ. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hadde det ikke vert mye greiere å bare lese det jeg skriver bedre med en gang i stedet for å spørre masse dumme spørsmål? 8. Ordne slik at du kan åpne kranene fra de små tankene samtidig. 5261787[/snapback] Du forstod tideligvis ikke hva jeg mente Lenke til kommentar
jamjam Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Var vel ikke menignen å produsere en fra bunnen av? Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Det må da være mulig å høre med de som produserer saftmaskiner om man kan få kjøpe en? Bare finne ut hvem som produserer dem så. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 MMMMMMMMMMMMM. Saft maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå